2018-07-22, 21:30
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Finns stålarna för det?

Alltså, jag kan inte tänka mig att kassan är helt utsvulten. Men det gäller att göra smarta affärer också, synd att det är Gren som har det jobbet bara.. Mild var ju ganska bra i den rollen tills det ballade ur, med dåliga värvningar såsom Farnerud, Sobralense samt Gerzic som satt på tunga löner. Annars prickade han en del fina värvningar under sin tid mellan 2005-2014.
2018-07-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Sjukt viktig seger för Sirius i dag. När vi vinner mot Borlänge laget som spelar i Gävle nästa helg, börjar det ljusna. Kanske kan vi hålla oss kvar trots den usla starten på AS

Ja nu har man gett sig själv chansen. Men jag tycker att man behöver ha in en anfallare. Maholli är uppenbart i frysboxen efter att ha hintat om att han vill lämna, och Ogbu är helt enkelt inte särskilt bra i år. Eddahri blev det inget med. Dessa borde halvvägs stått för runt 12-15 mål åtminstone men det har blivit tre. Så det finns bevisligen ingen anfallare i laget som gör mål, vi förlitar oss enbart på en ytterbacks doja, en brunkare och lite fasta situationer för tillfället. Halva serien kvar att ändra på det, och man måste ändra på det.
2018-07-22, 22:37
Medlem
showtimes avatar
BPs målvakt. Har någon kollat hans bankkonto efter dagens match?
2018-07-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Fyfan, tre pinnar är det enda som gäller imorgon. AIK ser ju ruggiga ut...

Ja, som vi slog fast redan före säsongen - vi joggar hem det här. Frågan är med hur många poäng, 5? 10? 15? 20?
2018-07-22, 22:51
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Mild var ju ganska bra i den rollen tills det ballade ur, med dåliga värvningar såsom Farnerud, Sobralense samt Gerzic som satt på tunga löner. Annars prickade han en del fina värvningar under sin tid mellan 2005-2014.
Älskade hans bolltouch, steg och spelsinne. När han väl spelade och skadorna inte störde för mycket såg man vilken fantastiskt fin spelare han var, även om han såklart kunde fått ut mer. Tråkig historia.
2018-07-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
BPs målvakt. Har någon kollat hans bankkonto efter dagens match?
Var inte sån nu. Saken är den att varken han eller BP är bättre än så här. Dessutom hade nog ingen räknat med att dom skulle ha en suck mot AIK.
2018-07-22, 23:09
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Ja, som vi slog fast redan före säsongen - vi joggar hem det här. Frågan är med hur många poäng, 5? 10? 15? 20?

Var länge sedan AIK gjorde en bra match mot bra motstånd. 5-1 är ju kul som fan men inte är jag superimpad.
2018-07-22, 23:23
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var inte sån nu. Saken är den att varken han eller BP är bättre än så här. Dessutom hade nog ingen räknat med att dom skulle ha en suck mot AIK.
Precis, perfekt match att kasta bort. Ingen är förvånad att dom torskar. Släpper in 3 snabba efter halvtid för att säkra "spelet". Ingripandet på straffen enbart borde vara orsak till utredning.
2018-07-22, 23:25
Medlem
Varför förstärker inte Bajen sin trupp efter försäljningen av Dibba? Zengins förmodade höga lön har försvunnit och Dibba fick de 12 miljoner för. Ändå säger Jansson att det knappt finns pengar att förstärka med. Känns oerhört märkligt.

Inte mig emot som djurgårdare dock.
2018-07-22, 23:26
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Var länge sedan AIK gjorde en bra match mot bra motstånd. 5-1 är ju kul som fan men inte är jag superimpad.

Tvärtom i mina ögon, vi har en tendens att spela sämre ju sämre motstånd vi möter, så har det varit i flera år tycker jag. Vi har missat guldet inte för att vi spelat dåligt mot topplagen utan för att vi lyckas med konststycken som kryssa hemma mot Gefle och dylikt.

2017:

1-1 AFC, slutade dösist, hemma
0-0 GIF, klarade sig med 1p, hemma
0-1 KFF, klarade sig med 2p, hemma
1-2 J Södra, åkte ur i kvalet, borta
2018-07-22, 23:26
Avstängd
outback4s avatar
Hoppas Ifk Göteborg åker raka vägen ner i Superettan.
Sälja sin själ går inte hur länge som helst.
Poya Asbaghi var ett lyckokast.Heja.Heja.
Och gren kan dra till dalafjälls den sopan.
Torbjörn Nilsson skulle varit ensam huvudtränare,lär er det nån gång!
Om inte annat tänk på det när Ifk får möta Varberg Bois nästa år och Helsingborg möter Djurgården.
2018-07-23, 00:06
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Precis, perfekt match att kasta bort. Ingen är förvånad att dom torskar. Släpper in 3 snabba efter halvtid för att säkra "spelet". Ingripandet på straffen enbart borde vara orsak till utredning.

Tycker också BPs målvakt såg konstigt loj ut...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in