Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
...
Jag antar att vi helt kan stryka PR som "mannen med pilotglasögon"? För inte var väl han med på PW:s inflyttningsfest? (Samma ifrågasättande gäller ju angående BW.) Men om, ändå … Om jag inte har blandat ihop datumen är det väl så att "mannen med pilotglasögon" anhölls under våren 2017 och begärde senare en advokat som fick i uppdrag att få honom fri från misstankar? Den 5 september 2017 avlider PR. Så, om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp EFTER den 5 september 2017 kan han INTE vara PR, helt uteslutet. Om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 kan han vara PR - men han kan också vara någon annan. Om det nu är så att "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 och vi ingenting mer hör om detta (att mannen aldrig mer tas in på förhör och så vidare), ökar möjligheten att mannen kan ha varit PR.
Och även om PR INTE var "mannen med pilotglasögon", kan han ändå ha varit med på ett hörn. Jag utesluter ingenting!
Med anledning av att den skäligen misstänktes (mmpg:s) uppgifter inte är offentliga har jag undrat över ett par saker. Jag mailade Pernilla Wadebäck på sr.se med mina frågor och fick detta svar föregående vecka:
”… Det finns inga offentliga handlingar att begära ut där den misstänktes namn finns med, det är först om personen begärs häktad som namnet kommer bli en offentlig handling” … ”Mannen har bara varit i kontakt med en advokat och alltså inte formellt tilldelats advokat (vilket handläggs av tingsrätten) och eftersom offentlighetsprincipen ändrats på denna punkt så kommer man inte kunna få fram mannens identitet även ifall han skulle begära och tilldelas advokat. Tidigare fick man ut denna uppgift fr tingsrätten.
Mannen kan åtalas och omfattas inte av preskriptionstid.”
Jag tolkar det som att den skäligen misstänkte är vid liv idag och var över 21 år vid mordet. Samt att hans namn inte blir offentligt även om han tilldelas advokat, det är först om han begärs häktad som namnet blir en offentlig handling.