Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Du kan ju inte direkt påstå att Poya gjort ett bra jobb hittills?
Gren skulle lämnat för längesen.
Lösningar? Ta in nya, mer anpasssde för jobbet?
Och dessa personer är vilka då?
Jag har sagt det förr och säger det igen, jag är ingen fanatisk Gren-anhängare men vem ska vi ta istället? Man kan inte bara sparka folk (och tvingas fortsätta betala lön ett tag) utan att ha någon annan kandidat på g.
Poya tror jag på fortfarande, han är likt alla människor ingen trollkarl. Sedan är det klart att det blir tufft/omöjligt för honom att sitta kvar om vi trillar ner.
Citat:
Ursprungligen postat av
zebop
Poya stackarn har kanske rent av för dåligt material att arbeta med ?
För detta ansvarar bla Gren, samma Gren som köpt in spelare han knappt fått betalt för vid försäljning.
Fråga dig istället vad Gren gjort för fantastiskt för klubben som får honom att stanna kvar ?
Sparka tränare som Stahre och Lennartsson har knappast givit ngt resultat.
Att ekonomin ser ut som den gör är heller inte så konstigt när vi tänker på spelarutgifter och inkomster, priserna för inköp och försäljning av spelare tycks ju skilja markant om vi bortser från
Dahlberg och Aleesami.
Med Gren vid rodret så har blåvitt dalat markant. 2015 gick bra, sedan dess har det tjafsats om spelare utan kontrakt mm. Det känns verkligen som om Gren är pappa till otrivsel, oro och oreda i klubben och bland spelarna.
Gren fick oerhört mycket kritik av spelartruppen när han satt på dubbla stolar. Han hann helt enkelt inte med båda arbetena som sportchef och klubbdirektör. Detta var givetvis extremt olyckligt att vi inte hade en klubbdirektör så Gren kunde fokusera på sportchefsjobbet.
Det ledde ju till att Gren dessutom blev rejält sjuk av överarbetet.
Det var under denna "dubbelarbets-period" Gren fick kritik från spelartruppen med för att han inte hann med att vara nära den som en sportchef normalt sett är.
Beträffande att vi inte fått rejält betalt beror det ju på att vi inte haft råd att förlänga kontrakten, det har redan avhandlats tusen gånger.
Givetvis kan man ifrågsätta många värvningar men samtidigt, vad tusan skulle vi gjort istället?
Vem ska ta över hans roll?
Det är samma eviga klagomål men ingen sitter på lösningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Varför spelar inte Emil S på söndag? Kina redan med Vibe?

Vad jag läst på div forum så finns det dom som hävdar att ekonomin är betydligt sämre än vad IFK supporter fått höra. En del hävdar t.o.m. att IFK är näst itill KK.
Mitt tvivel till Gren är starkare än någonsin. Ingebrigtsen, Affane och Razak för att ge några exempel sitter på bänken. Spelare Gren betalat för.
Inte konstigt att ekonomin ser ut som den gör.
Emil är ju avstängd p.g.a. varningar.
Jag har sagt att vi behöver pengarna för Dahlberg till annat än värvningar men mestadels mötts av att vi minsann måste sätta sprätt på dom, nu börjar det sippra fram varför jag tyckt så..