2018-07-24, 04:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Ja, det visste jag. Men jag lägger fram en ide' om att PR kan ha gjort en affär med BW (eller kanske PU), där han blir i skuld till en GM. Vilket i sin tur gör att PR beter sig som han gör. ;-)

Det var en lite intressant teori faktiskt, jag ska ta och klura lite på den.
Om det skulle vara på det viset så måste PR ha drabbats av fruktansvärda skuldkänslor, en polare övertog skulden och HA mördades på grund av detta...
Citera
2018-07-24, 13:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror att chansen är god att han/de har nämnts i tråden.

Du som vet en hel del om PR vad trodde han själv hade hänt Helena? vad låg bakom försvinnandet enligt honom Och det mest intressanra av allt: Vem misstänkte han själv? Han måste ju precis som alla andra ha haft tankar om vem som skulle kunna vara GM.
Citera
2018-07-24, 14:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Något av tipsen kanske t.o.m. lämnades av GM själv för att misstankarna mot PR skulle stärkas?

Det är väl inte omöjligt. Men det blir bara spekulationer, när man inte vet.
Citera
2018-07-24, 14:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du som vet en hel del om PR vad trodde han själv hade hänt Helena? vad låg bakom försvinnandet enligt honom Och det mest intressanra av allt: Vem misstänkte han själv? Han måste ju precis som alla andra ha haft tankar om vem som skulle kunna vara GM.

Han trodde på "invandrarspåret". Han ska även ha nämnt den s k "hundkompisen" för polisen, då Helena ska ha varit "förtjust" i honom.
Citera
2018-07-24, 14:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
du får gärna fräscha upp mitt minne, men utesluter GW att t.ex BW skulle kunna vara en av de skyldiga? Jag kan inte minnas att så är fallet?

mvh

Det vet jag inte. Vilka de två som han menar är inblandade är, vet jag inte. Men det ska i alla fall inte vara "Dansken", PR eller MMPG, enligt honom.
Citera
2018-07-24, 14:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Hmm...PR skyldig U mer än fickpengar. Helena får utbrott om saken enl. Freja.
Hur blir sakernas tillstånd om PR växlar skulden med BW? De gör en deal av någon anledning? Före försvinnandet. Då skall skulden inkasseras från BW. Kan ha blivit tjafs om detta med Helena. PR blir hur som helst i skuld till BW. Jag bara spånar i nattmössan. Svaret finns i det som hände tiden strax före och efter lördagnatten 1992.

Du tycker inte att det verkar lite långsökt att PR skulle ha "växlat skulden" med BW, när det var en sak mellan PR och U? Och av vilken anledning skulle Helena mördas. om PR stod i skuld till BW? Nej, det blir för invecklat för mig, för mycket "film-intrig".
Citera
2018-07-24, 14:49
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
PR hade insomningstabletter/sömntabletter samt smärtstillande (efter ett par höftoperationer, var av en höll på att ta hans liv) utskrivna av sin läkare, så inget konstigt med det.

Citat:
Han trodde på "invandrarspåret". Han ska även ha nämnt den s k "hundkompisen" för polisen, då Helena ska ha varit "förtjust" i honom.

HA ska eventuellt alltså ha varit förtjust i ”hundkompisen.” Men hundkompisen är inte samma man som HA träffade på Stadt?

Är det korrekt uppfattat?
Citera
2018-07-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
HA ska eventuellt alltså ha varit förtjust i ”hundkompisen.” Men hundkompisen är inte samma man som HA träffade på Stadt?

Är det korrekt uppfattat?

Isfl...var hundkompisen TS?
PR var villig att berätta allt om utredningen men påtalade att han inte hade en tanke själv om vem/vilka som var gm. Han sade säkert olika beroende på vem......
Citera
2018-07-24, 16:19
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
...

Jag antar att vi helt kan stryka PR som "mannen med pilotglasögon"? För inte var väl han med på PW:s inflyttningsfest? (Samma ifrågasättande gäller ju angående BW.) Men om, ändå … Om jag inte har blandat ihop datumen är det väl så att "mannen med pilotglasögon" anhölls under våren 2017 och begärde senare en advokat som fick i uppdrag att få honom fri från misstankar? Den 5 september 2017 avlider PR. Så, om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp EFTER den 5 september 2017 kan han INTE vara PR, helt uteslutet. Om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 kan han vara PR - men han kan också vara någon annan. Om det nu är så att "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 och vi ingenting mer hör om detta (att mannen aldrig mer tas in på förhör och så vidare), ökar möjligheten att mannen kan ha varit PR.
Och även om PR INTE var "mannen med pilotglasögon", kan han ändå ha varit med på ett hörn. Jag utesluter ingenting!

Med anledning av att den skäligen misstänktes (mmpg:s) uppgifter inte är offentliga har jag undrat över ett par saker. Jag mailade Pernilla Wadebäck på sr.se med mina frågor och fick detta svar föregående vecka:

”… Det finns inga offentliga handlingar att begära ut där den misstänktes namn finns med, det är först om personen begärs häktad som namnet kommer bli en offentlig handling” … ”Mannen har bara varit i kontakt med en advokat och alltså inte formellt tilldelats advokat (vilket handläggs av tingsrätten) och eftersom offentlighetsprincipen ändrats på denna punkt så kommer man inte kunna få fram mannens identitet även ifall han skulle begära och tilldelas advokat. Tidigare fick man ut denna uppgift fr tingsrätten.
Mannen kan åtalas och omfattas inte av preskriptionstid.”

Jag tolkar det som att den skäligen misstänkte är vid liv idag och var över 21 år vid mordet. Samt att hans namn inte blir offentligt även om han tilldelas advokat, det är först om han begärs häktad som namnet blir en offentlig handling.
Citera
2018-07-24, 16:32
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Isfl...var hundkompisen TS?
PR var villig att berätta allt om utredningen men påtalade att han inte hade en tanke själv om vem/vilka som var gm. Han sade säkert olika beroende på vem......

Det låter lite märkligt. Han var villig att berätta allt om utredningen men har ingen tanke om vem eller vilka som är GM. Varför då ens nämna det? För att göra sig märkvärdig, kanske? För att förvirra och vilseleda? Att skapa oreda?

Han sa säkert helt olika beroende vem han pratade med. Det gör honom nästan än mer misstänkt...
Citera
2018-07-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Vilken riktning kände du att han var på väg -92 när han deltar i "kör så det stör"-verksamhet på en... cykelbana då?
Intressant om det är samma person som avses. Om någon vill kolla radby-boendet i "Sveriges befolkning" så heter mamman A*ita och är född 47.

Edit. Redan gjort. Applåder. Vilken av dem är den i tråden kände NM/B då? Måste ju vara -72:an?

Det vore det absolut rimligaste att dessa 2 gossar toucha emot HA på gångstigen. Att KM var dyngrak på bron. Att dessa 2 har haft sån tur att de skaffat sig "sitteget" alibi och sagt de satt i bilen o lyssna på musik. Vilka var farförälder till dessa 2??
Citera
2018-07-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det vore det absolut rimligaste att dessa 2 gossar toucha emot HA på gångstigen. Att KM var dyngrak på bron. Att dessa 2 har haft sån tur att de skaffat sig "sitteget" alibi och sagt de satt i bilen o lyssna på musik. Vilka var farförälder till dessa 2??

Varför det rimligaste tänker du? Detta går inte alls i linje med vare sig med GWs spår (två i kretsen kring HA) eller polisens spår = pilot. Nej, jag tror inte på det alls. NM den "flummige" (född -72) är knappast någon av grabbarna i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in