2018-07-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Funderar på om vi skulle vända oss till dessa: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1955329681186019&set=a.795939477125 051.1073741829.100001270196890&type=3&theater

De kan iaf inte vara mindre effektiva än de normala "rättsvårdande" myndigheterna ...
(Offtopic) Bilden postades av BA i Tingstäde, tidigare ordförande i hembygdsföreningen och drivande i föreningen Gazeligården, som ville att fastigheten skulle fortsätta vara tillgänglig för byborna som samlingslokal. Tyvärr blev det inte så...
Citera
2018-07-25, 08:51
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
(Offtopic) Bilden postades av BA i Tingstäde, tidigare ordförande i hembygdsföreningen och drivande i föreningen Gazeligården, som ville att fastigheten skulle fortsätta vara tillgänglig för byborna som samlingslokal. Tyvärr blev det inte så...
Vad synd, skulle varit det enda vettiga ...

Såg detta https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=4993098 - "Andelsägarna i föreningen vill också slå samman ett köp av Gazeliigården med de angränsande skolbyggnaderna där det finns en anläggning som försörjer Gazeliigården och daghemmet med värme."

Vad är det för värmeanläggning? I en tidigare artikel du länkade angående förgiftande utsläpp i vattentäkten stod om jag inte missminner mig något om att giftkällan kan vara en värmeanläggning ...
Citera
2018-07-25, 08:56
Medlem
Soterns avatar
Det är bara att konstatera att myndigheterna inte bryr sig om fallet. Till och med Bert Karlsson verkar ha gett upp.
Så nu vet vi att blattarna har frikort från rättvisan. De lyder tydligen inte under samma lagar som infödda svenskar.
Citera
2018-07-25, 08:59
Medlem
Citat:
Tydligen får JK alla beslut från disciplinnämnden och ska klaga inom en månad. Beslutet i Advokatsamfundet togs den 13 juni. Vet någon om JK valt att klaga?

https://www.jk.se/om-oss/ :

Disciplinnämndens beslut i Debbie Nujen-ärendet har inte överklagats av JK. En enskild ledamot i nämnden kan dock alltid själv göra en anmälan till JK om att ett ärende handlagts felaktigt eller att nya omständigheter uppkommit. Även om anmälan inte leder till en ändring av beslutet ifråga blir den en viktig markering.
Citera
2018-07-25, 09:01
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Lustigt att du hittat detta just i Tingstäde! "Tvillingdetektiverna" läste jag som barn på 1940-talet och så här långt efteråt har jag funderat på om det inte var dessa böcker som kom att bestämma mitt yrkesval. Jag håller nu som jag tidigare nämnt på att försöka sammanställa en kronologi i Nujen-Akilov-ärendet - ungefär som Åklagarmyndigheten har gjort för att informera allmänheten i Assange-ärendet. Jag tvivlar dock på att någon myndighet vill publicera kronologin, så du och alla andra här på FB kan väl fundera på var den skulle bli mest uppmärksammad - givetvis skall den finnas också på FB men här försvinner den snart i mängden av information. Den kommer i A4-text att omfatta ungefär 10 sidor. Tyvärr jobbar jag numer mycket långsamt, så även om jag är optimist så kommer det att ta sin tid att få den färdig - den skall ju helst inte innehålla felaktiga uppgifter.
God morgon,

Ja, någon eller några av Tvillingdeckar-böckerna har även jag läst, vill minnas att de var spännande!

Stort tack för din insats med att kartlägga de föreliggande olagligheterna. Tveka inte att begära hjälp av forumet om det skulle vara något.

Angående plats att publicera, Katerina Janouch och liknande oppositionella debattörer torde ju vara intresserad av att sprida den också!
Citera
2018-07-25, 09:02
Medlem
Citat:
Tydligen får JK alla beslut från disciplinnämnden och ska klaga inom en månad. Beslutet i Advokatsamfundet togs den 13 juni. Vet någon om JK valt att klaga?

https://www.jk.se/om-oss/ :
En mycket berättigad fråga!
Eftersom nuv JK, Anna Skarhed, går i pension den 31 juli, så kanske hon, som den första kvinnan på posten, tyckte att det tog emot att det sista hon gjorde som JK var att brännmärka Debbie Nujen, en uppenbart olämplig juristkollega?
Jag gissar att hon lät Samfundets friande av Debbie Nujen bara få bli liggande tills tiden rann ut..

Här om vår nästa JK: https://www.medievarlden.se/2018/07/hon-blir-ny-jk/
Citera
2018-07-25, 09:09
Medlem
Citat:
Vad är det för värmeanläggning? I en tidigare artikel du länkade angående förgiftande utsläpp i vattentäkten stod om jag inte missminner mig något om att giftkällan kan vara en värmeanläggning ...
Det var en pelletsbrännare modell större,
där pelletsmagasinet var placerat på baksidan av skolhuset (4-5 m högt) med underjordisk ledning till förskolan. Inför försäljningen installerades istället en luftvärmepump. Förskolefastigheten, Hejnumvägen 3, är ännu i Regionens ägo, men kommer förmodligen säljas snart (vem kan tänkas köpa... )
Senast redigerad av Enne 2018-07-25 kl. 09:12.
Citera
2018-07-25, 09:10
Medlem
Citat:
Vad synd, skulle varit det enda vettiga ...

Såg detta https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=4993098 - "Andelsägarna i föreningen vill också slå samman ett köp av Gazeliigården med de angränsande skolbyggnaderna där det finns en anläggning som försörjer Gazeliigården och daghemmet med värme."

Jag noterade att man vid provtagningen funnit svårförklarligt höga halter av glykol.
Nån här i tråden var inne på tanken om att ursprunget kunde varit rostande bilar (kylsystem). Det här med värmeanläggningen tycker jag, som inte är teknisk alls, låter mer sannolikt.

Edit: efter att ha läst vad 'enne' skriver här ovan, noterar jag förekomsten av "underjordiska ledningar". På frostsäkert djup? Annars krävs ju anti-freezers..
Senast redigerad av Carinah78 2018-07-25 kl. 09:14.
Citera
2018-07-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Fått PM om att klanen nu samlas i Tingstäde:

Kan vi gissa att de kommer att hålla "krigsråd" och utarbeta planer för hur de ska bemöta de fakta som bubblar upp i tråden? Att de snabbt som ögat gick in och ändrade (till ingen nytta eftersom sidorna nu är sparade!) uppgifterna på uthyrningen bevisar ju att de ytterst noggrant följer den här tråden.

De är oroliga nu.

Vad mer kommer att avslöjas om dessa ohederliga och parasiterande människor?

Någon som vet om kurd-clownen själv är i Tingstäde? Hycklaren, skattesmitaren och terroristfinansiären. Antagligen sitter han där och trycker nu.

Jag fick också det där i PM. Intresse för vad de fysiskt befinner sig har inte jag för min del och jag tycker faktiskt det blev ganskan tjatigt att prata med svågern när jag gjorde det.

Det är mycket möjligt att de/någon av dem både är observanta och följer vad som skrivs här på Flashback. Med tanke på att de antagligen hyser noll förståelse för skribenter här´s intresse så tror jag det känns "lite creepy" för dem och jaf förstår dem.

Tror de har lite samma känsla som en vanlig bonde kan få när djurrättsaktivister börjar cirkulera kring gården.

Jag vill INTE att de skall ha den känslan.

De (Debbie Nujen) fick ju en påringning i april från byggnadsinspektör här på Gotland att de inte kunde godkänna en Attefallsåtgärd på en fastighet som inte var klassad som bostad och man bad dem dra tillbaka ansökan för annars skulle man vara tvungen att öppna tillsynsärende. Man drog inte tillbaka sin ansökan och efter över en månad blev byggnadsnämnden tvungen att öppna ett tillsynsärende om möjliga olovliga åtgärder. Det här tyder på att de är fullständigt orädda för myndigheter vare sig det är SÄPO, skattemyndigheter eller byggnämnder. Jag tror dessutom de har visst fog för det nu är faktiskt byggnämnden tvingad att agera.

Jag har faktiskt en bekant här på Gotland som olovligt byggde om lada till uthyrningsbostad. Han är en helt vanlig stabil människa men han höll faktiskt på att flippa ur på riktigt när byggnämnden satte klorna i honom.
Citera
2018-07-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag fick också det där i PM. Intresse för vad de fysiskt befinner sig har inte jag för min del och jag tycker faktiskt det blev ganskan tjatigt att prata med svågern när jag gjorde det.

Det är mycket möjligt att de/någon av dem både är observanta och följer vad som skrivs här på Flashback. Med tanke på att de antagligen hyser noll förståelse för skribenter här´s intresse så tror jag det känns "lite creepy" för dem och jaf förstår dem.

Tror de har lite samma känsla som en vanlig bonde kan få när djurrättsaktivister börjar cirkulera kring gården.

De (Debbie Nujen) fick ju en påringning i april från byggnadsinspektör här på Gotland att de inte kunde godkänna en Attefallsåtgärd på en fastighet som inte var klassad som bostad och man bad dem dra tillbaka ansökan för annars skulle man vara tvungen att öppna tillsynsärende. Man drog inte tillbaka sin ansökan och efter över en månad blev byggnadsnämnden tvungen att öppna ett tillsynsärende om möjliga olovliga åtgärder. Det här tyder på att de är fullständigt orädda för myndigheter vare sig det är SÄPO, skattemyndigheter eller byggnämnder. Jag tror dessutom de har visst fog för det nu är faktiskt byggnämnden tvingad att agera.

Jag har faktiskt en bekant här på Gotland som olovligt byggde om lada till uthyrningsbostad. Han är en helt vanlig stabil människa men han höll faktiskt på att flippa ur på riktigt när byggnämnden satte klorna i honom.

(mina båda fetningar)
Vill inte lägga ord eller diagnosticerande i din mun, men efter vad jag har läst här i tråden, så har man varit inne på att svåger Damm ger "Aspie-vibbar". Ett sånt intryck kan även jag få när jag på YT har studerat svåger Damms kroppsspråk och språkhantering.

Fråga: Är det för att minska risken för att svåger Damm, likt din bekant, till slut "flippar" som du anser att vi inte bör offentligt hårdgranska Nujens? Vilka andra sorts möjligheter ser du att vi kan använda för att gräva upp allt det som Nujens försöker dölja?
Det är väl ofrånkomligt att Nujens i nuvarande självförvållade(!) situation, de kan känna sig som den omringade minkfarmaren? Skillnaden är dock att minkfarmaren inte gör nåt olagligt.
Det vet vi att The Nujens gör!
Citera
2018-07-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

Det är just detta orädda beteende jag bara kan förklara med att de av någon okänd anledning själva upplever att de åtnjuter fullständig "immunitet". Visst är Debbie Nujen mycket väl medveten om när hon begår brott, när hon som advokat handlar oredligt, etc. Däremot är jag inte säker på att Özz Nujen själv förstår sig särskilt mycket på juridiken. Det han kan har han helt säkert fått lära sig av sin syster. Det är Debbie Nujen som är hjärnan och drivkraften bakom allt som skett med Tingstäde-fastigheterna!

Tillägg till HM: Det är väl bara bra att kommunen nu "tvingats" öppna ett tillsynsärende. Låt nu också berörda tjänstemän (och politiker) i kommunen fullgöra detta - det kan egentligen bara sluta på ett sätt. Uppmärksammar man kommunens agerande för "tidigt" finns stor risk för att det när ärendet väl är avslutat inte finns så mycket att rent juridiskt invända mot.
Senast redigerad av medianox 2018-07-25 kl. 10:09.
Citera
2018-07-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
... "Jag håller nu som jag tidigare nämnt på att försöka sammanställa en kronologi i Nujen-Akilov-ärendet - ungefär som Åklagarmyndigheten har gjort för att informera allmänheten i Assange-ärendet. Jag tvivlar dock på att någon myndighet vill publicera kronologin, så du och alla andra här på FB kan väl fundera på var den skulle bli mest uppmärksammad - givetvis skall den finnas också på FB men här försvinner den snart i mängden av information. Den kommer i A4-text att omfatta ungefär 10 sidor". ...

Kan inte Janne Josefsson ha intresse av att göra en uppföljning? Nu har ju utredningen, tack vare ditt och andras utmärkta arbete, lyfts till en ny nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in