2018-07-24, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten5
Nu vet jag inte om det var en tidig flight eller en kvällsflygning med sen ankomsttid till Istanbul men låt säga att planet hade 150 passagerare och var en morgon eller förmiddagsflygning.

Då hade säkert minst 50-60 personer, om inte mer troligtvis connection i Istanbul som de förmodligen missade.
Vem bekostar detta? Turkish av ren välvilja? Verkar ju otroligt om det är så.
Då ska folk bokas om plus att det ska bokas hotell i vissa fall.

Det är en väldigt stor kostnad i både arbetstid och pengar.
mycket möjligt att turkish airlines stöttar detta de vill ju att tyskland och sverige skall islamiseras. Bättre att använda SAS och Lufthansa. Jag tvivlar pa att turkish airlines kommer kräva jibelidioten pa ersättning
2018-07-24, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vilken dåre.
Undra hur denna Elin kom ombord på flygplanet, utan boardingkort, för hon skulle väl inte med planet till Istanbul.
Borde vara brottsligt att stoppa utvisningar.
Men fan vad tröga alla ska vara.

Hon har köpt biljetten! Ska det vara så jävla svårt att fatta?

Och när fan ska någon ta tag i taktpinnen och anmäla henne för brott mot luftfartslagen? Hur fan ska svensken kunna ta tillbaka landet när inte en enda jävla kotte ens pallar att polisanmäla över telefon?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
En jävla vek kapten på det där planet! Får inte dom reda på att det ska utvisas personer på deras flight? Vafan slänger han ut både vänsterpacket och Afghanen? Om jag missköter mig på ett plan åker jag ut med huvudet före, garanterat!

Hoppas nån polisanmälde henne så hon får smaka vad det kostar att sabotera.

Hade jag suttit på det där planet hade en anmälan gjort på plats.
han e inte vek han hör med sinna chefer och de bekräftar att det hela är ok. Vi skall ta emot barnlajvare och muslimska män enligt deras ledning. Däremot skall vi inte bry oss om tjejer som dessa https://www.facebook.com/groups/279528999133185/permalink/668818436870904/ i islamsk värld är nämligen smatjejer att betrakta som avskum tyvär
Medlem
Expohunters avatar
Nu hoppas jag hon debiteras kostnaden för aktionen, precis som de som rökt cigg och tänt på eller äventyrat säkerheten gör. Hon kommer säkert lyckas samla in summan via alla goda vänstermuppar iaf, men klart hon ska få beskedet i nyllet.
2018-07-24, 20:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Vad fan har vi för rättssystem när nödvändiga åtgärder för att förhindra att flygsäkerheten äventyras inte får verkställas? Vad var det svåra med att slänga ut henne med röven före och låta flyget åka så fort som möjligt? Det här visar bara hur jävla illa det ligger till i Sverige. I USA hade det varit andra bullar.

Att ett plan blir försenat helt i onödan skapar så jävla mycket problem för luftrummen.

Bättre hade väl varit att ta med henne i planet och slänga av henne vid ankomsten utan pass.
2018-07-24, 20:43
Medlem
Det finns liknande fall både brottsligt och civilt där man får bot på 200-300 tusen, minst.

Hoppas det var värt det för en afghan hem på semester.

Klipp dig och skaffa dig ett jobb i den närande sektorn, inte den tärande.
2018-07-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Detta delar denna Elin nu.

https://minfil.com/q6z337fbb2/Bild.png

Kanske ska hon öppna sin egna lägenhet? Nej, men det gör man ju inte...

Jag undrar om inte afghanerna blir mindre populära av aktivisterna när de ska ta av egna pengar för att försörja dem? De brukar vara kravmaskiner. Kanske de äldre med moderinstinkt vill städa o laga mat åt dem. Men vår vän Elin tror jag inte ställer sig vid spisen frivilligt.
2018-07-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Faktureras Elin för förseningen? Matförseningar, väskförseningar, fraktförseningar faktureras till de olika bolagen. I Norge kostar Turkish 5000kr(siffrorna kan vara annorlunda då det är en förhandlingsfråga) i minuten om det blir försenat pga slarv eller lallerier. Vem står för notan?

Förhoppningsvis.

Råkade själv ut för missat anslutningsflyg för någon vecka sedan pga tekniskt strul på flight 1.

Mina merkostnader som jag skickat till det företaget jag köpt resan ifrån, kontaktar i sin tur flygbolaget som är ansvariga för förseningen för att kräva dem på pengar.

I Elins fall hoppas jag att de resenärer som drabbas går vidare med ersättningskrav, dessa kommer senare landa hos Turkish som antingen kan betala och se glada ut eller skicka kravet vidare till Elin.

Edit:
Förhoppningsvis kör dom linan ut för att statuera exempel och visa vad som händer. Att hon sedan själv får flygförbud samt hamnar i brottsregistret hade inte varit fel det heller.
Senast redigerad av siggehitz 2018-07-24 kl. 20:52.
2018-07-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Men fan vad tröga alla ska vara.

Hon har köpt biljetten! Ska det vara så jävla svårt att fatta?

Och när fan ska någon ta tag i taktpinnen och anmäla henne för brott mot luftfartslagen? Hur fan ska svensken kunna ta tillbaka landet när inte en enda jävla kotte ens pallar att polisanmäla över telefon?

Är det något fel på din egen telefon?
2018-07-24, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Är det något fel på din egen telefon?
Nej. Men samtidigt är jag ingen aktiv runkare på I & I dag ut och dag in.

Finns fler "extrema" tuffingar bakom skärmen som borde ta sin jävla telefon och göra svenska folket en tjänst någon gång.
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Givetvis måste aktivisten betala tillbaka till oss skattebetalare vad hon stulit.
kan det vara 300 tusen ca, med tanke på hur ineffektivt vårt rättssystem, polis, etc arbetar?
Pengare vi behöver lägga på våra sjuka och äldre, som Elin tyckte hon behövde bättre.

Tillsammans med ett fängelsestraff på låt oss säga 6 månader.

Det är nog mer då vi ska betala uppehälle, samt en chartrat plan till snubben. Nej Elin skiter nog fullt i våra äldre som svälter, sjukvård som går på knäna samt svenskar som dör i väntan på vård och dom tjejer som blir utsatta för dessa samt alla andra brott. Nej minimikravet borde va 3-6 månader bakom galler samt en saftig räkning på ovanstående. Skäms att va svensk när jag ser personer som Elin
Medlem
Keonets avatar
Elin vilken hjälte!
Är det till Mejerigatan 2A 412 76 Göteborg som man ska skicka blommor, för att hylla denna kvinna som står upp för att allsköns patrask ska ha rätt att åtnjuta den lilla svenskavälfärd vi har kvar.

Det kanske vore ett trevligt initiativ om alla vi här på Flashback redan nu startade en liten insamling till denna hjältinnas kommande böter.

För ett rejält bötesbelopp kommer hon garanterat få. För som alla vet är vi lika inför lagen här i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in