Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Då gick försvaret igång igen ...
Men du skrev (vilket jag givetvis såg): "Anledningen till hans död var, som jag angett tidigare, enligt uppgift, att hjärtat inte orkade mer. Naturlig död, med andra ord. Men jag har svårt att se vad detta skulle ha med Helenas försvinnande att göra."
Detta är en mycket luddig formulering. att hjärtat inte orkade mer kan bero på många saker – som att någon medvetet tar för mycket av en viss medicin eller att ett visst tryck tär för hårt. För nu vara mer precis, Prinzezzan: Exakt av vilken orsak orkade inte hjärtat mer?
Angående eventuella turer med droger i familjen Anderssons hem är jag öppen för allt. Det var faktiskt PR själv som skrev till mig i ett PM att detta var en möjlighet. Kanske "lekte" han med mig – precis som han kanske lekte med polisen?
Huruvida PR skulle vara "mannen med pilotglasögon" så framgick det med största tydlighet att jag tvivlar på det, däremot skrev jag att jag inte utesluter att han kan ha varit med på ett hörn.
Ja, av vilken anledning stannar hjärtat p g a att det inte orkar mer? Det får du fråga anhöriga om i detta fall. Generellt kan det vara kombinationer av olika faktorer: stress, mindre hälsosamt leverne, långvarig medicinering tillsammans med festande ibland, medfött okänt hjärtfel, om man tidigare drabbats av hjärtinfarkt osv. Ibland finns ingen orsak, hjärtat stannar bara. (Det hände f ö en granne till mig för några år sedan. Hon var 52 år och frisk. Varför hennes hjärta stannade - och hon avled - gick aldrig att utröna. Hon blev yr och illamående, åkte hem från jobbet, lade sig ner - och dog.)
Plötsligt hjärtstopp inträffar tyvärr oftare än vad man tror bland unga. Jag vet själv flera som drabbats fatalt av detta.