Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2018-03-04, 11:04
Medlem
Studsbolls avatar
Mördarnegern är extremt upptagen med att beivra sina rättigheter och svenska myndigheter ger honom rätt; det är en Kafka-liknande tillstånd i landet numera: ett hitrest mördarsvin yrar om rättigheter efter han våldtagit och slagit ihjäl en svensk kvinna. Fanskapet ska inte ha något som helst och att han ens tillåts andas är en skymf mot brottsoffret.

Dessbättre verkar det som han får en hel del skit av medfångar, så någon glädje har msn av att han sitter där var han sitter, även in han suttit mycket bättre i ett hål i Eritrea.
Citera
2018-03-04, 15:03
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Mördarnegern är extremt upptagen med att beivra sina rättigheter och svenska myndigheter ger honom rätt; det är en Kafka-liknande tillstånd i landet numera: ett hitrest mördarsvin yrar om rättigheter efter han våldtagit och slagit ihjäl en svensk kvinna. Fanskapet ska inte ha något som helst och att han ens tillåts andas är en skymf mot brottsoffret.

Dessbättre verkar det som han får en hel del skit av medfångar, så någon glädje har msn av att han sitter där var han sitter, även in han suttit mycket bättre i ett hål i Eritrea.

Synd att den importerande mördaren inte dog i senaste slagsmålet.
Citera
2018-03-06, 23:15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Precis som debattören ovan så vet inte du någonting om GMs fall eller hur det bedömts av Migrationsverket, och du kan alltså inte säga någonting om hur eller varför GM fått stanna. Vad jag bryr mig om eller inte ska du hålla käften om. En sak jag definitivt bryr mig om är att den här tråden ska handla om fallet, och inte om svensk invandringspolitik.

Typiskt er att skylla ifrån er och vägra ta ansvar för dom politiska förändringar ni röstat igenom... fakta är att GM kom hit och var straffad och fick stanna. Han mördade Elin och åkte fast.

Hade Sverige haft hård invandringspolitik hade vi inte haft okända straffade personer från fjärran i landet och morden och våldtäkterna hade varit mindre. Då hade Elin levt idag men du bryr dig väl inte om så små detaljer
Citera
2018-03-08, 14:55
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Typiskt er att skylla ifrån er och vägra ta ansvar för dom politiska förändringar ni röstat igenom... fakta är att GM kom hit och var straffad och fick stanna. Han mördade Elin och åkte fast.

Hade Sverige haft hård invandringspolitik hade vi inte haft okända straffade personer från fjärran i landet och morden och våldtäkterna hade varit mindre. Då hade Elin levt idag men du bryr dig väl inte om så små detaljer

Ingen har röstat för att just GM ska få stanna i Sverige, ingen har röstat för att GM ska mörda BO. Dessutom diskuterar du med en enskild person, och inte med en grupp så vilka "er" är har jag lite svårt att förstå. På vilket sätt menar du att just jag skulle "vägra ta ansvar", din förvirrade jävel? Och i så fall, vad är det jag vägrar ta ansvar för?

Hur brottsstatistiken hade sett ut om vi hade haft en annan politik kan du bara spekulera i, du vet ingenting säkert. Politik är nämligen inte ett plus- och minusspel. Du är bara intresserad av det här fallet för att GM är en negerafrikan, och det är ju precis sådana som du hatar. Att en kvinna har dött i ett sexuellt överfall är av helt underordnad betydelse eftersom det är GMs hudfärg som är det centrala.
Citera
2018-04-19, 09:24
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ingen har röstat för att just GM ska få stanna i Sverige, ingen har röstat för att GM ska mörda BO. Dessutom diskuterar du med en enskild person, och inte med en grupp så vilka "er" är har jag lite svårt att förstå. På vilket sätt menar du att just jag skulle "vägra ta ansvar", din förvirrade jävel? Och i så fall, vad är det jag vägrar ta ansvar för?

Hur brottsstatistiken hade sett ut om vi hade haft en annan politik kan du bara spekulera i, du vet ingenting säkert. Politik är nämligen inte ett plus- och minusspel. Du är bara intresserad av det här fallet för att GM är en negerafrikan, och det är ju precis sådana som du hatar. Att en kvinna har dött i ett sexuellt överfall är av helt underordnad betydelse eftersom det är GMs hudfärg som är det centrala.

Läs mina andra tidigare inlägg i brottstrådarna innan du kommer med igenomtänkta slutsatser. Jag har bl a skrivit om skoterrånare och i tråden om Linda Chen och i några om olösta mord och rån. Har inget intresse av att bara skriva i trådar där invandrare är GM. Men i den här tråden var en invandrare från Afrika GM och han släpptes in i Sverige trots att han var straffad.

Elins liv eller död kanske man ska säga får ni ta ansvar för ni som röstade för den här utvecklingen. Men det vet vi ju redan att du och dom som är som dig inte har stark ryggrad att göra... hycklare.
Citera
2018-04-19, 09:51
Medlem
Citat:
vad är det jag vägrar ta ansvar för?
Utfallet givetvis. Dina handlingar får konsekvenser. Här var det någon som mördades.

[B=judenheten]Hur brottsstatistiken hade sett ut om vi hade haft en annan politik kan du bara spekulera i[/b][/quote]
Ja hur skulle det annars gå till? Nu kan vi dock spekulera i att Elin inte skulle ha mördats av Ephrem Yohannes med en annan politik. Det är av allt att döma en rimlig slutsats.

Ni har många svenskars blod på era händer.
Citera
2018-04-22, 12:01
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Elins liv eller död kanske man ska säga får ni ta ansvar för ni som röstade för den här utvecklingen. Men det vet vi ju redan att du och dom som är som dig inte har stark ryggrad att göra... hycklare.

Jag tänker inte ta något ansvar för en handling som jag inte har något ansvar för. Ansvaret för mordet på Elin vilar till sist endast på mördaren, för det är han som gjort detta. Din argumentation är felaktig eftersom GM inte är en programmerad mordmaskin och han har helt säkert åkt spårvagn hem på natten tidigare utan att mörda andra.
Citera
2018-06-26, 16:56
Medlem
Grandiosos avatar
Några månader gammal krönika av en mycket välkänd och viktig skribent som kom
i samband med att dokumentären om fallet sändes.

Ett mord som förändrade Sverige

Citat:
Hon var en typisk svensk kvinna som levde i en falsk känsla av trygghet för att hon genom desinformation i massmedia indoktrinerats att gilla mångkulturen och intalats att alla människor är lika. Elin Krantz litade på att politikerna tar ansvar för landet och sin befolkning och att kvinnor kan röra sig tryggt utomhus, även nattetid och även om man är berusad. Hon visste inte att hon ingick i det mångkulturella samhällsexperimentets mest utsatta högriskgrupp, de kvinnor som inte har förstått att svenska politiker gärna offrar deras liv till förmån för ett högre mål; massinvandring och ett mångkulturellt samhälle.
Citat:
Mordet på Elin Krantz skakade om Sverige. Det kunde ha blivit ett bland alla andra mord på oskyldiga människor. Glömt efter några dagar eller veckor – av alla utom de efterlevande som för alltid blir lämnade med stora oläkta sår i sina liv. Ett av alla brott som sällan blir mer än korta intetsägande notiser i media, effektivt avskalade den grymhet, smärta, skräck, förnedring och orätt som offren har utsatts för.

När politiker mördas, som statsminister Olof Palme 1986 eller utrikesminister Anna Lindh 2003, brukar det heta att ”Sverige har förlorat sin oskuld”. Det ska antagligen tolkas som någon form av uppvaknande. Men i Sverige måste oskulden uppenbarligen förloras många gånger, om och om igen.

Elin Krantz var ingen politiker. Hon var en vanlig svensk kvinna. Men på ett symboliskt plan fick mordet på henne motsvarande dignitet. Mordet var ett symbolmord. Det gjorde tillståndet i Sverige synligt och tydligt som i ett kikarsikte, det visade vad den invandrade våldsbrottsligheten innebär för svenska kvinnor.

Mordet skulle komma att förändra Sverige, eller åtminstone innebära ett tydligt skifte i debatten om invandringspolitiken. Från en naiv och blåögd nation där många i likhet med Elin Krantz ”gillar olika” för att Aftonbladet sagt åt oss att göra det, till att allt fler börjar vakna upp ur den trygghetsdvala som politikerna har invaggat Sveriges befolkning i med försäkringar om hur den fantastiska och lyckobringande mångkulturen ska berika oss på alla sätt.

Varför blev inte mordet på Elin Krantz ett i mängden? Därför att medias vanliga mörkläggningsstrategier inte lyckades. Skillnaden heter internet. Information om mordet bröt igenom gammelmedias tystnadsbarriärer. För första gången blev brutaliteten i ett kvinnomord synlig för stora delar av allmänheten. Någon hade fått nog. Någon läckte bilderna ur polisens förundersökning på Elin Krantz’ döda kropp. Ett av de brott som annars brukar avkodas till likgiltig anonymitet blev plötsligt kött och blod, utsläckt liv.

Genom urskiljningslös massinvandring från länder där brutalt våld är många gånger vanligare än i Norden använder politikerna den egna befolkningen som försökskaniner i sitt mångkulturella samhällsexperiment. Elin Krantz var en sådan försökskanin. Hon var framburen som offer på mångkulturens altare. Hon var tillitsfull, så som vi alla som har vuxit upp i något av de nordiska högtillitsländerna tidigare har kunnat leva i tillit till varandra.

Från kommentarsfältet:

Citat:
Mellan 1870 och 1970 gjorde Sverige en unik och fantastisk kollektiv klassresa där vi gick från ett av världens fattigaste länder till dess kanske rikaste. Detta har studerats och ofta beundrats genom åren.

Vad som snart blir föremål för liknande studier är den motsatta resan ner i mörkret, hur inom loppet av ett par korta decennier Sverige blir en fallerad statsbildning. Ekonomiskt ruinerat med ett upprivet samhällskontrakt, brottslighet med en råhet och frekvens likt de i extrema bananrepubliker och ett politiskt och rätts-system som inte längre existerar annat än på pappret och som en diffus ide.

https://juliacaesar.blog/2017/12/10/ett-mord-som-forandrade-sverige/
Senast redigerad av Grandioso 2018-06-26 kl. 17:55.
Citera
2018-07-23, 15:04
Avslutad
https://timbro.se/smedjan/nar-omsorg-blir-straff/

Citat:
När omsorg blir straff

Citat:
Efter en stunds väntan släpps Ephraim in. Han är kortare än vad jag väntat mig, ungefär 170 centimeter, och smalare. Tyngdlyftarmusklerna på bilderna som cirkulerat i pressen har försvunnit. Han har smala händer och en fast blick, han pekar på korset som han bär om halsen och välsignar mig i Herrens namn. Jag ber honom att berätta om fängelsetiden och han pratar, avbryter sig själv och börjar någon annanstans. Ephraim tycker inte om Salberga. Han vill därifrån.

Citat:
Dalrymple menar att fokuset på vård hoppar över erkännandet av att ha vållat skada, som han betraktar som en förutsättning för ett förändrat beteende. Yohannes har dömts för att ha våldtagit och mördat ett slumpmässigt utvalt offer, Elin Krantz (27), 2010. Trots en betydande bevisbörda, som bland annat omfattade offrets DNA på hans underkläder, insisterar han på att han är oskyldig, att han är ett offer för en konspiration. Jag frågar om det också är andra oskyldiga som avtjänar straff på Salberga:

– De flesta hävdar att de är oskyldiga, medger Yohannes resignerat.
Citera
2018-07-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Det är inte DNA-test vid gränsen(även om jag gärna ahde sett det när nån söker asyl). Så i teorin så är det bara att söka asyl igen under ett nytt namn. De flesta har ju inga papper ändå så det är ju ingen skillnad. Om nån kollar identiteten sen spelar ingen roll - då har han ju ett annat namn och ID från migrationsverket?

Får han avslag så blir det väl gömma sig som papperslös och hoppas på en ny amnesti.

Man lämnar faktiskt fingeravtryck och dna när man söker asyl, alla nya som söker asyl testas mot en databas som visar om personen sökt asyl någonstans tidigare.
Citera
2018-07-23, 15:32
Bannlyst
Citat:
Jag tänker inte ta något ansvar för en handling som jag inte har något ansvar för. Ansvaret för mordet på Elin vilar till sist endast på mördaren, för det är han som gjort detta. Din argumentation är felaktig eftersom GM inte är en programmerad mordmaskin och han har helt säkert åkt spårvagn hem på natten tidigare utan att mörda andra.
Alla har ansvar för det samhälle vi lever i. Samhällskontraktet är nu brutet eller på väg att brytas, och snart är alla självcentrerade egoister som dig. Du kommer bli varse vilket helvete du bidragit till att skapa.
Citera
2018-07-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Man lämnar faktiskt fingeravtryck och dna när man söker asyl, alla nya som söker asyl testas mot en databas som visar om personen sökt asyl någonstans tidigare.

såvitt jag vet så är det bara vid anhöriginvandring när du inte kan styrka släktskap på annat sätt. Hade varit bra om jag har fel.

Här är ett exempel på hur det går alldeles utmärkt att söka Asyl igen i ett annat EU-land. Han åkte bara dit för han höll kontakt med en del bekanta.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/khadar-abdi-hogg-frun-med-yxa-sokte-asyl-i-nytt-namn/

(sen så är det typ, en ett halvår gammal post också...)
Senast redigerad av adyring 2018-07-23 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in