2018-07-24, 16:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Bara ett av alla exempel på hur han/hon mer eller mindre påstår att SD är skyldig.

Tycker snarare att det där låter som en beskrivning hur förhören med SD utvecklat sig. Så där är det ofta bland misstänkta; de ändrar sin historia efterhand. Hur jag än läser det kan jag inte tolka att det till MoralensVäktare påstår att SD är skyldig. MoralensVäktare har tydligt uttryckt tidigare att som läget är nu anses SD vara huvudspåret, men att det kan ändras om andra uppgifter som strider mot det framkommer i utredningen.

Även om nu MoralensVäktare skulle anse att SD är mördaren är det knappast konstigare än att du anser det motsatta. Det finns ju förenklat tre läger; de som tror på SD som GM, de som inte tror det, och de som inte tror något särskilt. Vem tror du på som GM i dagens läge?
Citera
2018-07-24, 16:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad är ditt problem?
Vad ville du med detta inlägg?
Det finns ett synvittne
Även Moralensväktare har postat info om detta vittne.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Snor-Johan skriver som vanligt sina inlägg utan att ha det minsta koll.
Vittnena är olika uppgifter

Nu har jag läst samtliga Moralensväktares 103 inlägg och det finns inte ett ord nämnt som du påstår.

Du far med osanning när du påstår att Moralensväktare postat info om detta vittne.

Jag påstår att synvittnet även det är en osanning från dig.

Vill ånyo upplysa dig om allvaret att komma med oriktiga upplysningar om att vittnen sett mördaren vid en så allvarlig
sak som mord, även här på Fb.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-24 kl. 17:16.
Citera
2018-07-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Bara ett av alla exempel på hur han/hon mer eller mindre påstår att SD är skyldig.

Trots allt anser polis och åklagare att de har sin GM. De har helt säkert fler kort att plocka fram än vad som framkommit här. MV har helt klart någon insyn i fallet annars skulle hen inte uttrycka sig som hen gör. Förstår om du rent känslomässigt har svårt att smälta det.
Citera
2018-07-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det så?
Som jag minns det (obs, kan absolut minnas fel) är syn och - pratvittnena avslöjade via olika användare?
Och jag kan inte minnas att Moralensväktare stött båda?
Med det sagt betyder det förstås inte att ursprunget av läckaget är från olika källor. Bara undrar hur du "vet"?
Snor-Johan blandar ihop saker och ting.. och lägger sedan fram det som en sanning..😬
Citera
2018-07-24, 16:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tycker snarare att det där låter som en beskrivning hur förhören med SD utvecklat sig. Så där är det ofta bland misstänkta; de ändrar sin historia efterhand. Hur jag än läser det kan jag inte tolka att det till MoralensVäktare påstår att SD är skyldig. MoralensVäktare har tydligt uttryckt tidigare att som läget är nu anses SD vara huvudspåret, men att det kan ändras om andra uppgifter som strider mot det framkommer i utredningen.
'Sockerhals' verkar (utifrån en felaktig föreställning om att Moralensväktare är korrupt) felaktigt ha tolkat in påståenden om SD:s skuld i MV:s inlägg.

På samma sätt avslöjar MV:s inlägg att polisen på motsvarande sätt (utifrån en förhastad uppfattning att SD var gärningsmannen) kan ha gjort en högst subjektiv tolkning av vissa uppgifter SD lämnade i förhör.

Som jag uppfattade MV:s referat av det aktuella förhöret kan ett enkelt missförstånd (eller kanske snarare begreppsförvirring) ha gett upphov till en felaktig föreställning om att SD skulle ha ändrat sin historia efterhand.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-24 kl. 17:29.
Citera
2018-07-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har åklagarens sakframställans innehåll publicerats? Något jag helt missat. Har du länk?
Den har inte publicerats (vad jag sett eller hört) och därmed ingen länk. Du har inte missat nått.
Citera
2018-07-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Knappast. Men att det inte finns några vittnesmål som kan anses vara besvärande för just SD är väl en rimlig tolkning man kan göra utifrån vad som har framgått av uppgifter i media och här i tråden.
Samt från folk på insidan. Iof hörsägen, men svårt att tro att dom skulle missat såna detaljer.
Citera
2018-07-24, 17:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
/../
I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där.
/../

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det någon som har sett den här uppgiften
tidigare i tråden?
Jag hittar inte något om det.

Lades inte flygflottiljen i Linköping ned redan 1974?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Östgöta_flygflottilj
Citera
2018-07-24, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan du ta fram det inlägget där MV postat info om vittnet, m.a.o verifierat detta synvittne? Och inte bara postat info byggt från din info.

Sen är det otroligt väsentligt VAR och NÄR detta synvittne sett SD.
Vore konstigt om det var i närheten av LW eller MP/FP. Känns som att SD skulle sitta på sannolika då (kanske inte hela vägen till åtal, men sannolika borde det räcka till?!)

Känner folk igen varandra så pass ett par gator bort? Kanske synvittnet då bor på samma gata som SD?!
Borde inte vittnet hört av sig direkt?
Som jag tolkade åklagarens sakframställan fanns inte något vittne med, varken syn-, skrik- eller hörvittne, men kan ha fel uppgifter.

Var hittar jag åklagarens sakframställan ?
Åklagaren har inte gått ut med någon offentlig sakframställan, det borde du förstå om du följt tråden?

Blandar du Häktningsframställan med sakframställan kanske?

Människorna boende i området känner säkert igen både SD och LW då dom enligt tråden brukade fara ut på sena kvällar och nätter.
Citera
2018-07-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Var hittar jag åklagarens sakframställan ?
Åklagaren har inte gått ut med någon offentlig sakframställan, det borde du förstå om du följt tråden?

Blandar du Häktningsframställan med sakframställan kanske?

Människorna boende i området känner säkert igen både SD och LW då dom enligt tråden brukade fara ut på sena kvällar och nätter.
Läs tråden och redigera ditt inlägg, så inte det blir en trådsanning igen (ang. åklagaren)

Och ja, jag kallade häktningsframställan som sakframställan.

Jo, dom kan ha känt igen SD även på andra sidan stan, men ju längre bort du kommer från ditt hem, desstå färre känner igen dig. Speciellt när det inte är den naturliga genomfartsleden förbi LW.

Jag har svårt att känna igen grannarna på andra sidan kvarteret, fast vi bott länge här.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-24 kl. 17:16. Anledning: Fel svar
Citera
2018-07-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Lades inte flygflottiljen i Linköping ned redan 1974?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Östgöta_flygflottilj
Jo, om du menar F3 som jaktflottilj så stämmer det. Dock är flyget fast förankrat där fortfarande med helikopterflottilj, skolning med SK 60 och lite mer hemligt....:-)
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-07-24 kl. 17:26.
Citera
2018-07-24, 17:34
Medlem
LimeTimes avatar
Skrev en fråga sent igår och återupprepar den. Det kan vara så att ingen har svar men jag chansar igen då frågan även kan ha missats.

Finns det någon som vet vad UW har uttalat angående mordet?
Undrar även om någon hört vad HD anser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in