2018-07-24, 01:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Felpost.

Ser nu när jag svarar dig, att du ändrat till "felpost", men jag svarar dig ändå.

GW utreder på sitt håll.

God natt med dig för nu, uggla!
Citera
2018-07-24, 01:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ge upp nu, Ugglan! Jag har skrivit det jag fått veta. Om det inte räcker, och om du inte tror på det, så fråga själv (du verkar lite misstänkt nyfiken).

Du skulle ju förresten själv på begravningen, skrev du. Då hade du ju tillfälle att fråga. Men tänk på hans söner, och var snäll att respektera dem i deras sorg; de förlorade inte "bara" sin far...

Jovisst, sådant frågar man ju på en begravning ... Vem förlorade de mer då, om inte bara sin far?

Och att "respektera" folk i deras sorg är högst sekundärt i ett sådant här fall. Hur f*n tror du att mordutredare ska gå fram med den inställningen?
Citera
2018-07-24, 01:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ser nu när jag svarar dig, att du ändrat till "felpost", men jag svarar dig ändå.

GW utreder på sitt håll.

God natt med dig för nu, uggla!

Visst, GW utreder på "sitt håll" ... Men med vilken information? Och vad gör GW:s tolkning av "informationen" (var han nu har fått den ifrån) bättre än Skövdepolisens tolkning? Har de samma information? Talar de med varandra?

Jag tycker att du börjar visa tecken på att vara insnärjd.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-24 kl. 01:45.
Citera
2018-07-24, 01:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Hmm...PR skyldig U mer än fickpengar. Helena får utbrott om saken enl. Freja.
Hur blir sakernas tillstånd om PR växlar skulden med BW? De gör en deal av någon anledning? Före försvinnandet. Då skall skulden inkasseras från BW. Kan ha blivit tjafs om detta. PR blir hur som helst i skuld till BW. Jag bara spånar i nattmössan. Svaret finns i det som hände tiden strax före och efter lördagnatten 1992.

Skulden ska ha gällt att PR och U betalat för olika saker i förhållandet. Det var tydligen ingenting värre än att de var vänner innan Greklandsresan. Det var heller ingenting som polisen tog upp vid förhör, så uppenbarligen var det inget de såg som något slags motiv.
Citera
2018-07-24, 01:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jovisst, sådant frågar man ju på en begravning ... Vem förlorade de mer då, om inte bara sin far?

Och att "respektera" folk i deras sorg är högst sekundärt i ett sådant här fall. Hur f*n tror du att mordutredare ska gå fram med den inställningen?

Utredare har ett jobb att sköta...

Nu ska jag sova - och jag önskar dig en god natt! Och en fin fortsättning på sommaren.
Citera
2018-07-24, 01:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Skulden ska ha gällt att PR och U betalat för olika saker i förhållandet. Det var tydligen ingenting värre än att de var vänner innan Greklandsresan. Det var heller ingenting som polisen tog upp vid förhör, så uppenbarligen var det inget de såg som något slags motiv.

Och du vet alltså exakt vad som togs upp vid förhör? Fantastiskt! Och att Helena och Ulrika sov över hos Patrik i samband med Greklandsresan behöver väl inte betyda att allt för den sakens skull var frid och fröjd? Visst, Ulrika och Patrik var kanske "överens", men det betyder ju inte att Helena var nöjd. Eller?
Citera
2018-07-24, 01:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Utredare har ett jobb att sköta...

Nu ska jag sova - och jag önskar dig en god natt! Och en fin fortsättning på sommaren.

Oh, ett så "bekvämt" utträde ur en besvärlig diskussion. (Men du … Vi hörs väl snart igen?)
Citera
2018-07-24, 01:50
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:

Ja, det visste jag. Men jag lägger fram en ide' om att PR kan ha gjort en affär med BW (eller kanske PU), där han blir i skuld till en GM. Vilket i sin tur gör att PR beter sig som han gör. ;-)
Citera
2018-07-24, 02:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Den som vet dödsorsaken bör skriva ut den så att tråden slipper att spekulera. Prinzezzan: Vilken var PR:s dödsorsak? Du vet!

Enligt Prinzezzan var dödsorsaken hjärtstopp.

Citat:
[b] Om jag inte har blandat ihop datumen är det väl så att "mannen med pilotglasögon" anhölls under våren 2017 och begärde senare en advokat som fick i uppdrag att få honom fri från misstankar? Den 5 september 2017 avlider PR.
Så, om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp EFTER den 5 september 2017 kan han INTE vara PR, helt uteslutet.
Om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 kan han vara PR - men han kan också vara någon annan.
Om det nu är så att "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 och vi ingenting mer hör så...

Den 1 nov. 2017 publiceras nyheten att "Mannen med pilotglasögon" har varit i kontakt med en advokat varpå ett nytt avsnitt på 15 min sänds som en uppföljning av radioföljetongen.
PR avled alltså hela 2 mån innan medias uppdatering skedde, hade han varit MMPG (och dessutom död) så hade "advokatnyheten" aldrig basunerats ut på det här sättet. PW skrev i rubriken: "idag följer vi upp utredningen". Hur kan man följa upp utredningen och presentera nya, aktuella nyheter om en person som inte längre är i livet? Det vore "fake news" om något.
Så alla dina spekulationer om att PR skulle kunna vara "Mannen med pilotglasögon" kan du glömma.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-24 kl. 03:11.
Citera
2018-07-24, 02:55
Medlem
Citat:
Håller med dig; MMPG behöver inte vara gm. Hans utsaga lämnar visserligen en hel del att önska, men det skulle ju även kunna ha varit någon annan. Åtminstone en medhjälpare.

Sedan har vi GW - å¨den andra sidan - som tror på två helt andra gm.

du får gärna fräscha upp mitt minne, men utesluter GW att t.ex BW skulle kunna vara en av de skyldiga? Jag kan inte minnas att så är fallet?

mvh
Citera
2018-07-24, 03:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det var naturligtvis inte PR som ringde in de 6 anonyma tipsen, som det refererades till i Efterlyst. Dessa anonyma personer gav sig aldrig till känna och hörde aldrig av sig igen (trots uppmaning i programmet).

Något av tipsen kanske t.o.m. lämnades av GM själv för att misstankarna mot PR skulle stärkas?
Citera
2018-07-24, 04:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Håller med dig; MMPG behöver inte vara gm. Hans utsaga lämnar visserligen en hel del att önska, men det skulle ju även kunna ha varit någon annan. Åtminstone en medhjälpare.

Sedan har vi GW - å¨den andra sidan - som tror på två helt andra gm.

Ja GW verkar ändra sig med åren, i Efterlyst 1996 var det en GM - PR.
I Veckans Brott 2012 står han lite mitt emellan
och vacklar, då hette det att det var en eller kanske två GM.
Och nu senast i TV4:s Nyhetsmorgon 2018 så avslöjar GW för Tilde de Paula Eby att det var TVÅ stycken GM! "Men hur vet du det?" frågar Tilde."Jo för det har jag räknat ut sjålv, dom måste vara två för att det hela ska gå ihop" skrockar och myser professor GW och ser sådär nöjd och belåten ut som bara han kan göra när han har kommit fram till något helt på egen hand. Den stora frågan är vad han kommer säga om ytterligare ett par år?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-24 kl. 04:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in