2018-07-24, 00:46
Bannlyst
Så vad tyckte ni om era respektive lags lottningarna till nästa runda i CL/EL?

Som gnagare är jag väldigt nöjd med vår lottning. Partizan Belgrad är ett välkänt lag, som vi lär ha stor respekt för och ett lag som vi bör kunna slå ut över två matcher. Djurgården fick en sportsligt tuff lottning. Franska ligan håller ändå rätt bra klass generellt sett.

Häcken räknar jag med åker ut mot Leipzig. Nästan tuffast möjliga lottning för Alms grabbar. Enda laget som känns jobbigare att möta är femfaldiga mästarna Sevilla. Om de nu går vidare så kommer de dock vara seedade och få ett klart svagare lag på pappret i tredje rundan.

MFF fick också en rätt jobbig lottning i CL-kvalet. Tror nog de hade föredragit Celtic eller Salzburg framför ett öststatslag med massa brassar i truppen.
2018-07-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Syrefattig insats. Han chokeade.
Tragiskt när Stockholmare (?) drar gbgskämt.
2018-07-24, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Släng ur skiten.

Frågan är om Poya är rätt man.
Eller är alla spelare i Blåvitt så jävla överskattade?
Nej säger jag, jag tror och har aldrig trott på Poya.
Men jag tror absolut inte på Gren. Jag sitter fortfarande och väntar på hans avgång, vilket jag gjort några år nu. Men den som väntar på nåt gått får tydligen vänta länge.

Jag kan ärligt talat inte förstå hur någon ska kunna lyckas i den klubben så länge Gren sitter vid rodret och gör den dåliga affären efter den andra.
Lennartsson sparkades. Men vad fan hjälpte det ?

Gren tycks vara bra på en sak, nämnligen att skapa osäkerhet och oreda i klubben.
Men vad vill karln ?
Sen Gren tillträdde och sparkade Stahre så har det bara gått utför, förutom då 2015 då Stahres anda forfarande svävade i det blåvita omklädningsrummet.

Sorry Gren men det är dax att sluta nu, ta gärna Poya med dig för han är ditt ansvar
Senast redigerad av zebop 2018-07-24 kl. 01:26.
2018-07-24, 01:45
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tragiskt när Stockholmare (?) drar gbgskämt.
Jag gillar såna! Spännande inlägg ändå.
2018-07-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paaalle
Surt? Kom igen. Vår svacka existerade bara i supportrarnas huvuden. Laget hade bra kontroll på Östersund fram till kvitteringen och var klart bättre än Elfsborg. Idag fortsätter vi visa att vi har allsvenskans bästa offensiv.

Ni hade två poäng på fyra matcher innan matchen. Det är en kris även i den neutralas ögon.
2018-07-24, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Så vad tyckte ni om era respektive lags lottningarna till nästa runda i CL/EL?

Som gnagare är jag väldigt nöjd med vår lottning. Partizan Belgrad är ett välkänt lag, som vi lär ha stor respekt för och ett lag som vi bör kunna slå ut över två matcher. Djurgården fick en sportsligt tuff lottning. Franska ligan håller ändå rätt bra klass generellt sett.

Häcken räknar jag med åker ut mot Leipzig. Nästan tuffast möjliga lottning för Alms grabbar. Enda laget som känns jobbigare att möta är femfaldiga mästarna Sevilla. Om de nu går vidare så kommer de dock vara seedade och få ett klart svagare lag på pappret i tredje rundan.

MFF fick också en rätt jobbig lottning i CL-kvalet. Tror nog de hade föredragit Celtic eller Salzburg framför ett öststatslag med massa brassar i truppen.

Vi kan ju konstatera att det lär krävas ett smärre mirakel för att något svenskt lag ska ta sig till ett gruppspel. Vi (DIF) och Häcken har sjukt svåra lottningar. Gnaget har två matcher mot motstånd som man kan visserligen kan slå. Men i play-off blir man oseedade och får möta ett seedat storlag.

Malmö möter Ludogorets, vid vinst mot Cluj, som lirade slutspel i EL i våras. Lär få stryk där.
2018-07-24, 02:12
Medlem
Varför finns inte höjdpunkter för Sirius - Göteborg på fotbollskanalen.se? Finns höjdpunkter för ALLA andra matcher den här omgången förutom för just denna..
2018-07-24, 07:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Vi kan ju konstatera att det lär krävas ett smärre mirakel för att något svenskt lag ska ta sig till ett gruppspel. Vi (DIF) och Häcken har sjukt svåra lottningar. Gnaget har två matcher mot motstånd som man kan visserligen kan slå. Men i play-off blir man oseedade och får möta ett seedat storlag.

Malmö möter Ludogorets, vid vinst mot Cluj, som lirade slutspel i EL i våras. Lär få stryk där.

Kollar på Kassiesa.net och det är ju inte så sjukt bra lag ändå som är seedade i playoff. Några lag man definitivt vill undvika (typ topp 4). Men vi har ju goda chanser mot övriga. Braga höll vi på att slå ut ifjol. Sparta Prag och PAOK har åkt ut mot svenskt motstånd förr.

Sevilla ** Esp 113.000 Maccabi Tel-Aviv * Isr 22.500
Zenit St. Petersburg *3 Rus 78.000 Feyenoord *3 Ned 21.500
Besiktas ** Tur 57.000 Rapid Wien *3 Aut 21.500
Olympiakos Piraeus *3 Gre 54.000 RB Leipzig ** Ger 17.000
Sparta Praha ** Cze 34.500 Partizan Belgrade * Srb 17.000
FC København * Den 34.000 Burnley FC ** Eng 15.921
Sporting Braga *3 Por 30.500 NK Rijeka *3 Cro 15.500
PAOK Thessaloniki @2 Gre 29.500 Atalanta ** Ita 15.249
FCSB ** Rom 27.500 Molde FK * Nor 12.500
AA Gent *3 Bel 27.000 Girondins Bordeaux ** Fra 11.283
Racing Genk ** Bel 27.000 FC Ufa ** Rus 10.676
AZ Alkmaar ** Ned 25.000 Apollon Limassol * Cyp 10.000
NK Maribor * Slo 22.500 Sturm Graz @2 Aut 6.570
2018-07-24, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Affane är definitivt överskattad i alla fall. Så glad att vi skeppade bort honom inför säsongen.
Affane gjorde väl i AIK som i IFK, en bra försäsong för att floppa i serien?
2018-07-24, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nej säger jag, jag tror och har aldrig trott på Poya.
Men jag tror absolut inte på Gren. Jag sitter fortfarande och väntar på hans avgång, vilket jag gjort några år nu. Men den som väntar på nåt gått får tydligen vänta länge.

Jag kan ärligt talat inte förstå hur någon ska kunna lyckas i den klubben så länge Gren sitter vid rodret och gör den dåliga affären efter den andra.
Lennartsson sparkades. Men vad fan hjälpte det ?

Gren tycks vara bra på en sak, nämnligen att skapa osäkerhet och oreda i klubben.
Men vad vill karln ?
Sen Gren tillträdde och sparkade Stahre så har det bara gått utför, förutom då 2015 då Stahres anda forfarande svävade i det blåvita omklädningsrummet.

Sorry Gren men det är dax att sluta nu, ta gärna Poya med dig för han är ditt ansvar
Jag tror inte att Lennartsson var det stora problemet. Trotts allt så tog Lennartsson IFK till medalj och mest poäng någonsin.
Och hur länge ska ursäkten att ärva en dålig ekonomi hänga med Gren?

Jag hävdar bestämt att denna trupp man började säsongen med ska/skulle ha en högre plats och mer poäng i säsongens serie.
2018-07-24, 08:28
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Affane gjorde väl i AIK som i IFK, en bra försäsong för att floppa i serien?

Du tänker på Eliasson. Affane gjorde aldrig nåt riktigt bra.
2018-07-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Du tänker på Eliasson. Affane gjorde aldrig nåt riktigt bra.
Fick för mig att det var Affane.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in