Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Om du läser ett av mina tidigare inlägg från i dag, så har du mitt svar där.
När menar du att PR skulle ha placerat droger i Helenas garderob? Och av vilken anledning? Det var slut mellan honom och syster U sedan ett halvår (innan Helena försvann) tillbaka. Om han skulle ha lagt något där, och velat få tillbaka det, tror du inte att U och H kunde ha tagit med det till honom och gett honom det, när de två sov över hos honom innan resan till Grekland?
Nej, PR var inte MMPG. Tror du verkligen på det själv?
Då gick försvaret igång igen ...
Men du skrev (vilket jag givetvis såg): "Anledningen till hans död var, som jag angett tidigare, enligt uppgift, att hjärtat inte orkade mer. Naturlig död, med andra ord. Men jag har svårt att se vad detta skulle ha med Helenas försvinnande att göra."
Detta är en mycket luddig formulering. att hjärtat inte orkade mer kan bero på många saker – som att någon medvetet tar för mycket av en viss medicin eller att ett visst tryck tär för hårt. För nu vara mer precis, Prinzezzan:
Exakt av vilken orsak orkade inte hjärtat mer?
Angående eventuella turer med droger i familjen Anderssons hem är jag öppen för allt. Det var faktiskt PR själv som skrev till mig i ett PM att detta var en möjlighet. Kanske "lekte" han med mig – precis som han kanske lekte med polisen?
Huruvida PR skulle vara "mannen med pilotglasögon" så framgick det med största tydlighet att jag tvivlar på det, däremot skrev jag att jag inte utesluter att han kan ha varit med på ett hörn.