Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Skönt att du inte gör det då, utan lägger fram så sakliga förklaringar till min fråga.
Tackar!

Kul att det uppskattas
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Det vet vi inte. Troligen är många AfS, men det skulle kunna vara MED också. Fast ärligt talat, jag tror inte det utan det är troligt att AfS utgör en stor del av ökningen. Sedan hur stor, det vet vi inte.
Det vet vi visst. Det är bara du som tror saker som vi andra råkar veta. MED är bara något jäkla Dravelparti som är så wannabe man kan komma. De fyller inget som helst tomrum mellan SD och AfS och kan omöjligt ha fler än något tiotal röster. MEDeltidspartiet är fullkomligt chanslösa och får inte ens en procent av en promille 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Du verkade helt missa min poäng. Min poäng var, att om man umgås med personer som tycker som en själv, tror man gärna att alla andra gör det. Av den anledningen tror t.ex. de inom Fi, Mp eller V att de har mer sympatisörer än de egentligen kanske har. Och av den anledningen tror även NMR samma sak.
Vad skall jag missa för poäng om du inte har någon?
Man är iGnorant om man bara följer mainstreamuppfattningen. Man måste kunna tänka självständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Extremt intelligent...
Det är nog inte bara jag som upplever denna
denna debatt som en debatt mellan inte bara ett, utan två stolpskott.
Eftersom även du själv råkar vara stolpskott befarar jag att du blir ganska tveksam måttstock i sammanhanget.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Du ser att "Andra" i YouGovs mätningar har ökat ifrån 3,4% till 4,7% mellan Juni och Juli och drar då slutsatsen att AfS har ökat med två procentenheter på en månad? Eller menar du ökningen på "Andra" från 2,4% till 4,1% mellan Feb och Mars? Inte ens det är två procentenheter, och i Feb fanns ju inte ens AfS.
Ja?

Afs bildades i mars, då hade de 2% och har stått stilla till nu. Nu har övriga 4 procent varav Afs står för i princip alla dessa röster. Så om trenden fortsätter kommer Afs stå blick stilla fram till någon/några dagar innan valet, för att i allra sista sekund skjuta på till 6%. Afs kommer helt klart bli något att räkna med redan 20178.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Men du, varför skulle "andra" plötsligt öka fyra procentenheter, för att därefter plötsligt öka åtta procentenhter, när de inte ens ökat två procentenheter på en månad till att börja med?
De har fördubblats på tre månader och kommer fördubblas igen till valet äger rum. Alternativt (för Sverige) öka med 1.5x eftersom det handlar om en och en halva tidsperioden. En enda röst är nämligen bara hälften så stor, relativt sett, när man har 4% gentemot 2%. Detta innebär att det kommer dröja ytterligare 3 månader innan Afs fördubblas igen, till 8%, som fallet var med SD. Afs har stått ganska still som det låter med sina två procent tills det exploderade häromveckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
För det första har de inte ökat två procentenheter. För det andra är det skillnad på 2% och två procentenheter.
Jo, men inte från förra månaden. Och 2% är samma sak som 2%, jo. Procentenhet är hopskrivet procent som enhet, och det är enheten *prosit* procent vi pratar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Du behöver inte hitta på saker. Även detta året har Paula Bieler nämnt återvandringsprogram, och såhär stod det i SDs valplattform.
Kvotinvandringen skall dubblas och Paula Bilningsmaskin har inget konkret förslag för att de inte pallar stå emot grupptrycket längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Återigen är Google ett företag. Det är troligen så att det även finns press från media som gör att de viker sig, men kan vara så att pressen från media även gör att företag drar sig från att annonsera på YouTube om länkarna finns kvar. Anser dock att det kan behövas lagar för att undvika att material tas bort så lättvindigt, med tanke på att YouTube/Google och Facebook har ett stort inflytande idag på så sätt att de kan kontrollera vilken information som lyfts fram, men framförallt inte lyfts fram.
Ja, och det är därför det inte skall censureras. Apple och MSN måste komma ut med konkurrerande tjänster, men problemet är att Apple är så inihelvete låst, och aldrig kommer uppmana öppensinnat tänkande. Inte ens iPhone kan man köpa utan att få hela jävla skiten censurerad i App store och dylikt. Men det ser mer och mer ut som att man skall börja bojkotta DuTub, inte minst för banningen av Davidsfarm och nu Afs.
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Och ärligt talat, vad har de med att AfS försvann från YouTube? Tror inte SVT är rätt att anklaga i just detta fallet.
(S)(V)T anklagas ju för att missbruka copyrighträttigheter och vara orsaken till att detta sätngts ner. :/