2018-07-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
De har geocachat ihop i alla fall

Nej, de hade de väl inte? Bara mötts på ett event ”Tummetott”?
Citera
2018-07-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Se min fetning

Ja, det har tydligen läckt uppgifter, men jag vet inte hur ovanligt det är. Många människor inblandade i utredningar och rättegångar.
Citera
2018-07-18, 09:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Kan mobilen ha hittats fast i molekyler, och det tar en faslig tid att först ens kunna identifiera vems tfn kan vara och sen vad gör information som går att få fram. Via telelistor kan man kanske se ATT sd och lw haft kontakt men inte vad som sagts.
Att pingandet då skulle vart där den senast var i gång. Därav sökområdet utan exakt position.
Det enda vi vet säkert att man har på SD är den tidigare anmälan om misshandel. Dessutom verkar det nu vara ganska klart att han har haft elektronisk kontakt med LW under mordkvällen. Om det sedan är innehållet i kommunikationen, eller bara den omständigheten att de har haft kontakt, kanske inte spelar någon större roll. Oavsett vilket anser tydligen polisen att den här kontakten är besvärande för SD.

Det intressanta här är att mobilen har förflyttats annorlunda än LW. Kroppen hittades vid bullerplanket, och mobilen hamnade åt rakt motsatt håll upp mot Vivallaskogen. Kan polisen vara inne på samma teori som flera här i tråden, dvs. att SD kan ha placerat mobilen där för att vilseleda polisen? Den verkar ju nästan ha lagts där just för att den skulle hittas.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-18 kl. 09:52.
Citera
2018-07-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag vet tyvärr inte vem han är.

LW kallade honom för "Mr Winter".

Kanske någon annan här kan berätta
vem han är.

Vi fick ju igår ett mystiskt inlägg från en helt nyreg om honom. Verkade vara ytterligare ett försök att rikta bort ljuset från SD.
Citera
2018-07-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Vi fick ju igår ett mystiskt inlägg från en helt nyreg om honom. Verkade vara ytterligare ett försök att rikta bort ljuset från SD.
Ja detta har gnagt sedan jag såg inlägget igår, VEM är egentligen denne AL och varför ska han granskas..Eller vill någon rikta bort misstankar från SD. Skulle vara nyttigt för tråden att få detta klarlagt och besvarat
Citera
2018-07-18, 09:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Okej fel av mig
Trodde de cachade tillsammans den gången men det gjorde de inte då 😊
Citera
2018-07-18, 09:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIZZE98
Dags att se över andra män i LW ;s umgänge . AL där finns det mkt som är intressant . Skenet bedrar osv.. lonely wolf, inte alls som det ser ut. Där borde polisen kartlägga mer. De har sett på detta för snävt som tur är för AL

Hm, du dyker upp i tråden (välkommen) 2 månader efter mordet och menar att det är mkt som är intressant, skenet bedrar o s v, lonely wolf (sista intressant ordval av dig) och inte alls som det ser ut. Polisen borde kartlägga mer, säger du.
Nog för att myndigheten är underbemannade, men menar du att AL inte skulle ha kontrollerats som sig bör? Det tror jag inte på.

LW kanske lekte med AL som trodde att de hade en relation de senaste månaderna innan hennes död. AL är nog en bestämd natur som går sin egen väg om saker inte passar honom. Är det som menas med "lonely wolf" eller vad?

AL har en son som är i samma ålder som LW:s dotter. För två år sen förekom AL i massmedia då han kämpade för att hans sons ensamkommande och asylsökande klasskamrat inte skulle förpassas långt upp i landet. Kan tänka mig att det bl a tilltalade LW utöver de faktum att han är driven, bestämd, snygg, singelpappa och geocachare.

AL var nog helt enkelt ett hinder för GM, d v s om mordet handlar om svartsjuka.
Citera
2018-07-18, 10:19
Medlem
Citat:

Nja, det var väl ett semmelevent och en skridskotur också?
Citera
2018-07-18, 10:35
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
På nya bilder ser LW sned ut i ansiktet, men på gamla normal. Kan något hänt hennes ansikte? Första bilden med henne och SD, som någon länkade till häromdagen var hon mer symmetrisk.
Har du möjlighet att länka så vi andra kan se det du menar ?
Citera
2018-07-18, 10:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nja, det var väl ett semmelevent och en skridskotur också?
Ja jag har också för mig att de setts fler gånger typ geocachat men det låter jag vara osagt
Citera
2018-07-18, 10:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag vet tyvärr inte vem han är.

LW kallade honom för "Mr Winter".

Kanske någon annan här kan berätta
vem han är.

Citat:

Jag tror inte att det är AL på den bilden.
Citera
2018-07-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja detta har gnagt sedan jag såg inlägget igår, VEM är egentligen denne AL och varför ska han granskas..Eller vill någon rikta bort misstankar från SD. Skulle vara nyttigt för tråden att få detta klarlagt och besvarat

Ja, blir dock inte lätt att få objektiv information. Vissa i tråden vill ju att vi ska tro på en annan gärningsman än SD. De andra kanske inte känner för att fläka ut LWs bekanta på sociala medier mitt i deras sorgearbete. Vad jag förstår har polisen redan varit i kontakt med LWs vänner men inte fastnat för någon av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in