Citat:
Ursprungligen postat av
Bordsgranne
Det låter vettigt

- det är kanske det vi landar i också. Fortsätta och knåpa på och spara helt enkelt - om 45 år kan vi köpa vårt hus skuldfritt haha

.
Vi har fortfarande tak över huvudet - det är viktigast. Vi får glädja oss åt att bidra till en bra affär för vår hyresvärd som betalar skatt i Sverige

kul med hus när barnen har redan flyttat ut!:P
Skämt åsido så är det väl inget som hindrar en från att gå in i marknaden, förutom begränsningen i storleken på lånet, men personligen tänker jag att det är ingen fel på att vänta ett par år om det leder till att man får köpa 20-30 % billigare än idag. Precis som du tänker jag amortera kraftigt och vill vara skuldfri innan jag går i pension, vilket borde vara en självklarhet.
Så ett hus på max 5 MSEK är vad jag tänker mig och det tror jag att man kan få även i Stockholm om några år när folk inser att bubblan har spruckit.
Apropå att betala hyra till hyresvärd så tycker jag inte att det är så illa, tack vare allmännyttan så har vi betalat under 7000 kr för en två innanför tullarna, det är billigare än vad en nyproduktion skulle kosta även med dagens räntor.