2018-07-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Vem är den här Magnusson?
Jag har nämligen hört att en av de ungdomar som var med i bilen som tjuvåkte på cykelvägen heter Magnusson.
N*cklas M*gnusson? Vore intressant om han kunde bindas till plats, även om det är "fel" tid.
Citera
2018-07-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
N*cklas M*gnusson? Vore intressant om han kunde bindas till plats, även om det är "fel" tid.

Vänta nu! Pratar ni verkligen om samma person?! Den ”Judaland” nämner är ingen svärmorsdröm..!

Klarhet i det här Freija, så detta inte leder till ytterligare en s.k. ”trådsanning” som inte är samstämmig med sanningen!
Senast redigerad av Propparn 2018-07-23 kl. 22:20.
Citera
2018-07-23, 22:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag tror du drar förhastade slutsatser av de sex tipsen, Pudelfrillan. Vad är det som säger att samtliga avser Runeberg?

Jag drar inga slutsatser alls Propparn, visst jag spann vidare lite efter att ha citerat Hasse Aro men det är ju faktiskt han som betonar att alla 6 tipsen handlar om "X" - inte jag.

Citat:
Främst gäller det nr 5 och nr 2, även nr 6 lämnar öppningar för andra gm. Övriga tips tror jag avser PR.

Ja så ska man givetvis tolka det nu med facit i hand men när Hasse Aro läste upp tipsen för 22 år sen så var ju polisen helt övertygad om att alla 6 tipsen handlade om PR. Jag valde därför att vara ironiskt övertydlig och ta Hasse på orden som man säger.
Jag delar givetvis din åsikt att ett par av tipsen så här i efterhand lämnar öppningar för helt andra GM.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-23 kl. 22:29.
Citera
2018-07-23, 22:20
Medlem
Citat:
Jag tror du drar förhastade slutsatser av de sex tipsen, Pudelfrillan. Vad är det som säger att samtliga avser Runeberg?

Främst gäller det nr 5 och nr 2, även nr 6 lämnar öppningar för andra gm. Övriga tips tror jag avser PR.
Hela inslaget handlar ju om "X" (dvs P Runeberg). Den mannens hjärna var antingen sönderknarkad eller så är han skyldig, det är min slutsats. Ingen frisk människa ringer ju in och anger sig själv, 6 gånger dessutom. Nä, här ligger en ful hund begraven.
Citera
2018-07-23, 22:31
Medlem
Ursprungligen postat av TomasLasse
En sak som är jäkligt mysko tycker jag: Varför är inte t.ex. Linder och Magnusson mer kollade. Magnuson bodde ju rätt nära o körde på fyllan oftast å Lindxr var ju kapabel till vad skit som helst

Är det någon som vet vilken Linder det är?
Citera
2018-07-23, 23:06
Medlem
Hur sannolikt tror ni det är att mördaren finns bland alla dom som är nämnda här i tråden?
Citera
2018-07-23, 23:09
Medlem
Citat:
Vänta nu! Pratar ni verkligen om samma person?! Den ”Judaland” nämner är ingen svärmorsdröm..!

Klarhet i det här Freija, så detta inte leder till ytterligare en s.k. ”trådsanning” som inte är samstämmig med sanningen!

Den pojken som var en av de som nästan körde på BB när de var ute och buskörde denna kväll hette Magnusson och Ni +as i förnamn.
Om det nu är samma, så hade jag ingen aning om att hans liv hade gått i den riktningen...
Han var ifrån radbyn vet jag.
Citera
2018-07-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Hur sannolikt tror ni det är att mördaren finns bland alla dom som är nämnda här i tråden?

100%
Citera
2018-07-23, 23:52
Bannlyst
Citat:
Den pojken som var en av de som nästan körde på BB när de var ute och buskörde denna kväll hette Magnusson och Ni +as i förnamn.
Om det nu är samma, så hade jag ingen aning om att hans liv hade gått i den riktningen...

Fanns enligt "Sveriges befolkning 1990" en Niclas Magnusson född 1975 boendes på Flöjtvägen 15 i Radbyn. Samt en Nicklas Magnusson född 1972 och boendes på Bråtenvägen 40.
Citera
2018-07-23, 23:56
Medlem
Citat:
Vilken riktning kände du att han var på väg -92 när han deltar i "kör så det stör"-verksamhet på en... cykelbana då?
Intressant om det är samma person som avses. Om någon vill kolla radby-boendet i "Sveriges befolkning" så heter mamman A*ita och är född 47.

Edit. Redan gjort. Applåder. Vilken av dem är den i tråden kände NM/B då? Måste ju vara -72:an?
Senast redigerad av Judaland 2018-07-24 kl. 00:00.
Citera
2018-07-24, 00:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Det verkar nu som att både Prinzezzan och Pudelfrillan trycker på för att vi ska släppa PR som eventuell gärningsman. Undrar varför. Själv anser jag att PR mycket väl kan vara mannen som vi söker. Att PR är typ polisiärt avskriven betyder inte att han inte kan vara aktuell. Hans alibi är inte "vattentätt". Drogerna som ska hittats i familjen Anderssons hus kan mycket väl vara PR:s, och var det därför som han kanske var i Mariestad den där kvällen - för att hämta "det som var hans"? Man beter sig inte som PR gjorde. Det finns fyra möjligheter: Han var "väck i bollen". Han visste vad som hade hänt, men "lekte" med polisen. Han visste vad som hade hänt, men skyddade någon. Han var själv involverad. PR:s beteende är totalt irrationellt. Och hans död … Naturlig? Visst är det möjligt, men det kan också vara lika möjligt att han "drog" på grund av någon slags skuld. Den som vet dödsorsaken bör skriva ut den så att tråden slipper att spekulera. Prinzezzan: Vilken var PR:s dödsorsak? Du vet!

Jag antar att vi helt kan stryka PR som "mannen med pilotglasögon"? För inte var väl han med på PW:s inflyttningsfest? (Samma ifrågasättande gäller ju angående BW.) Men om, ändå … Om jag inte har blandat ihop datumen är det väl så att "mannen med pilotglasögon" anhölls under våren 2017 och begärde senare en advokat som fick i uppdrag att få honom fri från misstankar? Den 5 september 2017 avlider PR. Så, om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp EFTER den 5 september 2017 kan han INTE vara PR, helt uteslutet. Om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 kan han vara PR - men han kan också vara någon annan. Om det nu är så att "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 och vi ingenting mer hör om detta (att mannen aldrig mer tas in på förhör och så vidare), ökar möjligheten att mannen kan ha varit PR.
Och även om PR INTE var "mannen med pilotglasögon", kan han ändå ha varit med på ett hörn. Jag utesluter ingenting!
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-24 kl. 00:22.
Citera
2018-07-24, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Vilken riktning kände du att han var på väg -92 när han deltar i "kör så det stör"-verksamhet på en... cykelbana då?
Intressant om det är samma person som avses. Om någon vill kolla radby-boendet i "Sveriges befolkning" så heter mamman A*ita och är född 47.

Edit. Redan gjort. Applåder. Vilken av dem är den i tråden kände NM/B då? Måste ju vara -72:an?

Svar:Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in