Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxarba
Snabb fråga, är ett resultat på 610 helt värdelöst om man hade tänkt en master på typ HGU, Uppsala eller Lund?

Är jag dömd till papperskorgen om jag skickar med det? Funderar starkt på att inte skicka in det alls (och söka utan GMAT).

Hur hade ni gjort? Medelmåttiga betyg från universitetet ovan.

Nu var det några år sedan detta var aktuellt för min del men på den tiden räckte 610 till alla ovanstående.
Citera
2018-01-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Var skriver man GMAT i Stockholm nuförtiden? mba.com refererar till nåt som heter Select Test Centre på Aktiviteten, men jag kan inte hitta någon info på nätet om vad detta skulle vara?

Alldeles i närheten av T-centralen, i samma hus som Aftonbladet huserar.
Citera
2018-01-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nu var det några år sedan detta var aktuellt för min del men på den tiden räckte 610 till alla ovanstående.

Tack för snabbt svar! Okej, även om det kanske inte ger mig en plats så låter det ju som att det inte borde sabba mina chanser (allt annat lika) i alla fall. Skickar in det och håller tummarna.

Trevlig helg
Citera
2018-05-08, 10:07
Medlem
Hur pass tidigt är det aktuellt att börja öva till GMAT? Planerar att börja på en kandidat nu i höst, men tänker att ju tidigare desto bättre. Säg att man ägnar sig ca 1-2 h i snitt per dag under 1-2 år, för att sedan öka pluggandet till det dubbla ju närmare provet man kommer.
Är detta en bra plan?
Citera
2018-05-08, 10:46
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayb
Hur pass tidigt är det aktuellt att börja öva till GMAT? Planerar att börja på en kandidat nu i höst, men tänker att ju tidigare desto bättre. Säg att man ägnar sig ca 1-2 h i snitt per dag under 1-2 år, för att sedan öka pluggandet till det dubbla ju närmare provet man kommer.
Är detta en bra plan?

Nja, tveksamt om du kommer palla plugga någon timme per dag i två år. Hade rekommenderat att köra hårdplugg månaderna innan det är dags för provet istället.
Citera
2018-05-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Nja, tveksamt om du kommer palla plugga någon timme per dag i två år. Hade rekommenderat att köra hårdplugg månaderna innan det är dags för provet istället.

Har du några råd för hur man bör börja, dvs. vilka böcker/guides (gratis eller inte spelar ej roll) man bör köpa, studieteknik, allmänna hjälpmedel osv?
Citera
2018-05-08, 21:02
Medlem
danthepancakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conscientious
Har du några råd för hur man bör börja, dvs. vilka böcker/guides (gratis eller inte spelar ej roll) man bör köpa, studieteknik, allmänna hjälpmedel osv?

Tips är att kika på detta forum: https://gmatclub.com/forum/?fl=menu
Finns väldigt bra tips och råd där om hur man ska lägga upp plugget, material osv.

Kan rekommendera Manhattan prep, väldigt bra böcker som förklarar allt riktigt bra. Kostar någon slant men du kan säkert torrenta det.
Citera
2018-05-08, 21:41
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conscientious

Citat:
Ursprungligen postat av danthepancake
Tips är att kika på detta forum: https://gmatclub.com/forum/?fl=menu
Finns väldigt bra tips och råd där om hur man ska lägga upp plugget, material osv.

Kan rekommendera Manhattan prep, väldigt bra böcker som förklarar allt riktigt bra. Kostar någon slant men du kan säkert torrenta det.

Kan inte annat än att hålla med till hundra procent. Manhattan är utmärkta böcker, där finns allt du behöver kunna.

GMAT club har väldigt bra tips/trick/guider för hur man kan lägga upp plugget, en väldigt bra gratis PDF som täcker basic grammatik och framför allt tusentals frågor med användare som förklarar svaren på vissa frågor.

Så börja kötta manhattanböckerna tills du känner att du har koll på "bulken". Och sen använd dig av gmatclub för att få till finliret.
Citera
2018-07-19, 21:05
Medlem
Tja! Några snabba och enkla frågor. Ska börja med min kandidat till hösten men vill börja skriva gmat tidigt för att kunna få så bra som möjligt. Finns det någon gräns på hur många gånger man får skriva? Har ni några bra tips på hemsidor eller böcker som kan vara bra för att plugga? Hittar massor men som nybörjare är det svårt att sålla bland allt
Citera
2018-07-23, 21:35
Medlem
Hej! Behöver verkligen hjälp angående vilket resultat jag (ett ungefärligt såklart) behöver få för att komma in på antingen HHS (vilket av programmen som helst), London Business School eller London School of Economics.

Jag fick 4,0 i GPA, dvs. alla VG från Uppsala, läste en termin utomlands på en toppskola och har heltidstjänst på en av storbankerna (tänker mig att det är meriterande att ha jobb när man söker master). Bortse från övriga saker som ansökan måste innehålla (såsom personligt brev).

Känner folk som kommit in på HHS med 660 på GMAT och haft 70 % VG. Skolorna nämnda skiljer sig förmodligen rätt mycket vad gäller score. Vad tror ni?
Citera
2018-07-24, 02:25
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonaldsSAB
Hej! Behöver verkligen hjälp angående vilket resultat jag (ett ungefärligt såklart) behöver få för att komma in på antingen HHS (vilket av programmen som helst), London Business School eller London School of Economics.

Jag fick 4,0 i GPA, dvs. alla VG från Uppsala, läste en termin utomlands på en toppskola och har heltidstjänst på en av storbankerna (tänker mig att det är meriterande att ha jobb när man söker master). Bortse från övriga saker som ansökan måste innehålla (såsom personligt brev).

Känner folk som kommit in på HHS med 660 på GMAT och haft 70 % VG. Skolorna nämnda skiljer sig förmodligen rätt mycket vad gäller score. Vad tror ni?
Båda har väl ganska bra information gällande average GMAT, villket border ge en fingervisning.
Citera
2018-07-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Båda har väl ganska bra information gällande average GMAT, villket border ge en fingervisning.

Jo men jag tänkte att någon som hade koll kanske kunde berätta vad GMAT bör ligga på utifrån mina förutsättningar och situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in