2018-07-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack!

Konstigt att hon inte postat några
foton på AL och inte skrivit ut hans
namn på Insta vid detta tillfälle.
Var han "hemlig"?
Det verkar de flesta av hennes manliga vänner av någon anledning ha varit 🤔
Citera
2018-07-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Du gick ut med att HD köpt sin brors boende. DETTA VAR INTE JAG!
Och åklagares framställan. OCH?
Du frågade mig och LimeTime om SD hade några brödrar, svaret har du fått. VARFÖR SKRIVER DU DETTA ENS? HAR JAG FRÅGAT FLER GÅNGER? FRÅGADE DESSUTOM ALLMÄNT!

Du säger dig veta så mkt om dom, men vet inte nu ens om de har 2 el 3 barn. REDAN SVARAT PÅ DETTA

När frågorna blev för svåra så helt plötsligt känner du 3 som har med utredningen att göra av en bekant el vän som är misstänkt för ett allvarligt brott. NI FRÅGADE, JAG SVARADE?

Det luktar lik och en svart tunga! IGNORERA DET JAG SKRIVER HÄDANEFTER, JAG VORE TACKSAM!
Ska jag ens orka...
Citera
2018-07-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Där blev allt tungan lite svart…..

[/i]Du snärjer in dig mer och mer...
Låt han hållas. Det är guld värt om det han säger är sant.
Personligen tror jag inte ett skit på honom.
Däremot har han en tydlig agenda att försvara SD.
Citera
2018-07-24, 23:06
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kommer inte svara på den direkta frågan. Det finns i logiken i vad vi vet, vad hon MINST har gått in med (redan avhandlat).
Varför jag inte går djupare in på det är att uppgiften kan slå tillbaka på uppgiftslämnaren.
Men nu är uppgiften ganska gammal och säkert redan läckt. Kanske kan "avslöja" att vid omförhandlingen så presenterade åklagaren underlag som inte alls stämde.

Jag TROR att det har med vittnet att göra, tror att åklagaren gick in med vittnet vid omförhandlingen och hon kunde inte använda det enligt TR i så fall.
Finns lite mer råfakta som åklagaren kan ha tagit upp, men jag tror inte det.

Vilket vittne tror du att det var åklagaren (enligt din källa) inte kunde använda?
Citera
2018-07-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vilket vittne tror du att det var åklagaren (enligt din källa) inte kunde använda?
Ursäkta om jag var otydlig, det är ingen källa. Det är min personliga tro/tanke. Vittnet jag tänker på är synvittnet. Det är det ända som har bäring i framställan skulle jag tro.
Känns som det stämmer i tiden vad åklagaren kan få fram till 2:a förhandlingen och nått som kan ge sannolika.
Kan lika gärna vara nått helt annat.
Citera
2018-07-24, 23:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursäkta om jag var otydlig, det är ingen källa. Det är min personliga tro/tanke. Vittnet jag tänker på är synvittnet. Det är det ända som har bäring i framställan skulle jag tro.
Känns som det stämmer i tiden vad åklagaren kan få fram till 2:a förhandlingen och nått som kan ge sannolika.
Kan lika gärna vara nått helt annat.

Tack för svar! Då förstår jag.
Citera
2018-07-24, 23:22
Medlem
EnGodTanke, du behöver inte svara på allt
Vi får "take it or leave it".

Håller inte med någon åt höger eller vänster.
Citera
2018-07-24, 23:35
Medlem
Åklagaren LÄR ha gått in med standarden och som är mer eller mindre fakta även här på tråden:

- Det finns en motivbild (väldigt lös, bl.a. anmälan finns där och skvalpar).
- Han hade/har en relation till offret.
- Han saknar alibi.
- Han har förmågan till gärningen.
- Han hade möjligheten till gärningen.
- Han fanns inom området för gärningen vid den fastslagna tidpunkten.
- Han hade digital kontakt med offret under kvällen.

Detta räcker gott och väl till skäligen, som TR ansåg.
Frågan är om detta är vad åklagaren tyckte räcker för sannolika skäl eller om det fanns mer.
Var vittnet redan presenterat här, jag tror inte det. Lite ont om tid för det, känns det som (MIN SPEKULATION).

Till andra förhandlingen TROR jag åklagaren gick in med vittnet, för hon måste presentera NY bevisning. Och detta föll då. Det skulle då betyda att vittnet, (om det stämmer att det finns ett sånt vittne), sett SD på sådan plats och/eller tidpunkt så det inte passar in i brottet, eller finns andra förklaringar som inte ger sannolika skäl.

Jag TROR inte att den digitala kontakten gav mer än att dom sa hej till varandra eller liknande. Skulle den ha innehållit något mer graverande skulle SD sitta på sannolika, TROR jag.

DNA (som tar 3-4 dagar, upp till en vecka att analysera), gav inget konkret besked till åklagaren att ta med i häktningsförhandlingarna. Kvar att hoppas på är annan teknisk bevisning, som tar längre tid och inte var klar till förhandlingarna. Dessa svar kan ha trillat in, men det kan åklagaren vila på, det finns ju inga restriktioner på SD.
Citera
2018-07-24, 23:39
Medlem
Citat:

- Han saknar alibi.

Lite läskigt att det där faktiskt kan stämma in på åtminstone UW och NW också.
Citera
2018-07-24, 23:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han var nog bara en god vän, ingen kärleks relation. Hon hade väl märkt av alla rykten om hennes umgänge och blivit lite mer försiktig. Kanske även pga SDs svartsjuka.

Det stämmer inte. Hon har fortsatt
att lägga ut en massa foton på sig
själv med olika män.

Det var endast vid detta tillfälle som hon
hade ett annat beteende.
Citera
2018-07-24, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det stämmer inte. Hon har fortsatt
att lägga ut en massa foton på sig
själv med olika män.

Det var endast vid detta tillfälle som hon
hade ett annat beteende.

Enligt EGT hade SD en relation med offret.

Citat:
Citat:

- Han saknar alibi.
Citera
2018-07-24, 23:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har själv villa larm, så jag vet hur det fungerar

Tror att det är extremt svårt att få beviljat en övervakning med kamera i ett hem. Tänker bara hur enormt svårt det är att få till övervakningskameror till utsatta områden som vid t-banor, torg och liknande.

"I definitionen ”allmänheten har tillträde” tas ingen hänsyn till om det handlar om privat eller allmän mark, utan alla platser dit allmänheten någon gång har tillträde omfattas av Kameraövervakningslagen. Så fort det handlar om övervakning av personer krävs med vissa undantag tillstånd. Exempelvis är det svårt att få tillstånd för webbkameror som filmar någon pågående aktivitet och skickar ut kontinuerliga uppdateringar via nätet (oavsett om det är för privat bruk)."

https://www.larmkollen.se/a/regler-for-overvakningskameror/

Tror iaf inte att UW har sådant övervakningssystem som inte är larm. Om det nu skulle ha någon betydelse. Vilket jag inte tror heller.

Nu kanske det redan kommit svar på denna fråga. Läser ikapp i tråden och är på sida 1348 tror jag..

Man får ha kameraövervakning i sitt hem och på och över sin villamark o.s.v. Så länge ens besökare vet om det.
De som inte vill bli fångade på bild behöver ju inte komma på besök i ens hem och tomtmarker. Hittills har ingen haft problem med det dock bland min umgängeskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in