Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag älskar när du matar på med PK-ordlistan. Kanske skulle man även kunna inflika något festligt om "könskorrektion"?
När Malena Ernman, Viktor Banke, Robin Calmegård, Nabila Abdul Fattah & andra nu ger sitt stöd till hen-aktivisten så blir krympandets radikalisering ännu tydligare. Splittringen ökar, gränsdragningen blir skarpare, skyttegravarna djupare. Det måste vara bra.

Jag blir inte förvånad över att du med din människosyn kan tala om funktionsvariationer och könskorrigering som festliga termer. För den transperson som väljer att genomgå könskorrigering har livet ofta varit väldigt besvärligt, ffa beroende på omvärldens fördomsfullhet och hat. Oavsett vem du är så borde tom du känna någon med funtionsvariation, så fråga hen om det är festligt nästa gång ni ses.
Jag tycker att det är utmärkt när kända personer engagerar sig. Marlena Ernman är älskad av svenska folket och hyllad för sitt samhällsengagemang mot rasism. Hur många hyllar de haters som vill utvisa alla med hudfärg mörkare än marsipan? Allt för många tyvärr, men oftast ljusskygga eftersom de med rätta vet att skämmas.
Mitt hopp står till svenska folket och till de som låter sin inre humanistiska övertygelse gå före behovet av att till punkt och pricka bete sig som förväntat. Civil olydnad kan vara ett exempel på detta.