2018-07-24, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fanns andra som frågat om min förfrågan (fetning).
Min fråga kan vi nog lägga till handlingarna, tror att jag fått svar vid sidan om som talar emot detta. M.a.o. verkar inte som någon annan tagits in i förhör, och med det menar jag kvarhållits i mer ett dygn. Andra, allmänna förhör har säkert hållits.

Vad menar du med kvarhållits ?
Citera
2018-07-24, 01:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag är ganska säker på detta avhandlats i tråden, med bilder och allt på dom som hon var med. Vill minnas att det inte var geocachar relaterat, men vill även minnas att den där AL fanns med på en bild här i tråden i slalomutstyrsel, men kan ha blandat ihop det och minns fel med.
Men kolla tråden är mitt tips.

Det står inte vem hon var där med
på Instagram eller i GeoCachloggen.
Var kan det mer stå?
Citera
2018-07-24, 01:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Fanns andra som frågat om min förfrågan (fetning).
Min fråga kan vi nog lägga till handlingarna, tror att jag fått svar vid sidan om som talar emot detta. M.a.o. verkar inte som någon annan tagits in i förhör, och med det menar jag kvarhållits i mer ett dygn. Andra, allmänna förhör har säkert hållits.

Tack för svar.
Då lägger jag det till handlingarna tills vidare.
Citera
2018-07-24, 01:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det någon som har sett den här uppgiften
tidigare i tråden?
Jag hittar inte något om det.

Detta tolkade jag som spekulation från tjackarismyg, alltså att hen målade upp ett tänkbart (enligt sej själv) scenario.

Inte uteslutet att det stämmer - alltså just den biten.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-07-24 kl. 01:59.
Citera
2018-07-24, 02:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta tolkade jag som spekulation från tjackarismyg, alltså att hen målade upp ett tänkbart (enligt sej själv) scenario.

Inte uteslutet att det stämmer - alltså just den biten.

Fast när jag frågade om det så fick
jag det här svaret:

Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det står i tråden. Orkar inte leta upp det. Det har väl inte så mycket med Link att göra. Mer med att de jobbade på flottiljen.

De har ju flyttat tillsammans flera gånger.
Citera
2018-07-24, 02:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
16 Januari skriver LW på FB att brutit vadbenet och dragit ut korsbandet
i mitten av Mars skadade sig SD

Här fanns iaf denna info.
Citera
2018-07-24, 02:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Källa?......

Enligt uppgift i tråden. (Inget jag har fått återberättat).
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-24 kl. 02:24.
Citera
2018-07-24, 02:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Enligt uppgift i tråden. (Inget jag har fått återberättat).
Var i tråden hämtade du din uppgift? Det är ju ganska allvarligt att sprida förvrängd eller påhittad information. Särskilt som uppgiften alltså går ut på att det skulle finnas besvärande vittnesiakttagelser av en enskild person (i det här fallet SD) i samband med ett mord.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-24 kl. 03:12.
Citera
2018-07-24, 03:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var i tråden hämtade du din uppgift? Det är ju ganska allvarligt att sprida förvrängd eller påhittad information. Särskilt som uppgiften alltså antyder att det skulle finnas besvärande vittnesiakttagelser av en enskild person (i det här fallet SD) i samband med ett mord.

Uppgiften kommer från flixa81. Alltså en uppgift från tråden, precis som jag skriver. Läser du inte?

Om informationen är förvrängd eller påhittad får väl var och en ta ställning till. Jag har hänvisat till en uppgift som jag tror stämmer. Och på intet sätt har jag framlagt det som något annat än just en uppgift från tråden.

Anser du dig vara förmer än andra? Dina gissningar skrivs som fakta och du svarar inte på frågor. Du verkar gilla ljudet av klirr när stenarna träffar glashuset.
Citera
2018-07-24, 03:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Uppgiften kommer från flixa81. Alltså en uppgift från tråden, precis som jag skriver. Läser du inte?

Om informationen är förvrängd eller påhittad får väl var och en ta ställning till. Jag har hänvisat till en uppgift som jag tror stämmer. Och på intet sätt har jag framlagt det som något annat än just en uppgift från tråden.

Anser du dig vara förmer än andra? Dina gissningar skrivs som fakta och du svarar inte på frågor. Du verkar gilla ljudet av klirr när stenarna träffar glashuset.
Kan du i så fall länka till inlägget där du menar att du har hämtat uppgiften?
Citera
2018-07-24, 06:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan du i så fall länka till inlägget där du menar att du har hämtat uppgiften?

Du vet mycket väl att jag har postat den uppgiften, du har kritiserat och ifrågasatt sanningshalten i mina uppgifter flera gånger.
Så sluta spela dummare än du är.
Uppgiften om att vittne sett SD i området kommer från källa med insyn i utredningen.
Om vittnet är trovärdigt eller inte kan jag omöjligtvis avgöra då jag inte är med i förhörsrummet men uppgiften kommer från utredningen.
Citera
2018-07-24, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det här är också graverande: hur kan MGM göra ett sådant påstående? Om det inte är så att han lejt någon..... I så fall borde han väl inte vara så korkad att han går ut i området just där och just då.

Det har tråden funderat mycket på. Att han sagt att han inte tror att fallet kommer att lösas (om han nu sagt precis så) kan betyda att:
(1)han är GM och övermodig
(2) han är inte GM och känner sig missmodig om att kunna bli friskriven eftersom han tycker att det verkar som om polisen har dåligt underlag. Han har sagt.sig ha en egen teori som kan spela in här.
Att han skulle lejt någon verkar mindre sannolikt: då borde han sett till att skaffa sig alibi och låtit bli att ha digital kontakt m BO den kvällen. Dessutom verkar mordet inte planerat ( fast det kanske är villospår har ngn påpekat. Samtidigt är det mest sannolika det vanligaste).

Observationen av SD i området har inte givits tid eller plats (vad jag hittat i tråden). Den behöver inte vara konstig. SD bor i området och har X och barn i lägenhet nära BO. Samtidigt är den förstås viktig: inte nog med att han saknar alibi, han har setts i området ( om vittnet bedöms tillförlitligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in