Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 00:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Alla har informationen, hur vårt valsystem fungerar och vilka hinder som finns för nya partier.

Hindret är exakt detsamma för nya som gamla partier. Håll ett öga på KD, Mp och L!

Citat:
Så lätt är det inte

Nej, det kommer att bli väldigt svårt för t.ex. KD

PS. När du förstått att AfS ligger runt 3% så kommer du att känna dig tvungen att rösta på dem. Annars sviker du dina principer, och kommer inte att kunna se dig i spegeln.
Citera
2018-07-25, 00:33
Medlem
Citat:
De kommer inte få över 4%, de kommer inte få över 1%

Att det är en extremt högljudd svans här på flashback som skriker Afs till alla är inte samma sak som att de har starkt stöd bland väljare.

Afs måste bygga en stark bas, folk som kan och klarar att driva en heltäckande politik. Inte toppstyras av SD politiker som blivit uteslutna och därför är sura.
Det brukar vara så här på Flashback när det gäller sådana partier.

I pollen som gjordes på Flashback inför förra valet så blev SvP näst största parti. Sen i verkligheten blev de tolfte största parti.
Citera
2018-07-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
PS. När du förstått att AfS ligger runt 3% så kommer du att känna dig tvungen att rösta på dem. Annars sviker du dina principer, och kommer inte att kunna se dig i spegeln.

Du får gärna beskriva vilka de är förutom de mest hatiska SD väljarna?
Citera
2018-07-25, 00:38
Medlem
Citat:
Alla har informationen, hur vårt valsystem fungerar och vilka hinder som finns för nya partier. Så lätt är det inte
Hade det varit lätt så hade det varit väldigt enkelt
Kommer det inte en lösning på demokratisk väg, så kommer det för eller senare resultera i en statskupp.
Finns inte en chans att dagens förda politik kommer att vara aktuell efter 2022.
Så är du en man eller mus?
Senast redigerad av HVU 2018-07-25 kl. 00:49.
Citera
2018-07-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det brukar vara så här på Flashback när det gäller sådana partier.

I pollen som gjordes på Flashback inför förra valet så blev SvP näst största parti. Sen i verkligheten blev de tolfte största parti.
Det är lite andra tider nu, jämfört med när SvP var aktuella.
Citera
2018-07-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Hade det varit lätt så hade varit väldigt enkelt
Kommer det inte en lösning på demokratisk väg, så kommer det för eller senare resultera i en statskupp.
Finns inte en chans att dagens förda politik kommer att vara aktuell efter 2022.
Så är du en man eller mus?

Men snälla du, det är bara blåsta och hatiska som går på det här partiet. Skall man bryta det hjärngrepp som Sverige sitter i krävs det lite tanke. Och tänk om SD också är en trojan, det är lätt att korrumpera en partiledning

Jag tror man kommer knäcka den svenska ekonomin som man gjorde med grekland, låta större bolag köpa upp det av värde och sedan låter man partierna bli riktiga partier igen. Kanske kan det jämföras med något som liknas vid Corporate raid.

När det inte finns något att suga ut mer så går man till nästa land. Sveriges godis är slut
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-07-25 kl. 00:46.
Citera
2018-07-25, 00:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Du får gärna beskriva vilka de är förutom de mest hatiska SD väljarna?

90% av de som röstade på SD 2010 lär fundera på AfS (eller redan ha bestämt sig).

Fast vilka de är spelar kanske mindre roll för resonemanget. Det kommer komma fler Yougov, någon Sentio och kanske något till. Om alla visar samma mönster som vi hittills sett, så kommer du nämligen att få något att fundera på.

Det finns en rationalitet i att inte rösta på ett 1%-parti. Så jag ska inte ifrågasätta ditt generella resonemang.

Men när det blivit ett 3%-parti så vänds argumentet till sin motsats. Då blir det istället din plikt att rösta på partiet. Det ligger ju så nära 4% då, och som det skyddshelgon och räddare av bortkastade röster som du är, så måste du rösta på AfS om du ska följa din egen linje.

Kamrat 4%
Citera
2018-07-25, 01:01
Medlem
Citat:
Men snälla du, det är bara blåsta och hatiska som går på det här partiet. Skall man bryta det hjärngrepp som Sverige sitter i krävs det lite tanke. Och tänk om SD också är en trojan, det är lätt att korrumpera en partiledning

Jag tror man kommer knäcka den svenska ekonomin som man gjorde med grekland, låta större bolag köpa upp det av värde och sedan låter man partierna bli riktiga partier igen. Kanske kan det jämföras med något som liknas vid Corporate raid.

När det inte finns något att suga ut mer så går man till nästa land. Sveriges godis är slut
Alla är blåsta och hatiska i Afs ledning, tillskillnad från 7- klövern, antar jag?
Dina hypoteser verkar mer luta åt foliehattsteorier imo.
Den dagen Sverige hamnar i samma position som Grekland var i tidigare (shtf scenario), kommer det redan pågå ett inbördeskrig.
Om den dagen kommer, finns det säkert inte så många liberaler och vänsteranhängare kvar.
Efter det kommer m.a.o Afs ha 💯%
Senast redigerad av HVU 2018-07-25 kl. 01:07.
Citera
2018-07-25, 01:09
Medlem
Citat:
Alla är blåsta och hatiska i Afs ledning, tillskillnad från 7- klövern, antar jag?

Jag vet inte men låt säga att jag skall promota Afs för föräldrarna i barnens skola, skolpolitik är viktigt för dem. Vad skall jag säga då?

Citat:
Den dagen Sverige hamnar i samma position som Grekland var i tidigare (shtf scenario), kommer det redan pågå ett inbördeskrig.

Förstår inte? Vi är högre skuldsatta än vad de var och vi har förstört så mycket i relation till skuldsättningen att man kan ifrågasätta om vi har har reserver kvar. Vi är redan där
Citera
2018-07-25, 01:37
Medlem
Citat:
Jag vet inte men låt säga att jag skall promota Afs för föräldrarna i barnens skola, skolpolitik är viktigt för dem. Vad skall jag säga då?

Förstår inte? Vi är högre skuldsatta än vad de var och vi har förstört så mycket i relation till skuldsättningen att man kan ifrågasätta om vi har har reserver kvar. Vi är redan där
Det handlar om att aldrig ge upp.
Topp 10 av Sveriges problem idag består av:
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Alternativ för Sverige är det ända partiet som har en lösning på
invandringsproblemet.
Även om det låter krasst, så är det just pga invandringen som Sverige ser ut som det gör idag.
Edit, är trött och måste sova
Citera
2018-07-25, 01:55
Medlem
Citat:
Det handlar om att aldrig ge upp.
Topp 10 av Sveriges problem idag består av:
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Invandringen
Alternativ för Sverige är det ända partiet som har en lösning på
invandringsproblemet.
Även om det låter krasst, så är det just pga invandringen som Sverige ser ut som det gör idag.
Edit, är trött och måste sova

Min viktigaste fråga är korruptionen.
SD är redan i riksdagen, Afs får hitta någon fråga de kan komma in på som folket tycker är viktigt
Citera
2018-07-25, 02:08
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Dem kan du värva till SD-väljare. AfS är nog överkurs för dem. Men du är smart, så du kan rösta på AfS själv, och värva dina vänner också såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in