2018-07-24, 18:36
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Hoppas att flygbolaget kräver aktivist-Elin på ersättning för alla utlägg förseningen orsakat.
Och staten borde givetvis stämma henne på kostnaden för den nya deportationen.

Ett par miljoner i skuld skrattar man inte bort.
2018-07-24, 18:37
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Brukar dina flygvärdinnor när du flyger springa runt med handbojor? Jag vet inte, men mina gör det i alla fall inte. De som sa till henne verkar varit flygpersonal. Inte väktare eller poliser. Åtminstone inte i början.
Enligt mig borde det vid utvisningar finnas poliser/väktare som kan säkerställa att sådant här inte händer. Blir det problem, så ska polis/väktare kunna tillkallas omgående och helt enkelt släpa ut de som försöker förhindra utvisningen ifråga.

Den som pratade med Elin när hon skulle gå av borde ha varit Duty Officer Landvetter.
https://www.swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/airport-duty-officer-till-airport-operation-center-opc-pa-goteborg-landvetter-airport/#gref

I planet är det ju kaptenens ord som gäller. Stewards och värdinnor rapporterade nog till kaptenen som kallade till sig extern personal.
2018-07-24, 18:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
I en intervju för Jönköpings-Posten vidhåller hon att hon inte gjorde något olagligt när hon ignorerade flygkaptenens order. Däremot kan flygbolaget Turkish Airlines ge henne ”böter” för den försening hon orsakade, säger hon.
Citat:
Enligt polisens kommunikationsavdelning i region Väst har ingen polisanmält aktivisten ännu. Luftfartslagen säger dock att den passagerare som ”inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord” ska dömas till böter eller fängelse i högst sex månader (13 kap. 4 § 10. p).
https://nyheteridag.se/kandisar-hyllar-aktivist-som-stoppade-utvisning-av-afghan/

Hon kanske säger att det inte var olagligt för att ingen ska anmäla?

Vilken "seger":
Citat:
Det var Kriminalvårdens uppdrag att utvisa mannen. Ulf Mossberg, som är pressekreterare på myndigheten, säger att han fick föras tillbaka till förvaret och att man nu börjar planera ett nytt försök att deportera honom, möjligtvis med ett chartrat plan.

– Det är inte så mycket vi kan göra åt det. Vi har fått ett uppdrag och vi har att verkställa det, säger han.
Senast redigerad av okok1 2018-07-24 kl. 18:44.
2018-07-24, 18:48
Medlem
RobieBwois avatar
"Det var Kriminalvårdens uppdrag att utvisa mannen."

Är det inte ett kriminellt slödder då? Bra jobbat Elin, din idiot. Du och afghanen både isåfall dela cell.
2018-07-24, 18:49
Medlem
Daroniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Javisst. Precis som du.

We are doomed.

Om någon talar om vilket distrikt man ska anmäla till så kan jag tänka mig ta på mig det. Kan man vara anonym?
2018-07-24, 18:49
Medlem
exceptionals avatar
Men vart är samhället på väg när de tillåter detta? Tar inte ställning i sakfrågan.
Det ända hon har lyckats med är försenat flyg med försenande passagerare. Eller tror hon att hon räddat liv?
2018-07-24, 18:50
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daronique
Om någon talar om vilket distrikt man ska anmäla till så kan jag tänka mig ta på mig det. Kan man vara anonym?

Piloterna på slutet talar göteborgska.
2018-07-24, 18:51
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Jag behöver inte vara anonym.
2018-07-24, 18:56
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Var ska man skicka anmälan?
114 14 är nog det som gäller.
2018-07-24, 18:57
Medlem
Citat:

Polisregion Väst och ja till frågan om du kan vara anonym.
2018-07-24, 19:03
Medlem
RazorKevlars avatar
När repatriering blir vardagsmat så kommer Elin och hennes kompisar, batikhäxor, låsas in för trots. 1 år till så kommer det att bli verklighet!
2018-07-24, 19:04
Medlem
Vilken dåre.
Undra hur denna Elin kom ombord på flygplanet, utan boardingkort, för hon skulle väl inte med planet till Istanbul.
Borde vara brottsligt att stoppa utvisningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in