2018-07-23, 18:54
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om barnen är påhittade, varför skulle Säpo anstränga sig för att hitta på barn tänker du? Vad är deras syfte med det?

Åttrigen. Jag har ingen aning om barnen finns eller inte. Jag försöker bara försiktigt visa på att det som ni/vi har vetat "helt säkert" under dessa veckor inte nödvändigtvis behöver vara sant i "verkligheten".

Om man är agent i säg SÄPO eller MUST så kan det vara lite krångligt med barn. Det finns alltid en hotbild. Barnen kan i själva verket vara ett känsligare mål än agenten själv. Och lättare att komma åt.
Man kan dessutom vara tvungen att flytta ofta med kort varsel.
Barn ger dock en fasad som verkar mycket mer normal än ett gäng toktränade vuxna.

I detta fall kan det ju mycket väl vara så att SD och HD är gifta och förälskade och att de har två tonårsbarn. Men vi här i tråden har faktiskt ingen aning egentligen.
Citera
2018-07-23, 19:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Åttrigen. Jag har ingen aning om barnen finns eller inte. Jag försöker bara försiktigt visa på att det som ni/vi har vetat "helt säkert" under dessa veckor inte nödvändigtvis behöver vara sant i "verkligheten".

Om man är agent i säg SÄPO eller MUST så kan det vara lite krångligt med barn. Det finns alltid en hotbild. Barnen kan i själva verket vara ett känsligare mål än agenten själv. Och lättare att komma åt.
Barn ger dock en fasad som verkar mycket mer normal än ett gäng toktränade vuxna.

I detta fall kan det ju mycket väl vara så att SD och HD är gifta och förälskade och att de har två tonårsbarn. Men vi här i tråden har faktiskt ingen aning egentligen.

Vi kan ju försöka ta reda på detta huruvida barnen finns eller inte, så att du kan jobba vidare på din teori, som just nu känns lite väl extensiv.

Finns det någon här i tråden som träffat barnen?
Citera
2018-07-23, 19:15
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Vi kan ju försöka ta reda på detta huruvida barnen finns eller inte, så att du kan jobba vidare på din teori, som just nu känns lite väl extensiv.

Bra initiativ!
Citera
2018-07-23, 19:27
Medlem
Citat:

Jag har träffat barnen.
Citera
2018-07-23, 19:54
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har träffat barnen.

Ja. vad bra! Kan du beskriva lite när och hur och så?
Citera
2018-07-23, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg

Nu har SD och HD två barn tillsamman två tjejer.
Dom är gifta.
15 Mars 18 lämnade HD in skilsmässoansökan.

Så nu vet du de, vad säger Säpo eller must då?

Du svarade aldrig vart Lena flög med HD och SD. Eller det var bara i tankarna

Har du själv träffat fam Davidsson och Wesström?
Citera
2018-07-23, 20:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Herre min skapare. En nyreggad användare som tar över när trollen som drevar mot Stefan ledsnat.
De fick nog för många emot sej det sista. Det blev tyst på dessa en stund, sen kommer denna "nya" användare. Jaja, de som på allvar bemöter hen är de gamla från SD-drevet.Smart tror ni. Finns inte någon med vett i huvudet som tror på det där. Tråkigt som fan för tråden. Medveten styrning åt annat håll. Jag har sett det fler gånger tidigare i andra trådar. Fortsätt du att tjacka kola istället.
Vi lär nog inte vara ense särskilt ofta men det här är ett sånt tillfälle. Och en del tycker tydligen det är roande... icke jag. Respektlöst däremot, tvi vale.
Citera
2018-07-23, 20:31
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har aldrig ens tänkt tanken på att "ta bort" någon avliden vän från Facebook. Det har varit min vän och varför skulle jag död-städa mitt i sorgen? I alla fulla fall skulle jag nog inte, som AL, ta bort ett mordoffer mitt i en utredning. I synnerhet inte om jag är den sista som aktivt gjorde något med BO.
Att hans namn dykt upp här några lite då och då kan nog ha bidragit till att han gjort sig mindre synlig. Det går att göra så man inte syns i andras vänlistor på FB om jag minns rätt.
Citera
2018-07-23, 20:47
Medlem
Tycker också det är synnerligen hemskt att skriva om LW på det sättet som att hon lever
Hoppas hennes barn inte läser här
Citera
2018-07-23, 20:54
Medlem
Citat:

Barnen finns. SD och HDs barn har jag sett.
Citera
2018-07-23, 21:11
Medlem
LimeTimes avatar
Det har tidigare i tråden framkommit vad SD har sagt. Bland annat att han inte tror att fallet kommer att lösas samt att polisen inte har något på honom, ungefär så.
Är det någon som vet vad HD har för inställning? Eller om UW har sagt något?
Citera
2018-07-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
Tycker också det är synnerligen hemskt att skriva om LW på det sättet som att hon lever
Hoppas hennes barn inte läser här

Någon som inte gillar att det börjar brännas?

Läste nyligen igen om händelsen 10 jan. 2017, misshandeln i bilen. Förutom att nära nog bli strypt: har ni testat att gnugga knogarna runt högst upp på huvudet? På mig gjorde det j-igt ont!
Den som använder våld på det sättet kan göra mer. Och LW var rädd att det skulle bli värre.
Nej, jag är övertygad om att LW inte var den som "ville mer"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in