2018-05-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Är du säker på att JG bor i området? Jag tror han bor några kilometer bort, men det spelar nog inte så stor roll.

Han bor 6 km bort, men Örebro är inte så stort. Tror däremot att vi släpper JG helt och hållet, inget konstigt att han visste. VI visste ju tidigt. Även om han plockat bort Lena från sin FB kan man väl uttrycka sorg över en förlorad gammal vän?
Citera
2018-05-24, 10:04
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Dels uppgifterna om att hon flyttat närmare kvinnan som hennes make haft en affär med, och dels det faktum att hennes nu fd make anhölls misstänkt för mord och hon utan att tveka reste iväg med honom. Jag skulle nog ändå dragit öronen åt mig i ett sånt läge om jag varit oskyldig, och kanske blivit chockad och ställt in resan.

Det kan såklart finnas en fullt rationell förklaring till beteendet, men i mina ögon är det misstänkt.
Det har antytts i tråden att hon flyttade till (och köpte?) sin brors bostadsrätt i samband med separationen från SD. Om det är så är det en tillfällighet, men knappast misstänkt.
Citera
2018-05-24, 10:06
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Han bor 6 km bort, men Örebro är inte så stort. Tror däremot att vi släpper JG helt och hållet, inget konstigt att han visste. VI visste ju tidigt. Även om han plockat bort Lena från sin FB kan man väl uttrycka sorg över en förlorad gammal vän?
Tack, håller med. Jag ville bara städa bort en s.k. trådsanning.
Citera
2018-05-24, 10:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Är du säker på att JG bor i området? Jag tror han bor några kilometer bort, men det spelar nog inte så stor roll.

Tror det är en mil bort. Almby, om jag inte har fel.
Citera
2018-05-24, 10:07
Medlem
Citat:
Det har antytts i tråden att hon flyttade till (och köpte?) sin brors bostadsrätt i samband med separationen från SD. Om det är så är det en tillfällighet, men knappast misstänkt.

Ja det stämmer att hon köpt lägenheten i radhuset bredvid Lena.
Citera
2018-05-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är misstänkt att de stuckit tycker jag också.

Resan va bokad sen innan
Citera
2018-05-24, 10:10
Medlem
Kan bekräfta att HD arbetar på USÖ. På strokeavdelning 92, neuro- och rehabmedicinska kliniken som sjuksköterska. Därmed kan hon också lätt fått tag på diverse läkemedel, t ex lugnande som de har på avd för att direkt ge till patienter för att slippa omväg via apotek.
Citera
2018-05-24, 10:12
Medlem
Citat:

Lite misstänkt skulle jag nog säga att det är. Det behöver inte betyda någonting, men hennes kärleksrival som bor i samma kvarter hittas av allt att döma mördad en tid efter att hon flyttat dit på grund av separation från sin ex-make (pga affär mellan maken och LW?).

Sen vad eller om det betyder någonting är som sagt oklart. Det kan ju vara så att det var medvetet att flytta just dit för att kunna spana på LW. Eller så var det bara en slump, men att se kvinnan hennes make (påstås det) haft en affär med varje dag kanske pushade henne över gränsen.

Konstigare saker har ju hänt, Sturebyfallet är knappast det första eller sista fallet där en försmådd kvinna hatar sin rival så intensivt att hon bara vill se henne död och antingen dödar henne själv eller - med löfte om återförening med mannen - förmår mannen att mörda åt henne.

Bara spekulationer givetvis och var för sig betyder saker som flytten givetvis ingenting, men att den åtföljs av ett mord och ett mord på just den här personen gör att det blir lite mer misstänkt.
Citera
2018-05-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Av säker källa kan meddelas att bilen fanns på ARN långtidsparkering.
Då gissade jag rätt
Citera
2018-05-24, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är misstänkt att de stuckit tycker jag också.

Det måste det inte vara, de hade väl resan inplanerad sedan tidigare och om inte så är det inte konstigt om man känner att man måste komma bort efter att något sånt här hänt.

De har ju inte avvikit på något olagligt sätt, de är inte anhållna i sin frånvaro och SD släpptes fri så de har rätt att resa vart de vill. Skulle de däremot inte komma hem på orimligt lång tid är det väl dags att börja höja varningsflagg.
Citera
2018-05-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Ja, det är en granne till LW och kompis till SD, som inte verkar ha med saken att göra.

Var/när gjorde han det?

JG gjorde ett inlägg på sin FBsida kl 19.03 på fredag 18/5. Alltså innan det blev känt att kroppen var funnen. I inlägget skrev han ”Vila i frid Softis” och postade då även en bild på sig själv och BO.

Nu har JG dock gjort sin FB privat och man ser bara hans profilbild i princip.[/quote]

Den tidsangivelsen stämmer ej. Bilden på JG´s FB är publicerad den 19:e maj kl 19.03.
Citera
2018-05-24, 10:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Det där om att det gör stor skillnad om den åtalade får en "bra" advokat kan du glömma. Sånt spelar möjligtvis roll i amerikanska filmer men knappast i svenska rättssalar.
Nej, det kan jag absolut inte glömma.
Att få en advokat som uteslutande jobbar som brottmålare är ytterst viktigt och avgörande. Jag skulle aldrig ta en allmänpraktiserande advokat om jag blev anklagad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in