2018-07-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uttalandet angående polisens begränsade möjligheter att klara upp fallet kan ju ha gjorts innan bytet av spaningsledning. Nu när spaningsledningen har bytts ut har man kanske bättre förutsättningar att lösa det här. Åtminstone är väl det vad polisen själv antyder:

Ja kanske förbättrade bytet av spaningsledning polisens möjligheter att lösa fallet. Men antydningen därvidlag är ju, måste man nog säga, hyfsat modest: "Förhoppningsvis kommer detta inte att innebära någon försämring".😐

Edit: citat ur minnet, ev inte 100 exakt.
Senast redigerad av Rubar 2018-07-23 kl. 23:20.
Citera
2018-07-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Det har antytts i tråden att hon flyttade till (och köpte?) sin brors bostadsrätt i samband med separationen från SD. Om det är så är det en tillfällighet, men knappast misstänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det stämmer att HD inte har ngn bror.
Det är skribenten EnGodTanke som påstår att HD har en bror samt köpt bostaden av sin bror.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Är det så den trådsanningen har skapats?! Och ändå blir EGT förbannad när källa efterfrågas. Ett klockrent exempel på varför det görs. Jösses.

Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ja, vi kan jo hoppas EnGodTanke har ett bra svar på varför hen skapat en sådan trådsanning.
Kanske ännu mer från hen som inte stämmer.

Vad jag kan hitta så är det här "trådsanningen" startade om HD:s bror. Står även att det antyds i tråden innan, men det kunde jag inte finna.

Så LimeTime, JÖSSES så snabb du är att hoppa med på tåget att kräkas ut oförskämdheter. Du kanske ska kolla din källa (Banannn) om att jag skapar trådsanningar?!
Banannn: DU skapar trådsanningar om mig... Skärpning!
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-24 kl. 00:38. Anledning: Källa
Citera
2018-07-24, 00:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad jag kan hitta så är det här "trådsanningen" startade om HD:s bror. Står även att det antyds i tråden innan, men det kunde jag inte finna.

Så LimeTime, det är inte mig du ska hoppa på, åter igen....

Vaddå återigen?! Sist du ifrågasatte mig och jag svarade så blev du tyst.
Den här anklagelsen var inte min från början. Du läser typ varannan rad. Häng med eller läs ikapp.
Att jag frågar efter källor beror på att du vid ett flertal tillfällen skrivit saker som om de vore fakta. Senare har det visat sig vara rena spekulationer.
Jag ”hoppar” inte på någon, för att använda dina ord. Jag (med flera) vill utröna vad som är rena gissningar och inte.
Frågor på det?
Citera
2018-07-24, 00:48
Medlem
Citat:
Den här anklagelsen var inte min från början. Du läser typ varannan rad. Häng med eller läs ikapp.
Att jag frågar efter källor beror på att du vid ett flertal tillfällen skrivit saker som om de vore fakta. Senare har det visat sig vara rena spekulationer.
Jag ”hoppar” inte på någon, för att använda dina ord. Jag (med flera) vill utröna vad som är rena gissningar och inte.
Frågor på det?
Ja, åter igen, för jag hänvisade till att det fanns källa i den texten, men frågade hövligt om det var något annat du syftade på. Du svarade att det var det (även om jag tyckte det var långsökt att du inte preciserade det initialt, så det lät som en efterhandskonstruktion).
Men jag svarade inte på det, för att du svarade. Så det är anledningen till att jag blev "tyst".... Varför gå i polemik, tycker du det leder någonstans? (som nu)

Men i detta fall hoppar du på tåget. Räcker det inte med att banannn frågar mig? Du måste nädvändigtvis visa dig på styv lina och mästra. Mår du bra av det, så kanske du ska fortsätt, men tråden mår inte bra av ditt sätt.

Ifrågasätt, be om förtydliganden eller liknande om uppgifter, men sluta mästra.
Citera
2018-07-24, 00:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Så LimeTime, JÖSSES så snabb du är att hoppa med på tåget att kräkas ut oförskämdheter. Du kanske ska kolla din källa (Banannn) om att jag skapar trådsanningar?!
Banannn: DU skapar trådsanningar om mig... Skärpning!

Men du. I det första inlägget du refererar till är uppgiften väldigt osäker. Om du sedan tar den uppgiften och gör den till en sanning, är det då den osäkra uppgiftens fel?!
Du kan skrika ut ditt förakt mot mig bäst du vill. Du tar det uppenbarligen personligt. Det gör inte jag.
Citera
2018-07-24, 00:54
Medlem
Citat:
Frågor på det?
I övrigt, eller till sakfrågan: Är du nöjd med mitt svar: Det är inte jag som skapat denna "trådsanning"!
Vill du/ni gå vidare med det så styr den frågeställningen rätt.

För mig är det bara ett faktafel (om det nu stämmer), hon hade ingen bror.
Uppgiftslämnaren kanske menade sin bror (om det kommer från sådan källa), plastbror, bror i församlingen (inte för jag hört talas om att HD eller SD tillhörde någon församling,men konstigt att bli vigd i en församling kan jag tycka), SD:s bror (har han bröder?) o.s.v.
Hur och varför hon flyttade dit ser inte jag tillhör fallet egentligen. Inte i dagsläget i alla fall.
Citera
2018-07-24, 00:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där.

Är det någon som har sett den här uppgiften
tidigare i tråden?
Jag hittar inte något om det.
Citera
2018-07-24, 00:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Är det någon som vet vem LW
var tillsammans med i Sälen
januari 2018 när hon bröt båda
benen?
Citera
2018-07-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det någon som vet vem LW
var tillsammans med i Sälen
januari 2018 när hon bröt båda
benen?
Jag är ganska säker på detta avhandlats i tråden, med bilder och allt på dom som hon var med. Vill minnas att det inte var geocachar relaterat, men vill även minnas att den där AL fanns med på en bild här i tråden i slalomutstyrsel, men kan ha blandat ihop det och minns fel med.
Men kolla tråden är mitt tips.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-24 kl. 01:07. Anledning: fel citat med
Citera
2018-07-24, 01:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det här är också graverande: hur kan MGM göra ett sådant påstående? Om det inte är så att han lejt någon..... I så fall borde han väl inte vara så korkad att han går ut i området just där och just då.
Den där uppgiften som tidigare cirkulerade här i tråden, och som antydde att det skulle finnas besvärande vittnesiakttagelser av SD under mordkvällen, tycks alltså vara ytterst osäker. Ingen verkar veta hur den uppgiften har uppstått:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-07-24 kl. 01:32.
Citera
2018-07-24, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har jag efter (denna gång självvald) semester läst ifatt i tråden.

Inte mycket nytt som framkommit. Det är sannolikt det som gör att tjafsandet nått oanade höjder.

Sammanfattning av mina tankar för närvarande:

Det som har någon substans överhuvudtaget är gloriouslifes outtröttliga postande av foton mm från geo-loggen. Stort tack för det!

EGTs fråga om någon tagits in för förhör är intressant.

MoralensVäktare återkom från sin ”semester” med ett (?) inlägg.
Sen blev det tyst igen.

HD bor inte i sin brors hus - det var ju annars det som var så fiffigt med just det huset, att det var hennes brors.

Ny postare riktar sökarljuset mot AL.

Note to self:
AL har ett nytt förhållande. Eftersom man får spekulera så undrar jag om denna MissX tidigare känt sej hotad av LW - och nu kan slappna av utan en ev rival.

Den ”teorin” tycks mej mindre långsökt än vissa andra...

OffTopic: semesterresa i sydöstra Mellansverige tydliggjorde att det inte alls är långt mellan Mantorp, Linköping och Ljungsbro. Tvärtom.
Nu menar jag i n t e att det finns någon gemensam nämnare här - det var bara en reflektion i största allmänhet.
Fanns andra som frågat om min förfrågan (fetning).
Min fråga kan vi nog lägga till handlingarna, tror att jag fått svar vid sidan om som talar emot detta. M.a.o. verkar inte som någon annan tagits in i förhör, och med det menar jag kvarhållits i mer ett dygn. Andra, allmänna förhör har säkert hållits.
Citera
2018-07-24, 01:30
Medlem
Citat:
Mina argument:
• SD är skäligen misstänk. (Jag anser inte att det endast beror på tidigare anmälningar. Det krävs mer än så).
• SD och LW har haft en stormig relation. Två anmälningar har gjorts av LW mot SD. Deras kontakt på sociala medier förändrades stort under förra året. Det har framkommit att LW försökt bryta med SD och tvärtom.
SD har enligt uppgift setts i området vid tidpunkten för mordet.
• SD ljög till en början i polisförhör angående digital kontakt med LW hennes sista kväll i livet, enligt Moralensväktare.
• SD har uppenbarligen inget alibi.
• Statistiken talar för att LW mördats av en man som hon känner, där passar SD in.
• Det har framkommit sidor av SD som enligt mig tyder på att han inte är oförmögen att bruka våld.
Källa?......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in