2018-07-24, 00:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Den pojken som var en av de som nästan körde på BB när de var ute och buskörde denna kväll hette Magnusson och Ni +as i förnamn.
Om det nu är samma, så hade jag ingen aning om att hans liv hade gått i den riktningen...
Han var ifrån radbyn vet jag.

Den Ni*las Magn*sson (nu Björk) som tidigare har nämnts i tråden, fanns på den tiden i samma krets som t ex P*r Ull*erg och P*ter Krä*er. Är det den killen du menar?
Citera
2018-07-24, 00:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det verkar nu som att både Prinzezzan och Pudelfrillan trycker på för att vi ska släppa PR som eventuell gärningsman. Undrar varför. Själv anser jag att PR mycket väl kan vara "mannen". Att PR är typ polisiärt avskriven betyder inte att han inte kan vara aktuell. Hans alibi är inte "vattentätt". Drogerna som ska hittats i familjen Anderssons hus kan mycket väl vara PR:s, och var det därför som han kanske var i Mariestad den där kvällen - för att hämta "det som var hans"? Man beter sig inte som PR gjorde. Det finns fyra möjligheter: Han var "väck i bollen". Han visste vad som hade hänt, men "lekte" med polisen. Han visste vad som hade hänt, men skyddade någon. Han var själv involverad. PR:s beteende är totalt irrationellt. Och hans död … Naturlig? Visst är det möjligt, men det kan också vara lika möjligt att han "drog" på grund av någon slags skuld. Den som vet dödsorsaken bör skriva ut den så att tråden slipper att spekulera. Prinzezzan: Vilken var PR:s dödsorsak? Du vet!

Jag antar att vi helt kan stryka PR som "mannen med pilotglasögon"? För inte var väl han med på PW:s inflyttningsfest? (Samma ifrågasättande gäller ju angående BW.) Men om, ändå … Om jag inte har blandat ihop datumen är det väl så att "mannen med pilotglasögon" anhölls under våren 2017 och begärde senare en advokat som fick i uppdrag att få honom fri från misstankar? Den 5 september 2017 avlider PR. Så, om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp EFTER den 5 september 2017 kan han INTE vara PR, helt uteslutet. Om "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 kan han vara PR - men han kan också vara någon annan. Om det nu är så att "mannen med pilotglasögon" skaffade advokathjälp FÖRE den 5 september 2017 och vi ingenting mer hör om detta (att mannen aldrig mer tas in på förhör och så vidare), ökar möjligheten att mannen kan ha varit PR.
Och även om PR INTE var "mannen med pilotglasögon", kan han ändå ha varit med på ett hörn. Jag utesluter ingenting!

Om du läser ett av mina tidigare inlägg från i dag, så har du mitt svar där.

När menar du att PR skulle ha placerat droger i Helenas garderob? Och av vilken anledning? Det var slut mellan honom och syster U sedan ett halvår (innan Helena försvann) tillbaka. Om han skulle ha lagt något där, och velat få tillbaka det, tror du inte att U och H kunde ha tagit med det till honom och gett honom det, när de två sov över hos honom innan resan till Grekland?

Nej, PR var inte MMPG. Tror du verkligen på det själv?
Citera
2018-07-24, 00:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Hela inslaget handlar ju om "X" (dvs P Runeberg). Den mannens hjärna var antingen sönderknarkad eller så är han skyldig, det är min slutsats. Ingen frisk människa ringer ju in och anger sig själv, 6 gånger dessutom. Nä, här ligger en ful hund begraven.

Det var naturligtvis inte PR som ringde in de 6 anonyma tipsen, som det refererades till i Efterlyst. Dessa anonyma personer gav sig aldrig till känna och hörde aldrig av sig igen (trots uppmaning i programmet).
Citera
2018-07-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den Ni*las Magn*sson (nu Björk) som tidigare har nämnts i tråden, fanns på den tiden i samma krets som t ex P*r Ull*erg och P*ter Krä*er. Är det den killen du menar?
Verkar ju vara den andre, f-75, som åsyftas. Hade öppnat upp för hej vilt spekulerade om det varit den andre..
Citera
2018-07-24, 00:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Hur sannolikt tror ni det är att mördaren finns bland alla dom som är nämnda här i tråden?

Jag tror att chansen är god att han/de har nämnts i tråden.
Citera
2018-07-24, 00:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Verkar ju vara den andre, f-75, som åsyftas. Hade öppnat upp för hej vilt spekulerade om det varit den andre..

OK, om det är en annan, så är det ingen jag känner till något om.
Citera
2018-07-24, 00:44
Medlem
Citat:
Det var naturligtvis inte PR som ringde in de 6 anonyma tipsen, som det refererades till i Efterlyst. Dessa anonyma personer gav sig aldrig till känna och hörde aldrig av sig igen (trots uppmaning i programmet).
Vem/vilka kan det ha varit annars då, och vrf just PR? Hur såg den agendan ut?
Citera
2018-07-24, 00:45
Medlem
Citat:

Nej det kanske det inte var, men det påstås ju att han angav sig själv anonymt? Om det inte är han själv som ringt in de 6 tipsen så blir han onekligen mer intessant i utredningen. Han ska ju dessutom ha snackat på fyllan om sin inblandning.

Den mannen är skum, så är det bara. kan ej avskrivas från detta.
Citera
2018-07-24, 00:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om du läser ett av mina tidigare inlägg från i dag, så har du mitt svar där.

När menar du att PR skulle ha placerat droger i Helenas garderob? Och av vilken anledning? Det var slut mellan honom och syster U sedan ett halvår (innan Helena försvann) tillbaka. Om han skulle ha lagt något där, och velat få tillbaka det, tror du inte att U och H kunde ha tagit med det till honom och gett honom det, när de två sov över hos honom innan resan till Grekland?

Nej, PR var inte MMPG. Tror du verkligen på det själv?

Då gick försvaret igång igen ...

Men du skrev (vilket jag givetvis såg): "Anledningen till hans död var, som jag angett tidigare, enligt uppgift, att hjärtat inte orkade mer. Naturlig död, med andra ord. Men jag har svårt att se vad detta skulle ha med Helenas försvinnande att göra."

Detta är en mycket luddig formulering. att hjärtat inte orkade mer kan bero på många saker – som att någon medvetet tar för mycket av en viss medicin eller att ett visst tryck tär för hårt. För nu vara mer precis, Prinzezzan: Exakt av vilken orsak orkade inte hjärtat mer?

Angående eventuella turer med droger i familjen Anderssons hem är jag öppen för allt. Det var faktiskt PR själv som skrev till mig i ett PM att detta var en möjlighet. Kanske "lekte" han med mig – precis som han kanske lekte med polisen?

Huruvida PR skulle vara "mannen med pilotglasögon" så framgick det med största tydlighet att jag tvivlar på det, däremot skrev jag att jag inte utesluter att han kan ha varit med på ett hörn.
Citera
2018-07-24, 00:52
Medlem
Bara för att PR inte är MMPG (vilket är högst osannolikt då han inte, vad det verkar, var med på PW's fest) så betyder det ju inte att han är oskyldig. MMPG spåret är ju bara ett av flera. Nu är tråden väldigt fokuserad på denna MMPG och det verkar ju som Klas är den hetaste kandidaten. Men att binda honom till promenaden med HA på bron och sen även till att vara skyldig till hennes försvinnande är fan inte självklart. Tycker både BW och PR är minst lika intressanta kandidater. Kanske även PU.

Vi måste hålla isär saker och ting. Det verkar som att alla utgår från att mannen med pilotglasögon skulle vara den skyldige. Ja det är ett intressant spår, men kom ihåg att BW är den som sist pratade med HA utanför stadt, det betyder en hel del i polisutredningar.
Citera
2018-07-24, 00:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Bara för att PR inte är MMPG (vilket är högst osannolikt då han inte, vad det verkar, var med på PW's fest) så betyder det ju inte att han är oskyldig. MMPG spåret är ju bara ett av flera. Nu är tråden väldigt fokuserad på denna MMPG och det verkar ju som Klas är den hetaste kandidaten. Men att binda honom till promenaden med HA på bron och sen även till att vara skyldig till hennes försvinnande är fan inte självklart. Tycker både BW och PR är minst lika intressanta kandidater. Kanske även PU.

Vi måste hålla isär saker och ting. Det verkar som att alla utgår från att mannen med pilotglasögon skulle vara den skyldige. Ja det är ett intressant spår, men kom ihåg att BW är den som sist pratade med HA utanför stadt, det betyder en hel del i polisutredningar.

Det här är bland de bästa inläggen som har skrivit på åratal i den här tråden! Mitt i prick (möjligen att det andra stycket skulle ha innehållit PU på något sätt)!
Citera
2018-07-24, 00:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Vem/vilka kan det ha varit annars då, och vrf just PR? Hur såg den agendan ut?

Jag vet inte, och jag inte om polisen lyckades få reda på det heller. Ja, varför? Personer som av anledningar, som vi inte känner till, inte gillade honom? Han kanske "tog för sig" på ett sätt som andra kilar upplevde som hotande? Någon/några som ville vilseleda? Något annat? Ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in