2018-07-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Det brinner i Sverige, du ser mig inte skriva det här från Australien efter att jag flytt genom hela världen.

Du kan ju inte ta den likheten. -.- Går ju inte jämföra så.. du måste vara ett troll. Eller dum. -.-

Har du sett bilder ifrån de länderna? Det är sjukt där nere, jag förstår varför de vill fly. Elden i sverige är ingenting. Fast. även om de vill fly så kan inte Sverige göra allt. Det mesta är USAs fel, men de tar NADA av flyktingar, trots att de egentligen har så oerhört mycket störra kapacitet.
2018-07-25, 14:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Namn till GM?

Om du menar vänsterextremisthoran, så heter hon Elin Ersson.
2018-07-25, 14:08
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Hade hon bokat en biljett till Istanbul bara för att hon visste att det skulle ske en avvisning på denna flighten ?
Och Ernmans hyllande !
..... kommentarer överflödiga !

Hon skulle alltså enligt uppgifter bokat en plats enbart för att försvåra utvisningen av en yngre person, nu blev det en 52-åring istället. Det var alltså ingen slump att hon var med på planet !

Hur i helsike hade hon fått info om detta i så fall ?

Jag har inte heller nån aning. Men jag antar att hon tillhör eller har kontakt med gruppen Vi står inte ut. I den gruppen håller man sig säkert uppdaterad och ajour med varenda liten grej i målgruppen ensamkommande, hela tiden. Så fort en förändring kan skönjas startar telefonkedjan direkt.

Utvisningar är sannolikt prio i denna grupp som förmodligen har kontakt med både advokater och ungdomar. Anas något av någon så går larmet direkt och genast är alla på tå, speciellt efter misslyckandena med gymnasielagen. Det är inte utan att man tycker synd om ungdomarna som buffas hit och dit av myndigheter och som varken vet ut eller in. Skulle tro att det är så.

Sverige behöver så angeläget föryngra sin befolkning och dessa ungdomar skulle vara manna för många av oss på äldre dar. En nyttig injektion av ungt friskt blod som Sverige behöver för att undvika åldersproblem och inavel.

Länder som Ungern och Polen har en befolkningspyramid som snart nog tippar över åt fel håll. Det är rätt åt dom. Synden straffar sig själv. Sverige ligger i framkant då det gäller att undvika kollektiva katastrofer till följd av åldersbelastningar i totalbefolkningen. Dan är inte långt borta då vi inser att vi är lyckligt lottade och gjort rätt. Om inte landet brinner upp innan dess.

Men visst var det en svår belastning för Sverige att så många kom vid ungefär samma tidpunkt.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-07-25 kl. 14:12.
2018-07-25, 14:08
Medlem
Tjoflos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luraren
Du kan ju inte ta den likheten. -.- Går ju inte jämföra så.. du måste vara ett troll. Eller dum. -.-

En töntig liknelse jag vet, men vi kan inte tömma sämre länder på sitt folk och tro att det blir bättre.
Vi har ingen skyldighet att hjälpa folk som bara vill ha ett bättre liv när de påverkar landet de kommer till så negativt som de gör.

Kan dra en annan dum liknelse som vänster gärna drar när det sker terrordåd. Det dör 33000 om året i trafiken i USA, ska vi börja tömma USA på sin befolkning nu?
2018-07-25, 14:12
Medlem
Well let's be honest om ni absolut visste att någon oskyldig skulle dö så skulle ni troligtvis vilja göra samma sak.

I det här fallet vet vi ju inget om vem det är hon försöker rädda, men om det är bara "en random av massorna" så tycker jag att hon kan ta hem personen till sig själv och försörja honom.

Och låta det fortsätta...

Varför står han inte upp med henne?
Pga det skulle ge han mer skit om han befann sig i landet?
2018-07-25, 14:14
Medlem
Observerads avatar
Det roliga är att alla efterblivna vänsteridioter har nu sin fasta bild av hur situationen utspelade sig. Afghanen skulle skickas till en säker död och in klev ängeln Elin och stoppade denna avrättning. Att hennes agerande gav komplikationer till alla involverade, kostade en massa pengar och att afghanen blev utvisad några timmar senare spelar ingen som helst roll för dem. Den första serverade historien som stämmer överens med deras agenda är det sanna, allt som kommer efter eller är oönskat anses irrelevant. Förvrängd sinnelagsetik där de tror att de agerar moraliskt rätt och samtidigt inte tar någon som helst hänsyn till konsekvenserna.
2018-07-25, 14:14
Medlem
kisskarlssons avatar
Vem är denna 52-årige afghan? Vet nån det?

Med tanke på Elins engagemang och tårar hoppas man att hon är insatt i vem hon försöker rädda.
Senast redigerad av kisskarlsson 2018-07-25 kl. 14:18. Anledning: Tillägg
2018-07-25, 14:16
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om du menar vänsterextremisthoran, så heter hon Elin Ersson.

Kvääää! Fyfan
Vad förväntas bli konsekvenserna av hennes handling? Jag tar gärna tillbaka afghanen ifall hon får ta hans plats i Afghanistan permanent
2018-07-25, 14:18
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisskarlsson

Snacka om systenkolaps ifall det visar sig att han våldtagit ett barn eller något. Feminismen/vänster briljerar med sin humana dubbelmoral.
2018-07-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Det roliga är att alla efterblivna vänsteridioter har nu sin fasta bild av hur situationen utspelade sig. Afghanen skulle skickas till en säker död och in klev ängeln Elin och stoppade denna avrättning. Att hennes agerande gav komplikationer till alla involverade, kostade en massa pengar och att afghanen blev utvisad några timmar senare spelar ingen som helst roll för dem. Den första serverade historien som stämmer överens med deras agenda är det sanna, allt som kommer efter eller är oönskat anses irrelevant. Förvrängd sinnelagsetik där de tror att de agerar moraliskt rätt och samtidigt inte tar någon som helst hänsyn till konsekvenserna.

Fast hur vet du att det inte var så då?
Hur vet du att han inte skulle bli avrättad?

Inte för att jag har något bevis till motsatsen men enligt henne så tror hon ju så starkt att han skulle avrättas?

Fast det verkar ju som att hon egentligen är där för någon annan yngling från start så....

WHO knows
2018-07-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Länk till den person som verifierat att Elins arbete var bortkastad tid och pengar:

https://www.facebook.com/ahmad.zaki.khalil

Citat:
Ursprungligen postat av kisskarlsson

Med tanke på Elins engagemang och tårar hoppas man att hon är insatt i vem hon försöker rädda.

Sannolikt köpte hon biljett till fel plan. Troligen hade hon ingen aning om 52-åringens deortation. Hon råkade rädda fel person😂
2018-07-25, 14:25
Medlem
Hej, jag har inte läst igenom hela tråden men varför skulle denna man utvisas? Nu är jag inte superintresserad av politik men med tanke på att våldtäktsmän, mördare och annat drägg får stanna utan vidare och samtidigt har vi kanske den absolut slappaste asylpolitiken i världen så måste ju denna mannen ha velat återvända självmant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in