Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Fått PM om att klanen nu samlas i Tingstäde:
Kan vi gissa att de kommer att hålla "krigsråd" och utarbeta planer för hur de ska bemöta de fakta som bubblar upp i tråden? Att de snabbt som ögat gick in och ändrade (till ingen nytta eftersom sidorna nu är sparade!) uppgifterna på uthyrningen bevisar ju att de ytterst noggrant följer den här tråden.
De är oroliga nu.
Vad mer kommer att avslöjas om dessa ohederliga och parasiterande människor?
Någon som vet om kurd-clownen själv är i Tingstäde? Hycklaren, skattesmitaren och terroristfinansiären. Antagligen sitter han där och trycker nu.
Jag fick också det där i PM. Intresse för vad de fysiskt befinner sig har inte jag för min del och jag tycker faktiskt det blev ganskan tjatigt att prata med svågern när jag gjorde det.
Det är mycket möjligt att de/någon av dem både är observanta och följer vad som skrivs här på Flashback. Med tanke på att de antagligen hyser noll förståelse för skribenter här´s intresse så tror jag det känns "lite creepy" för dem och jaf förstår dem.
Tror de har lite samma känsla som en vanlig bonde kan få när djurrättsaktivister börjar cirkulera kring gården.
Jag vill INTE att de skall ha den känslan.
De (Debbie Nujen) fick ju en påringning i april från byggnadsinspektör här på Gotland att de inte kunde godkänna en Attefallsåtgärd på en fastighet som inte var klassad som bostad och man bad dem dra tillbaka ansökan för annars skulle man vara tvungen att öppna tillsynsärende. Man drog inte tillbaka sin ansökan och efter över en månad blev byggnadsnämnden tvungen att öppna ett tillsynsärende om möjliga olovliga åtgärder. Det här tyder på att de är fullständigt orädda för myndigheter vare sig det är SÄPO, skattemyndigheter eller byggnämnder. Jag tror dessutom de har visst fog för det nu är faktiskt byggnämnden tvingad att agera.
Jag har faktiskt en bekant här på Gotland som olovligt byggde om lada till uthyrningsbostad. Han är en helt vanlig stabil människa men han höll faktiskt på att flippa ur på riktigt när byggnämnden satte klorna i honom.