2018-07-24, 20:07
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Vilka är det som läcker dessa flyg?
2018-07-24, 20:07
Medlem
En jävla vek kapten på det där planet! Får inte dom reda på att det ska utvisas personer på deras flight? Vafan slänger han ut både vänsterpacket och Afghanen? Om jag missköter mig på ett plan åker jag ut med huvudet före, garanterat!

Hoppas nån polisanmälde henne så hon får smaka vad det kostar att sabotera.

Hade jag suttit på det där planet hade en anmälan gjort på plats.
2018-07-24, 20:10
Medlem
ace_secs avatar
Sverige bör införa arbetsläger! Kvinnan är fullkomligt från vettet.
Senast redigerad av ace_sec 2018-07-24 kl. 20:12.
2018-07-24, 20:10
Medlem
okok1s avatar
Är det någon som har anmält?
2018-07-24, 20:11
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Vilka är det som läcker dessa flyg?

Undrar jag också, hur får de reda på vilka flyg de utvisade ska åka med?
2018-07-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
En jävla vek kapten på det där planet! Får inte dom reda på att det ska utvisas personer på deras flight? Vafan slänger han ut både vänsterpacket och Afghanen? Om jag missköter mig på ett plan åker jag ut med huvudet före, garanterat!

Hoppas nån polisanmälde henne så hon får smaka vad det kostar att sabotera.

Hade jag suttit på det där planet hade en anmälan gjort på plats.
Varför ska en turkisk flygkapten på ett turkiskt flygbolag bry sig om att svenskt rättsväsende vill utvisa en afghan? Flygkaptenen bryr sig om sin tidtabell och säkerheten ombord. Enklare för flygkaptenen att kasta av hela sällskapet!

Inget hindrar dig från att polisanmäla, brottet faller nämligen under allmänt åtal. Varför anmäler du inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Undrar jag också, hur får de reda på vilka flyg de utvisade ska åka med?
Därför att den utvisade får reda på när han ska åka. Detta för att han ska kunna förbereda sig och tas emot där nere.
Senast redigerad av DoktorPest 2018-07-24 kl. 20:15.
2018-07-24, 20:16
Medlem
Boardgamess avatar
Flygbolaget är oroliga för dålig publicitet, det är alla bolag. Men om folk helt enkelt sätter sig och mailar till dem, frågar om de för att vara säkra på att komma fram ska boka om sina tänkta flygningar, eller välja ett annat bolag då, detta bolag, efter vad de förstått inte kan garantera säkerheten på sina plan och inte tar till några åtgärder mot passagerare som saboterar avgångarna. ? Då har de ju ändå en motivation för att vidta åtgärder och kan hänvisa i media till oroliga passagerare och risk för att folk tappar förtroende för dem och således är de helt enkelt tvungna att stämma kvinnan.
2018-07-24, 20:17
Medlem
När sker detta igen? Tänk alla som nu troligtvis har inspirerats och sett utdelningen där man får som man vill. Säkerhetsvakten borde tagit ut henne och ge trotsiga passagerna ultimatum. Kliva av eller åka.
2018-07-24, 20:20
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Gissar på att afghanens namn finns i provokatörs tråd som Maria.bokklubben kontinuerligt fyller på

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Batikhäxan bör bli skyldig att betala det plan som nu måste chartra och alla kostnader som kom till. Inte för att hon har den möjligheten gör henne betalningsskyldig för livet som ett varnande exempel. Bojkotta flygbolagen om flygbolagen inte vidtar åtgärder mot framtida olagliga aktioner.

Tack för att någon nämner tråden, hjälp nu till och sprid den på Twitter och i andra sociala medier, den är knastertorr och kan faktamässigt inte ifrågasättas, sida upp och sida ned med afghanrelaterad brottslighet. Om den kommer till allmän kännedom utanför Flashback så kommer den ha påverkan på opinionen, dessa stackare som ännu inte inser vilken enorm belastning och vilket lidande afghanerna skapar på samhället.

Afghanerna är storleksmässigt att jämföra med en annan utsatt minoritet - våra samer, men denna lilla afghanklick har dragit på sig ett så omfattande brottsregister att det inte ens under femtio år går att göra en jämförelse i antalet brott.

DELA DENNA LÄNK: (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

/Provokatör
2018-07-24, 20:26
Bannlyst
Faktureras Elin för förseningen? Matförseningar, väskförseningar, fraktförseningar faktureras till de olika bolagen. I Norge kostar Turkish 5000kr(siffrorna kan vara annorlunda då det är en förhandlingsfråga) i minuten om det blir försenat pga slarv eller lallerier. Vem står för notan?
2018-07-24, 20:31
Medlem
Nu vet jag inte om det var en tidig flight eller en kvällsflygning med sen ankomsttid till Istanbul men låt säga att planet hade 150 passagerare och var en morgon eller förmiddagsflygning.

Då hade säkert minst 50-60 personer, om inte mer troligtvis connection i Istanbul som de förmodligen missade.
Vem bekostar detta? Turkish av ren välvilja? Verkar ju otroligt om det är så.
Då ska folk bokas om plus att det ska bokas hotell i vissa fall.

Det är en väldigt stor kostnad i både arbetstid och pengar.
Senast redigerad av Kapten5 2018-07-24 kl. 20:33.
2018-07-24, 20:33
Medlem
Alvids avatar
Vet inte om det står någonstans, men brukar inte de som utvisas ha följeslagare och i så fall vilka är det som har den uppgiften?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in