2018-07-09, 00:59
Medlem
Burnhams avatar
Nån som har videon när han drar linor med hells angels?
Citera
2018-07-19, 10:22
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Någon som läst hans bok och kan återge några intressanta händelser ur denna?

Hej,

Han är förvånansvärt öppen med smaskigheter och åsikter om alla han jobbat med - verkar ha knullat de flesta, haft gäster i lägenheten som parkerat sina järn (Glock 17) på hatthyllan, betett sig som en svin deluxe mot Maria Bonnevie etc.

Hans inläsning av ljudboken är väldigt bra, önskar dock att han inte skyllde allt som hänt på sitt kontinuerligt växande självförakt - någongång lär han ju knullat, supit och knarkat för att det var nice och han kunde
Citera
2018-07-19, 21:58
Medlem
Vaffeljarns avatar
Micke lever i förnekelsens värld. Han har ju en sjukdom som det så fint heter. Inte bara en utan två. Det är bara att skylla på det, så folk kan tycka lite synd om en.
Han och Sanna förtjänar varandra bra, lika mycket hycklare båda två.

Nu är det familjelivmys som gäller på den exklusiva herrgården. Sist hade champagne-feministen Sanna lagt upp en bild på en Gucci-kudde på sin insta och Micke gosandes med bebben.
Citera
2018-07-25, 00:55
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp det är märkligt. Han är ett av de största svinen men kommer undan. Får tom positiv media i samband med sin boksläpp. Helt jävla ofattbart när man då tom satt dit en som Kronér.
Någon som kan utveckla dessa ryktena lite? Var det på 90-talet han betedde sig värst och på vilket sätt var han ett svin?

Edit: Läste om branden på Gotland. Finns det några mer historier från tidigare som är värda att nämnas i liknande kaliber?
Senast redigerad av Mellbergan 2018-07-25 kl. 01:26.
Citera
2018-07-25, 19:55
Medlem
Sqeptisks avatar
Ljudbokade mig igenom hans "Så som jag minns det". Precis som väntat är det inte något nobelprismaterial. Redan titeln antyder friskrivning lång väg. Lägger man sedan till att trovärdighet och ärlighet inte precis är några paradgrenar hos knarkomaner/missbrukare så känns hans "berättelse" i de flesta fall väldigt överdriven och i efterhand tillrättalagd.

Karln är ju högst medioker som skådis men faktiskt uppvisat en viss envishet och idoghet som har gjort att han faktiskt fått en del roller genom åren. Tittar man igenom hans cv så har han inte precis gått sysslolös genom sin "karriär".

Som person verkar ju karln mer än lovligt tråkig (å låter tråkig). Saknar totalt humor, självkritik/ironi/distans och är väldigt klen när det kommer till analytisk förmåga (i likhet med de flesta andra knarkoman/missbrukar-typer). Vidare har han naturligtvis aldrig gjort ett endaste fel eller misstag i hela sitt liv. Har något gått galet (vilket det av någon anledning ofta har gjort i hans "berättelse") så är det alltid "någon annans" fel, eller så är han (i bästa fall) offer för någon omständighet.

Karln verkar vidare inte ha haft en enda vettig vän (möjligen har jag missat någon nämd) utan mest hängt med andra (kända) knarkoman/missbrukar-typer.

Han tycker ha sig ett horn i sidan till slask och skvallerpressen, men har ideligen gått i deras fällor utan någon som helst konsekvensanalys. Vad han dock inte tänker på är att, i alla fall marginellt, kanske fått en popularitet hos vissa grupper som möjligen lett till en del roller han normalt inte skulle ha fått. Snarare ömsesidigt utnyttjande än offerkofta alltså.
Han upprepar flera gånger ordet "krigsrubriker" när de publicerat något om när han varit ute och betett sig. Med all respekt, visserligen har Sqeptisk bott utomlands långa perioder under Persbrants så kallade "karriär", men aldrig sett hans namn i samband med några "krigsrubriker". Så helt klart överdriver karln sin person på ett inte altför klädsamt sätt.

Åsså det där med att "inte dö nyfiken". Han är den andra knarkomanskådisen som använder samma klyscha (den andra använde det till och med i titeln till sin bok). Hur intressant är det att år ut och år in knarka runt på diverse fester, krogar såväl inrikes som utrikes tillsammans med andra trista missbrukartyper? Egentligen?
Tyder inte uttrycket på någon slags livströtthet och fantasilöshet? Helt klart kommer i alla fall Sqeptisk att jobba hårt på att lämna denna världen dj..ligt nyfiken
Citera
2018-08-31, 14:33
Medlem
Har han fått första återfallet ännu?
Har han tagit ett glas vin?
Citera
2018-09-02, 21:50
Medlem
Ideans avatar
90-talet var värst men han var ett praktsvin också på 2000-talet. Är det säkert i smyg fortfarande.

2003 var jag tex på aw på en krog vid Stureplan med några kollegor, flera av dem kvinnliga varav några riktiga snyggingar. En packad eller hög Micke kommer ur det blå fram och trycket ner nävarna u bh-n på en av tjejerna och frågar ”känns det bra så här”. ”Vad fan gör du” säger hon och jag och en annan kollega får fram och signalerar. Persbrandt blir spänning och vill slåss, men blir utslängs av vakterna på stället. Praktkräk då dom nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Någon som kan utveckla dessa ryktena lite? Var det på 90-talet han betedde sig värst och på vilket sätt var han ett svin?

Edit: Läste om branden på Gotland. Finns det några mer historier från tidigare som är värda att nämnas i liknande kaliber?
Citera
2018-09-13, 19:35
Medlem
lukashs avatar
Vem är Anders S i persbrandts bok som knarkar lika mycket som honom?
Citera
2018-09-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idean
90-talet var värst men han var ett praktsvin också på 2000-talet. Är det säkert i smyg fortfarande.

2003 var jag tex på aw på en krog vid Stureplan med några kollegor, flera av dem kvinnliga varav några riktiga snyggingar. En packad eller hög Micke kommer ur det blå fram och trycket ner nävarna u bh-n på en av tjejerna och frågar ”känns det bra så här”. ”Vad fan gör du” säger hon och jag och en annan kollega får fram och signalerar. Persbrandt blir spänning och vill slåss, men blir utslängs av vakterna på stället. Praktkräk då dom nu.

Jag var med om en mildare variant. Besökte min vanliga bank, tog nummerlapp, och satt snällt efter vägen bland andra köande. Då slås dörren upp och in kommer Gunvald Larsson med sin halvöppna helkroppsrock svängande, glodde runt och stegade fram till närmaste lucka där han genast blev betjänad av en rodnande flicka....
Jag reste mig upp och gick fram till Micke. -Hörrudu Gunvald. På den här banken tar vi en nummerlapp och väntar på vår tur, sa jag. Micke stirrade några sekunder, skrattade till och sedan vände han sig mot flickan i kassan igen. Jag var avslutad och återgick till min plats.
Citera
2018-12-07, 12:21
Medlem
Mikael Persbrandt ringer in nyåret på Skansen.
Det blir skådespelaren som får äran att läsa Tennysons klassiska dikt ”Nyårsklockan”, meddelar SVT i ett pressmeddelande.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/yvwedx/mikael-persbrandt-laser-ring-klocka-ring
Citera
2018-12-07, 15:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Mikael Persbrandt ringer in nyåret på Skansen.
Det blir skådespelaren som får äran att läsa Tennysons klassiska dikt ”Nyårsklockan”, meddelar SVT i ett pressmeddelande.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/yvwedx/mikael-persbrandt-laser-ring-klocka-ring
Och genast kom the Usual Suspects fram ur sina hålor för att proestera:

Stjärnornas kritik mot Persbrandt på nyår

Mia Skäringer: ”Ringde just in det gamla och ut det nya”

Helena Bergström och Mia Skäringer går till attack mot Mikael Persbrandt.

På Instagram kritiserar de SVT:s val av stjärnan som diktläsare på nyårsafton.

”Är det en Kafka-värld vi lever i”, skriver Helena Bergström.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xR0xql/stjarnornas-kritik-mot-persbrandt-pa-nyar
Citera
2018-12-07, 17:30
Medlem
Bizmarcks avatar
Vad är deras problem?
Att det inte är en kvinna som får läsa? Eller en bögperson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in