2018-07-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Skrev en fråga sent igår och återupprepar den. Det kan vara så att ingen har svar men jag chansar igen då frågan även kan ha missats.

Finns det någon som vet vad UW har uttalat angående mordet?
Undrar även om någon hört vad HD anser?
Jag har skrivit om HD:s syn men vart bara ordllyverier om hur vissa vill tolka saker... lär bli det igen och en oändlig loop åter om det, så jag återberättar inte det.
Sök i tråden och läs alla påhopp och efterföljande förtydlingar.
Citera
2018-07-24, 18:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Skrev en fråga sent igår och återupprepar den. Det kan vara så att ingen har svar men jag chansar igen då frågan även kan ha missats.

Finns det någon som vet vad UW har uttalat angående mordet?
Undrar även om någon hört vad HD anser?
Ingenting har väl läckt från förhöret endast att det första förhöret med UW höll på plats i LWs bostad på morgonen efter hon försvann. Nedan en post-kedja om UWs förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och
gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var det ett formellt förhör som hölls inledande med UW?
Citat:
Ja, det gjordes på plats i LW lägenhet.

Citat:
Det stämmer man fann blid inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen. Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.

Citat:
Schazz 18:46
Har förstått att det var flera indikationer på att LW inte försvunnit självmant. Det jag reagerade på var att du skrev "Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.". Strax efter skriver du att förhör hölls med UW i LWs bostad. Det måste således ha skett på tisdagsmorgonen. För polisen hämtar väl inte folk till förhör och åker till en brottsplats för att samtala?

Så först var det ett försvinnande men genom UWs förhör blir det människorov? Då är det alltså UWs utsaga som ligger till grund för att man inriktat sig på SD?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-24 kl. 18:27.
Citera
2018-07-24, 18:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Konferensen ägde rum i Sälen den 14-16 januari.

Den 13-14 januari loggar LW att hon är i Sälen tillsammans med AL.

Tack!

Konstigt att hon inte postat några
foton på AL och inte skrivit ut hans
namn på Insta vid detta tillfälle.
Var han "hemlig"?
Citera
2018-07-24, 18:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingenting har väl läckt från förhöret endast att det första förhöret med UW höll på plats i LWs bostad på morgonen efter hon försvann. Nedan en post-kedja om UWs förhör.

Tack för sammanställningen! Har läst dessa inlägg innan.
Min fråga gällde mer ”inofficiella” uppgifter från de som kan tänkas finnas i UWs närhet.
Citera
2018-07-24, 18:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Reg: Mar 2012
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Klipp från en boende för ensamkommande. LW medverkar.

https://www.youtube.com/watch?v=I06GXq4wHV4

Lena hade skrivit nånstans att "om några veckor finns jag inte på ratsit längre". Samtidigt la hon ut sina telefonnummer till sina vänner. Varför? Skulle hon få skyddad identitet? Var hon hotad?
Jag hittade denna film i tråden på där Lena lade sin själ. Kan vara det som straffat sej nu. Absolut inga dunungar hon har att göra med. Filmen är från 2013, så hon har jobbat länge med detta.
Lena medverkar i filmen.

När skrev hon det?
Citera
2018-07-24, 18:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har skrivit om HD:s syn men vart bara ordllyverier om hur vissa vill tolka saker... lär bli det igen och en oändlig loop åter om det, så jag återberättar inte det.
Sök i tråden och läs alla påhopp och efterföljande förtydlingar.

Har du gett DIN syn på HDs syn eller förmedlat hennes egen?

Angående påhopp och liknande så skriver vi alla under samma ”regler”. Är man noggran med vad som är spekulation och inte, hänvisar till källor och skriver tydligt så underlättar det. Ta det inte så personligt. Alla (de flesta) vill utröna vad som hänt Lena och vem som är skyldig till mordet. Det är viktigt att inte trådsanningar skapas för att vi alla här ska kunna få de bästa förutsättningarna att föra tråden framåt och komma närmare sanningen.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-24 kl. 18:56.
Citera
2018-07-24, 18:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Den har inte publicerats (vad jag sett eller hört) och därmed ingen länk. Du har inte missat nått.

Är det SD som har berättat för dig?
Citera
2018-07-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazaki
Herregud!! Detta jävla tjafsande!! Den ena är värre än den andra.. Alltså det är patetiskt att se hur EnGodTanke vänger och vrider på allt som skrivs! och så jäkla störande att läsa inlägg efter inlägg med nedvärderande ord från Snor-johan! Ryck upp er nu för fan! Har ni verkligen inget bättre för er än att sitta här och kasta skit på folk.

Till er som hela tiden svarar EGT och S-J, ge tusan i att svara dem!! Det blir inte lika kul att hålla på då!!
I sakfrågan håller jag fullt ut, men att jag vänder och vrider? Jag skickar in det jag har information om, sedan vänds mina texter in och ut ”sakframställan, är det inte häktesframställan?” O.s.v.

Generellt sett så hoppar alla SD-är-oskyldig anhängare på SD-är-skyldig dito, och vice versa, istället för titta på sakfrågan eller andemeningen som informationen gäller.
Det är ju anslyser och genomlysning av olika fakta som vi bör arbeta med och inte ordklyverier.
Citera
2018-07-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det SD som har berättat för dig?
Nej
Citera
2018-07-24, 18:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Detta är i nya Hjärsta. Även ett hus nära intill är avspärrat som inte är hennes. Polisen har frågat vid dörrknackning om man även känner en man vid ett svensk namn. En man bor i detta hus som dom även spärrat av.

Detta inlägg postades dagen efter Lenas försvinnande.
Postaren gjorde några fler inlägg och lämnade korrekta uppgifter.
Vart tog hen vägen?
Var mannen polisen frågade om SD?
Det skrevs några inlägg senare i tråden att de inte var UW de frågade om.
Någon här inne måste sitta på mer uppgifter om just detta
Citera
2018-07-24, 19:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När skrev hon det?
Det gjorde hon inte, däremot skrev användaren DilsNacke att LW snart skulle försvinna från Ratsit:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Föga förvånande och en ren serviceåtgärd från sagda användare. Gissar att det är det inlägget som ställde till det för Sockerhals.
Citera
2018-07-24, 19:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Läs tråden och redigera ditt inlägg, så inte det blir en trådsanning igen (ang. åklagaren)

Och ja, jag kallade häktningsframställan som sakframställan.

Jo, dom kan ha känt igen SD även på andra sidan stan, men ju längre bort du kommer från ditt hem, desstå färre känner igen dig. Speciellt när det inte är den naturliga genomfartsleden förbi LW.

Jag har svårt att känna igen grannarna på andra sidan kvarteret, fast vi bott länge här.

SD borde väl vara känd i området
eftersom både hans fru och älskarinna
bodde där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in