2018-06-04, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tragiskt. Läser Lenas blogg nu från 2008 och får känslan av att hon (åtminstone på den tiden) inte hade någon vidare självkänsla och lätt kunde falla för fel sorts män.

Kan du ge ett exempel på vad LW skrivit som får dig att tro det?
Citera
2018-06-04, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Det berodde antagligen på den allvarliga knäskadan som gjorde att LW inte kunde gå på många månader och fick be sina vänner och familj om hjälp med allt vad gällde huset, matinhandling osv.

Vet du om det hände vid samma skidresa som SD lyckades stuka sin tumme? Det skall också varit en skidolycka.

När skadade sig LW?
Citera
2018-06-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag är ju ingen expert men har för mig att jag i någon artikel läste att om GM känner BO är det vanligt att man försöker dölja kroppen medan en random mördare oftast lämnar kroppen på brottsplatsen och sticker därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Högst osäkert och väldigt olika tror jag.

Se bara på
Caroline Stenvall-Tony Aldén
Ida Johansson-Kristoffer Andersson
Engla-Anders Eklund

Dessa kände inte varandra alls.
Och det låg arbete bakom att försöka dölja.
Stor skillnad på arbete att dölja dock.
Finns många fler fall.

Tror som sagt att det varierar stort.

Du har rätt, Filttoffla. Det uttalandet kommer från Leif GW Persson. I en artikel i Expressen uttalade han sig om att när en kropp döljs så är det ett tecken på att GM känner BO. Att dölja kroppen blir ett sätt att fördröja upptäckten så att man ska kunna köpa sig tid innan man får polisens ev uppmärksamhet riktad mot sig.

Rätt eller fel, men jag har stort förtroende för GW i den här frågan iaf.
Citera
2018-06-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nä tror inte han sa så. Jag tror han fick med sig henne från hemmet ut och gå för att prata eller nåt, så barnen slipper höra bråk eller diskussion. Det går en gångväg vid planket där. Jag tror att det rann över för honom där nånstans och han överföll henne, hon skrek som satan där och han släpade henne bakom planket.

Det ser jag som det mest troliga. Kan ju ha fel så klart.
Detta tror jag oxå, läs mitt inlägg på #5645
Känns som du och jag är samma person? 🤣
Citera
2018-06-04, 05:00
Medlem
OM det var så att hon faktiskt slagit in paket, kan det vara så att hon kanske glömt någon present tex i bilen eller gömt något i ett förråd och gett sig ut för att hämta det. Om det var en kort bit att gå så kanske hon inte låste dörren? Kan hon kanske kunnat haft en sån dörr som låser sig automatiskt när man stänger den och därför lämnat dörren lite på glänt ist för att leta reda på nyckeln? Sen hände något medan hon var ute som gjorde att hon inte kom tillbaka
Citera
2018-06-04, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad jag inte riktigt får ihop i många inlägg är motivet, det skrivs massa konstiga hypoteser om att dom skulle prata ut och liknande och då går det fel, sinnet rinner över och slutar med mord.

Vad vet vi?
Deras relation avslutas i början av 2017 (polisanmälan och HD får reda på allt).
SD och HD verkar gå vidare. HD klarar inte att bo ihop med SD och dom separerar. Syftet är att dom skall växa ihop igen. Dom umgås och gör saker ihop. Även en resa till USA bokas på tu man hand.

LW har minst en seriös relation och en till på gång under denna period från 2017 till nu.

Det känns inte som det finns speciellt mycket agg eller ouppklarade affärer mellan dom.
Därav verkar motivet vara skört.

Men nu har vi med kärlek och känslor att göra med. Då kan allt inget trigga mörka tankar.
För mig känns det mer och mer avlägset att det fanns djupare känslor efter denna tid.
Kan känslorna snarare ha varit agg/ vrede/frustration över hur mycket som blivit förstört "pga LW"?
Citera
2018-06-04, 06:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ja, men om de nu var så säkra på vad de hört borde de inte riva upp himmel och jord för att uppmärksamma de slötänkande Kling och Klang som snurrade omkring på helt fel ställen under fem dagar? Varför vänta med att skriva här och påkalla detta tills kroppen hittats?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
De hade kontaktat Polisen och varit inne på förhör innan de
skrev här i tråden. Vad mer kunde de göra?
De gjorde det som var rimligt, dvs ringde 112.

Sedan åkte de dessutom ut och letade själva.

Flashback är inte världens centrum och man kan inte förvänta sig att det är här all information ska lämnas.
Citera
2018-06-04, 06:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakb
Detta tror jag oxå, läs mitt inlägg på #5645
Känns som du och jag är samma person? 🤣
Då är vi tre, ty även jag instämmer i precis det scenariot.
Känns mest som det mest logiska händelseförloppet.
Citera
2018-06-04, 07:00
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du om det hände vid samma skidresa som SD lyckades stuka sin tumme? Det skall också varit en skidolycka.

När skadade sig LW?

16 Januari skriver LW på FB att brutit vadbenet och dragit ut korsbandet
i mitten av Mars skadade sig SD
Citera
2018-06-04, 07:02
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ett starkt skäl att betvivla dessa skrikvittnen är att de skrev om sina upplevelser först efter att kroppen hittats. Varför höll de tyst så länge? Om de stått på sig lite hade kroppen hittats mycket snabbare. Tror det är någon som trollar.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom ringde 112 när skriken pågick.
De säger att de hörde av sig till polisen igen redan på fredagen, dvs flera dagar innan kroppen hittades. Jag vet inget om sanningshalten i detta, men generellt är det nog mer naturligt för ev vittnen att prata med polisen snarare än att skriva på FB
Citera
2018-06-04, 07:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Du har rätt, Filttoffla. Det uttalandet kommer från Leif GW Persson. I en artikel i Expressen uttalade han sig om att när en kropp döljs så är det ett tecken på att GM känner BO. Att dölja kroppen blir ett sätt att fördröja upptäckten så att man ska kunna köpa sig tid innan man får polisens ev uppmärksamhet riktad mot sig.

Rätt eller fel, men jag har stort förtroende för GW i den här frågan iaf.
Har också stort förtroende för vår allas GW. I detta fall stämmer dock inte hans tes eftersom SD/GM inte vunnit tid för upptäckt genom att förflytta kroppen utan den eventuella tidsvinsten ska då vägas mot risken att bära kroppen genom bostadsområdet med risken att bli upptäckt direkt av sin grannar. Svårt att finna tidsvinst i att bli upptäckt direkt.
Förutsatt att GM ändå burit kroppen genom bostadsområdet utan upptäckt så är isf, vinsten på morgonen att LW istället för försvunnen hade hittats mördad av sina barn.
Motsägelsefullt och tänkvärt.

Tilläggas kan att jag inte finner minsta anledning att tro BP är bostaden.
GM och LW har gått iväg från bostaden för att prata ostört och inte väcka/störa barnen. Hur långt från fyndplatsen brottsplatsen är låter jag vara osagt. Men gissar på endast några få meter.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-04 kl. 08:00.
Citera
2018-06-04, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Det är nog så enkelt att vi intensivt hoppas på att det är någon vi inte känner och att det ska finnas bra teknisk bevisning, ett erkännande och i slutändan ett svar på varför.

Om det nu är någon vi känner hoppas i alla fall jag att det inte är SD, han är för mig någon som ställer upp och som man kan lita på. Trots hans jargong, ibland uppskruvade tempo, flirtande och allt annat som avhandlats här är han en som alltid lyft människor före att han förminskat dem.

Bara en sådan sak som att när man idag ser föräldrar gå med näsan i telefonen eller har fokus på annat när de är ute med sina barn är han en som pratar med, ser dem och gör saker med sina barn.

Det här är svårt att få in i min världsbild. Och ja, jag är måhända för partisk för att se objektivt på allting.

Intressant att få info om hur SD var som person. Då får man en betydligt bättre bild av honom. Jag förstår att det måste vara oerhört svårt att ta in och förstå att en bekant kan ha gjort sig skyldig till något sådant. Givetvis hoppas ni på att han är oskyldig, in i det sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in