Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
Kan inte Janne Josefsson ha intresse av att göra en uppföljning? Nu har ju utredningen, tack vare ditt och andras utmärkta arbete, lyfts till en ny nivå.
JJ skulle starta ett nytt granskande program på SVT var det sagt. Kanske kan man hoppas på en fördjupning i det programmet.
Citera
2018-07-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
JJ skulle starta ett nytt granskande program på SVT var det sagt. Kanske kan man hoppas på en fördjupning i det programmet.

Vet inte hur mycket Hanna Stjerne, vd för SVT, har att säga till om vad gäller programinriktningar (nya idéer), men med tanke på hur mycket stryk som UG-Virtanen-programmet fick, så skulle det förvåna mig om HS skulle vilja ge JJ helt fria händer.
Jag är väl medveten om att det inte var JJ som hade med Virtanen-programmet att göra, bäst att säga.

Fast om SD, som det ser ut idag, blir det överlägset största partiet efter 9 september, kanske HS vill ha extra mycket granskningsprogram, men då riktade mot just SD. Att JJ skulle ges fria händer tror jag inte på. Nujens t ex har ju hittills inte fått granskats av MSM öht. JJ är det lysande undantaget.
Citera
2018-07-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det är just detta orädda beteende jag bara kan förklara med att de av någon okänd anledning själva upplever att de åtnjuter fullständig "immunitet". Visst är Debbie Nujen mycket väl medveten om när hon begår brott, när hon som advokat handlar oredligt, etc. Däremot är jag inte säker på att Özz Nujen själv förstår sig särskilt mycket på juridiken. Det han kan har han helt säkert fått lära sig av sin syster. Det är Debbie Nujen som är hjärnan och drivkraften bakom allt som skett med Tingstäde-fastigheterna!

Tillägg till HM: Det är väl bara bra att kommunen nu "tvingats" öppna ett tillsynsärende. Låt nu också berörda tjänstemän (och politiker) i kommunen fullgöra detta - det kan egentligen bara sluta på ett sätt. Uppmärksammar man kommunens agerande för "tidigt" finns stor risk för att det när ärendet väl är avslutat inte finns så mycket att rent juridiskt invända mot.

He he... att man öppnar ett ärende behöver ju inte betyda att man behöver stänga det de närmaste åren. Dom vill väl ge Debbie Nujen god tid att besinna sig helt enkelt och sköta allt den rätta vägen men den är bra mycket jobbigare än den första de erbjöd, att dra tillbaka anmälan om Attefallsåtgärd. Dom har antagligen ganska gott om pengar och det här att ansöka om ombyggnadslov i efterhand lär gå på en del.

Med ditt sätt att resonera borde vi fortast möjligt stänga ned den här tråden. :-)
Citera
2018-07-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
He he... att man öppnar ett ärende behöver ju inte betyda att man behöver stänga det de närmaste åren. Dom vill väl ge Debbie Nujen god tid att besinna sig helt enkelt och sköta allt den rätta vägen men den är bra mycket jobbigare än den första de erbjöd, att dra tillbaka anmälan om Attefallsåtgärd. Dom har antagligen ganska gott om pengar och det här att ansöka om ombyggnadslov i efterhand lär gå på en del.

Med ditt sätt att resonera borde vi fortast möjligt stänga ned den här tråden. :-)

Nu får du nog förklara vad du menar med den sista meningen, tack!
Citera
2018-07-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mina båda fetningar)
Vill inte lägga ord eller diagnosticerande i din mun, men efter vad jag har läst här i tråden, så har man varit inne på att svåger Damm ger "Aspie-vibbar". Ett sånt intryck kan även jag få när jag på YT har studerat svåger Damms kroppsspråk och språkhantering.

Fråga: Är det för att minska risken för att svåger Damm, likt din bekant, till slut "flippar" som du anser att vi inte bör offentligt hårdgranska Nujens? Vilka andra sorts möjligheter ser du att vi kan använda för att gräva upp allt det som Nujens försöker dölja?
Det är väl ofrånkomligt att Nujens i nuvarande självförvållade(!) situation, de kan känna sig som den omringade minkfarmaren? Skillnaden är dock att minkfarmaren inte gör nåt olagligt.
Det vet vi att The Nujens gör!

Jag vill inte att de skall ha den obehagliga känslan för deras skull. Personligen känner jag ingen som helst lust´att de skall må dåligt på grund av rädsla för galningar vilket de nog kan tro en hel del av oss privatspanare vara. Vi pratade om rädsla för "galningar" och ja sa till honom att jag har förståelse för om de känner sådan rädsla och att den har ett visst, men litet, fog.
Citera
2018-07-25, 11:19
Medlem
Citat:

OK, om du inte vill svara skall jag själv förtydliga mig. Kommunen (eller "regionen" som man här litet eget kallar sig) har inte någonting med familjen Nujens misstänkta brott att göra - åtminstone inte hittills. Att klanka på kommunens agerande, tonen i skrivelser mm drar ner ärendet på en lokal kommunalpolitisk och för mig rätt ointressant käbbelnivå.
Citera
2018-07-25, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag fick också det där i PM. Intresse för vad de fysiskt befinner sig har inte jag för min del och jag tycker faktiskt det blev ganskan tjatigt att prata med svågern när jag gjorde det.
Jag tycker dock att du kan känna en viss stolthet, för du har ju lyckat där alla andra har misslyckats. Du har "pratat med svågern".
Citera
2018-07-25, 11:29
Medlem
Citat:

Du resonerade lite i banorna att de skall inte veta att folk rotar i det här och vill att myndigheter skall agera och därför skulle sådana (makt och auktoritetslösa) ligga lågt. Men de kan ju förvisso även följa denna tråd och gardera sig.

Att Damm pratade med mig var väl gissningsvis att han ville deras upplägg skulle komma ut och få tyst på oss på flashback. Det blev ju som att hälla bensin på elden och det är ju faktiskt andra gotlandsboende som visat att påståendena han kom till med mig var fullständigt orimliga och oriktiga.

Han hade skött renovering och ombyggnad av alla fastigheterna utom ett par mindre jobb där oturligt nog en blivande terrorist jobbat. Detta faktum med Akilov hade han sedan fått höra skrivas om på hatsidor - det hade de tidigare ingen aning om. Det var faktiskt vad Rickard Damm berättade för mig.
Citera
2018-07-25, 11:42
Medlem
Citat:
Du resonerade lite i banorna att de skall inte veta att folk rotar i det här och vill att myndigheter skall agera och därför skulle sådana (makt och auktoritetslösa) ligga lågt. Men de kan ju förvisso även följa denna tråd och gardera sig.

Att Damm pratade med mig var väl gissningsvis att han ville deras upplägg skulle komma ut och få tyst på oss på flashback. Det blev ju som att hälla bensin på elden och det är ju faktiskt andra gotlandsboende som visat att påståendena han kom till med mig var fullständigt orimliga och oriktiga.

Han hade skött renovering och ombyggnad av alla fastigheterna utom ett par mindre jobb där oturligt nog en blivande terrorist jobbat. Detta faktum med Akilov hade han sedan fått höra skrivas om på hatsidor - det hade de tidigare ingen aning om. Det var faktiskt vad Rickard Damm berättade för mig.

Nej, jag har inte alls resonerat i sådana banor som du säger. Däremot har jag avrått dig från att gå ut i lokalpressen här på Gotland och på så sätt skapa opinion för, ja, vadå? Enligt mig bör familjen Nujen (Mamoste, Özz och Debbie) samt Rickard Damm misstänkas för att ha finaniserat ett terrorbrott. Låt oss i första hand koncentrera oss på detta. Hade någon av gotlandstidningarna velat slå upp att Nujens renoverat tre hus utan att först ha sökt bygglov för åtgärderna, hade man väl gjort det för länge sedan.
Senast redigerad av medianox 2018-07-25 kl. 12:37.
Citera
2018-07-25, 11:43
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Du låter som en defaitist! Du brukade rikta dig direkt till honom och påtala att hans karriär är över. Håll hoppet uppe min vän!

Åh, käre vän. Jag är HELT övertygad om att hans karriär är över, oroa dig inte.

Det går väldigt långsamt bara. Bland annat på grund av att han skyddas av vår totalt värdelösa och räddhågsna "journalistkår". Därav en viss frustration.

Men att hans karriär nu planar ut över, säg, en period på ett år, det är ett faktum. Jag är säker på att han redan märker en tydlig avmattning av intressenter som vill boka honom.

Hade han inte redan haft sin "Världens Historia" inbokad en bra bit in i 2019 så hade han antagligen varit fullständigt desperat vid det här laget. Och den föreställningen var ju bokad innan skiten träffade fläkten hos JJ på UG.

Vi får se hur det ser ut om typ ett år från nu. Min gissning är att det kommer att segla upp ännu mer skit kring Tingstäde.

Det hade varit en fröjd att ha tillgång till Özz, Mamostes och Debbies samtliga kontoutdrag från de senaste åren...
Citera
2018-07-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är det solklart att fastigheten Tingstäde hade/har asbestkomponenter?

Nej det är absolut inte bekräftat. Någon här i tråden har påstått att denna typ av byggnad kan ha invändig eternitbeklädsel. Jag har inte rotat detta. De handlingar jag begärt ut gäller en annan av deras fastigheter. En annan signatur har lagt ut en lista med diarienummer över de handlingar som gäller Tingstäde Furbjärs 1:26 och som är en fd förrådsbyggnad med 9 HA mark.
Citera
2018-07-25, 12:13
Medlem
Det var här asbest-spåret kom upp efter uppgift att det ombyggda förrådet tidigare varit projektilmagasin:
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Haha, projektilmagasinet (!!!), haha, säkert asbest i väggarna, massor av asbest, mera asbest än i Mattssons brandsäkra kalsonger, det bränner rejält av mångkulturen där nämligen. Asbest passar bra för raketforskarna, ja ! ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in