2018-07-25, 17:38
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Är det någon mer än jag som reflekterar över hur otroligt lite som framkommit i tråden om hur HD är som person?
Beror det på att hon blivit så kuvad av SD att hon blivit förpassad till att vara rekvisita/statist i hans enmanshow? hon skulle inte vara den första som fått den rollen isf i en relation med en gränslös person..
Eller beror bristen på personbeskrivningar på hur fokus i tråden har varit kombinerat med att det finns mycket mindre information om henne som är allmänt tillgänglig?
Jag känner att jag inte avskrivit hennes delaktighet i fallet på ett eller annat sätt. Har svårt att tro att hon inte visste nånting när de reste. Sen skulle hennes roll i det hela kunna vara allt ifrån skyddande av brottsling till att vara ensam förövare skyddadav SD.
Det vore intressant att höra vad de som träffat henne kan berätta om henne som person.

Det är inte bara SDsom har fallit ner från himlen som färdig vuxen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Men det där var ju lite skumt. Det har ju sagts tidigare i tråden att BO hade en knäskada på grund av en skidolycka i vintras ...

Angående maskningen av tummetotten

Sammanträffande eller något helt annat?
Citera
2018-07-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD hade kommit hem då och kunde ha
satt på den.
Hade vi inte uteslutit det ur tidslinjen med resorna?
Oavsett det, motivet att slå på den???
Citera
2018-07-25, 17:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Precis! Det är ett axiom i vad åklagaren minst måste ha.
Att åklagaren gick in med mer, är vi (jag) ganska säker på, och det är den bevisningen som vore intressant att veta, både till 1:a och sen det nya till 2:a förhandlingen.
Inget av det drog upp det till sannolika, så tyngden av dom bevisen torde vara ringa.

Jag TROR att nya utredningsledaren tillsammans med NOA:s utredare tittar ganska mycket på andra GM just nu.

Synvittnet tror jag var/är ett blindspår, kanske åklagaren använt detta. Oavsett, så tror jag att om SD hade setts i direkta närheten av hennes lgh eller MP/FP så hade han suttit på sannolika eller blivit intagen igen (om vittnet framträdde senare).

Även om man inte kan dra för höga växlar av att hem och bil är frisläppta tiil SD, så tillsammans med NOA intåg gör just att jag tror mer och mer på annan GM.
Det kan givetvis vara så att dom har inget eller för lite på SD och att det kommer något förlösande bevis mot honom. Men "nu när dom nagelfarit honom i den utsträckningen som gjorts, borde dom hittat nått på honom".

Förtydligar: " dom har haft SD:s bil, hus, digitala enheter och han själv under lång tid för att hitta bevis".
Om det är en annan GM så har dom inte haft tillgång till den personen eller hens tillgångar att jämföra och analysera.
Din framställning är det bästa som postats om hur det sannolikt förhåller sig I utredningen. Tack för den EGT.
Citat: " dom har haft SD:s bil, hus, digitala enheter och han själv under lång tid för att hitta bevis".
Min tvekan om SDs skuld avtar alltmer eftersom det är osannolikt att någon tidigare ostraffad är ett sånt raffinerat mördar-geni att 20 st (enligt Moralensväktare ) utredare inte hittat tillräckligt för att få honom häktad på 2 månader. Tack och lov för att NOA styr upp utredningen från tidigare låsningar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-25 kl. 18:16.
Citera
2018-07-25, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Angående telefonen så ska det vara möjligt att hitta den även om den är avstängd, enligt min farbror på FBI.
Så det behöver inte vara så att något satte på den i torsdags eller fredags.
Läste att det fanns diskussion om att det inte kunde vara SD som gjort det eftersom han var på resande fot då.

Observera att jag inte vet om denna teknik tillämpas hos svensk polis dock.

Det var kanske SD,s barn som satte på den.
Han gömde den kanske dåligt.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-25 kl. 17:55. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-25, 17:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hade vi inte uteslutit det ur tidslinjen med resorna?
Oavsett det, motivet att slå på den???

Nej, det har inte uteslutits, tvärtom.

Angående motiv så kan du ju läsa om
"tjackarismygs" teori om skyddad identitet.

Det stämmer ju också in på att "Rosamund"
har varit i NY i två veckor och har en farbror
som arbetar vid FBI.
Citera
2018-07-25, 17:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, det har inte uteslutits, tvärtom.

Angående motiv så kan du ju läsa om
"tjackarismygs" teori om skyddad identitet.

Det stämmer ju också in på att "Rosamund"
har varit i NY i två veckor och har en farbror
som arbetar vid FBI.

Vilket inlägg? Måste vara borttaget eftersom jag inte minns något sådant. Iofs läste jag väldigt fort men det låter väldigt intressant med vittnesskydd osv och det inlägget borde jag minnas hur snabbt jag än läst. Vill du länka?
Citera
2018-07-25, 17:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Rosamund:

Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Har följt den här tråden från början och förstod ganska snart hur det egentligen ligger till.
Varje konstig och motsägelsefull detalj som ni dryftar och finner krystade svar på, passar som hand i handske i det egentliga scenariot.
Egentligen borde jag inte ens skriva detta inlägg. Men jag gör det ändå efter flera månaders tvekan.
Anledningen är att jag vill visa dem som har iscensatt detta, att det var såpass genomskinligt. Mer omsorg om detaljerna nästa gång.
Tänk på de konstiga detaljerna:

BO försvinner. Polisen väljer fel brottsrubricering.
SÄPO får vara ifred innan den vanliga polisen får tillträde.
Hundarna tillåts leta kortvarigt och slarvigt i helt fel riktning riktning.
Högsta chefen tar semester och beordrar "inga vidare spaningsåtgärder"
Polisen går direkt ut med "Svartsjuka" som motiv.
Man publicerar bild på BO direkt. (Så ingen ska missa vem det gäller)
Kroppen hittas helt nära ett gångstråk efter fyra dagar. (Har någon egentligen sett kroppen?)
Ingen har märkt någon lukt.
Makarna D åker mycket plötsligt fram och tillbaka till USA.
Fru D lämnar sin "make"och flyttar in i ett hus där hon kan bevaka BO dygnet runt. (eller skyddar hon BO?)
Kriminalteknikerna "genomsöker" bara vissa hus. (eller packar de ihop grejorna inför flytt?)
NFC lämnar inga resultat. (finns det något material?)
Man hör två personer tala men inget skrik.
Skriket har hörts av endast två personer.
Efter ett tag hittas ett inspelat larmsamtal.
Naturligtvis kan en utredning som från dag 1, inför öppen ridå,skötts så utomordentligt klantigt och inkompetent inte leda till att en mördare hittas. (finns det en mördare?)
Högsta ledningen förklarar sig i media mycket nöjda med "resultatet".

Lägg till: UW's jobb, ingen husrannsakan hos UW,

Beakta även att personerna genom sin hobby kan röra sig fritt i terrängen utan att det verkar konstigt. De är även attackdykare och piloter. Har också ett gemensamt förflutet på garnisonen i Linköping.

De bor i likadana hus bredvid varandra och som genom ett trollslag kan fru D flytta in i ett som lägligt står tomt. (Finns det ngn bror?)

Ja mina vänner, vi får väl se om Flashback är så anonymt som påstås, eller om jag snart får besök av diskreta kostymer med hörsnäcka.
Citera
2018-07-25, 18:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Rosamund:

Citat:
Först fick jag för mig att LW och "makarna"D var MUSTare och att UW's hemliga arbete var militärt. Men det verkar underligt i ett bostadsområde i Örebro.

Vad finns i Vivalla? som springer runt med zippåsar och kabbar och skjuter vilt omkring sig?

Det är naturligtvis polisens narkotikaspan ev SÄPO gällande gängen.

Om man ska spana under lång tid så behöver man ha ett skäl att ideligen befinna sig på platsen.
Inga problem, staten fixar några hus så våra spanare nu är innevånare i Vivalla och kan gå helt lugnt.

De springer dessutom runt och geocoachar. Rena drömmen för en spanare.

Ingen som har reagerat på att de är dykare?Till och med brottsplatsteknikern...

De här ensamma amerikanska männen som dyker upp ibland? Oj de var visst också dykare.

En skribent undrade varför LW vigde paret. I en frikyrka dessutom. Kanske därför att det inte var någon ceremoni.

I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där. Men varför är han på ett militärt flygfält om han bara flyger lite reklamjippon?

Det är ganska kul att ni verkligen inte vet vad som försigår. All heder åt de man inte får nämna.
Men FRA: eftersom ni har min IP nu så kan ni ju hälsa dem det.

Mitt fetade.
Citera
2018-07-25, 18:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det där är att vrida på det...
Läs varför inte SD går att avskriva... (saknar alibi, var nära o.s.v.)

Åklagaren är inte skyldig att avföra honom av den anledningen. När en annan GM är fälld avförs han från utredningen. Jag kan inte se någon annan anledning.

Men hur menar du nu egentligen? Menar du att SD kommer kvarstå som skäligen misstänkt fram tills en eventuell dom faller mot någon annan person? Under hela tiden som denna andra person sitter häktad/utreds/är misstänk och rättegång pågår så fortsätter SD vara skäligen misstänkt?
Du hade nog otur när du tänkte här...
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-25 kl. 18:22.
Citera
2018-07-25, 18:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Först fick jag för mig att LW och "makarna"D var MUSTare och att UW's hemliga arbete var militärt. Men det verkar underligt i ett bostadsområde i Örebro.

Vad finns i Vivalla? som springer runt med zippåsar och kabbar och skjuter vilt omkring sig?

Det är naturligtvis polisens narkotikaspan ev SÄPO gällande gängen.

Om man ska spana under lång tid så behöver man ha ett skäl att ideligen befinna sig på platsen.
Inga problem, staten fixar några hus så våra spanare nu är innevånare i Vivalla och kan gå helt lugnt.

De springer dessutom runt och geocoachar. Rena drömmen för en spanare.

Ingen som har reagerat på att de är dykare?Till och med brottsplatsteknikern...

De här ensamma amerikanska männen som dyker upp ibland? Oj de var visst också dykare.

En skribent undrade varför LW vigde paret. I en frikyrka dessutom. Kanske därför att det inte var någon ceremoni.

I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där. Men varför är han på ett militärt flygfält om han bara flyger lite reklamjippon?

Det är ganska kul att ni verkligen inte vet vad som försigår. All heder åt de man inte får nämna.
Men FRA: eftersom ni har min IP nu så kan ni ju hälsa dem det.

LW kanske skulle vittna mot någon som hon arbetade
tillsammans med på flygflottiljen i Linköping.

Det kanske var därför hon behövde skyddad identitet.

Antagligen så hann hon väl aldrig få det
Citera
2018-07-25, 18:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Rosamund:

Vilken konspirationsteori. Vem skulle man vilja skydda? Kan garantera dig att UW eller någon annan potentiell GM inte är värd besväret.
Citera
2018-07-25, 18:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vilken konspirationsteori. Vem skulle man vilja skydda? Kan garantera dig att UW eller någon annan potentiell GM inte är värd besväret.

Jag tror att du har missuppfattat.

Teroin bygger på att det var LW som skulle
skyddas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in