Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-14, 23:39
Medlem
mspretty1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
Precis, det tar längre tid att döda någon genom strypning. Men hon blev förmodligen tystare och gjorde mindre motstånd, men han hade bråttom att få tyst på henne bara (som sagt,, inte helt omöjligt att det var folk på väg), så han klappade till henne i huvudet med något, en sten whatever, bara så att hon skulle tuppa av (krossår). Men detta, i kombination med påbörjad strypning fick väl ett olyckligt slut? Hon var iaf strypt så pass länge att hon fått små hjärnskador, relaterade till syrebrist, blodbristningar i ögon och hud i ansiktet. Så vad pratar vi om då, rent medicinskt? 2 minuters stryptid? Mindre kanske, då hon säkert var anfådd, det kanske går snabbare då? Tankar?

Krosssåren kan mycket väl ha kommit från stenar som han kastat över henne när hon skulle gömmas.

Ingen aning hur lång tid det tar att strypa nån men det låter rimligt att det går fortare i ett tillstånd med kroppen i "stridsläge", bör ju vara mer syrekrävande.
Citera
2011-03-14, 23:39
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
FY F*N! Vilka bilder!

Satans negerjävel!!!

Nu går iaf inte jag dit till området ngn mer gång! Kommer att ha dessa bilder på näthinnan var gång jag närmar mig platsen!

Jag åkte förbi där häromdagen, och som jag tidigare har skrivit så vilar det en dysterhet över hela den platsen. En ung blond kvinnas kamp för sitt liv som slutade i tragik.
Citera
2011-03-14, 23:40
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawbee
han hade ju åkt fast för misshandel i USA på sin dåvarande fru. domestic abuse , han kan tydligen bli våldsam när han dricker.
Det ska tydligen ha drabbat hans syster enligt utsaga i förhörsprotokollet (hur mycket det nu är värt bland folk som konstant ljuger). Jag tror det är i frugans förhör.
Citera
2011-03-14, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Undra hur den jäveln kommer reagera när dom visar upp bilderna under rättegången, om han ens kmr reagera
Efter o ha sett byxorna så fattar man ju att han är inblandad på ett eller annat sätt mer än att bara ha försökt hjälpa henne. Så smutsiga som dom är. Tycker dom borde hittat mer DNA-bevisning på Elin från honom.

Har du hittat nu

tidigare idag sa du att EY lagt EK under stenen och att inget i FUP tydde på att stenar vidrört EK

Kan länka till inlägget om Du vill
Citera
2011-03-14, 23:43
Medlem
mspretty1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Mm men tyvärr är folk alltför nyfikna inklusive mig själv.

I detta fallet får man straffet direkt dock. Blir svårt att somna ikväll!
Citera
2011-03-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det där är skumt.
Det står inte i något förhör var Elin "brukade" ha sin telefon, på vagnen har hon den i handen precis innan hon stiger av (om jag minns rätt). Annars är handväskan ett hett tips till vardags, hetare än att ha den i kavajfickan (som jag brukar ha i avsaknad av handväska...). Gick hon av med telefonen i handen? Det låter inte orimligt om hon var rädd.

Isf behöll hon kanske den i handen? Iaf tills hon blev överfallen. Då gissar jag att hon tappar den* och locket kanske lossnar en bit. Ephrem kanske ser den (pga att den lyser?) och plockar med sig den i fickan eller nåt när han ska släpa bort henne.

Sen tar han fram den/hör den/tänker på den när han släpat bort henne över kullen. Nej förresten, den kan ha trillat ur fickan och gått isär men han hittar bara mobilen och batteriet. Kanske inte gått isär, då den fortfarande var igång (om jag minns rätt) ett litet tag till. Den kan ha gått i backen, men bara locket lossnade? Han plockar upp den i fickan igen utan att tänka på att locket inte är med. Konstigt att det inte finns några spår på locket...

När Anders ringer tillbaka 06-någonting hör han den igen och stänger av den för all framtid. Sen dumpar han den där jackan och kepsen hamnade. Längs med cirkeln han promenerar för att sprida övriga prylar.

*de prylar som ligger utspridda på brottsplatsen kan skvallra om att handväskan gick i backen där (tändare, hårsnodd, karamell, mynt). Vid fyndplatsen fanns väl bara telefonbaksidan och en kniv nedstucken i marken (vad fan den nu gjorde där)?

Nu såg jag också att ett halsband med svarta plastpärlor återfanns vid gångtunneln mot Länsmanstorget, trasigt. Det hade jag missat tidigare.

Är det där attacken inleds då halsbandet ryker?

Thanx för dina telefontankar! Fan jag har tänkt så mycket på den där telefonen....hon borde hållt kvar den i handen, ja. Men vagnen kommer in 4.35 och hon ringer Anders 4,46. varför vänta så länge om det var medvetet? Om det var omedvetet, hur "lätt" är det att på den modellen göra en fickringning när knapplåset är på? Tillhörde hon den lilla konstiga skaran som inte har aktiverat knapplås? Tappade hon telefonen? När och var? Med tanke på IQ-svar nummer 2. Hur ringde telefonen upp andra gången om hon hade tappat den och den låg en bit ifrån. Någon måste ha tryckt. ETY hade fullt upp. Mansröst(er) i förgrunden, kvinnoskrik i bakgrunden. Mobilen ringde upp kl 4.57 och då var överfallet uppskattningsvis redan på gång...så vem ringde?
Waaa mitt huvud klarar inte mer just nu (tar paus för natten)
Citera
2011-03-14, 23:44
Bannlyst
Citat:
Mm men tyvärr är folk alltför nyfikna inklusive mig själv.

Fanns ju en och annan skribent som sa att det inte hänt
och refererade till FUP
Citera
2011-03-14, 23:45
Bannlyst
om jag hade fått bestämmt straff mot negern. så hade det gått till så här.

ge han en rättvisrättegång, det tycker jag alla människor borde få i ett civiliserat samhälle.

sen döms han till döden, sen efter det, låt han träffa en präst eller nåt och ge han en sista måltid sen 2 timmar efter rättegången, giljotinera han. och kremera och sprid askan på närmsta sopstation.

det är rättvisa, jag är inte för tortyr och sånt. det får inte Elin tillbaks
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzaider
Jag fattar faktiskt inte - är det som någon sa, att maskningen är till för att skona läsaren? Det finns för fan inte att de kan vara så klumpiga.

Det var min idé, men jag vet själv inte hur det brukar funka. En annan tanke, som nog är troligare egentligen, är att man från polisens håll ser pappersversionen som den "riktiga" versionen utan att tänka på att många läsare kommer få tillgång till en digital version.

Men om så är fallet - och bilderna alltså aldrig var tänkta att offentliggöras - då är det fan på gränsen till tjänstefel. Känns nästan som ett extra övergrepp på brottsoffret att dessa bilder sprids.
Citera
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Har du hittat nu

tidigare idag sa du att EY lagt EK under stenen och att inget i FUP tydde på att stenar vidrört EK

Kan länka till inlägget om Du vill

Jag tar tebax det isf
Citera
2011-03-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mspretty1989
Krosssåren kan mycket väl ha kommit från stenar som han kastat över henne när hon skulle gömmas.

Min egen tankegång också, men jag orkade inte upprepa det igen. Kanske jag skulle gjort
Citera
2011-03-14, 23:47
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:
Jag åkte förbi där häromdagen, och som jag tidigare har skrivit så vilar det en dysterhet över hela den platsen. En ung blond kvinnas kamp för sitt liv som slutade i tragik.

Ja jag bor också när och handlar ofta på Netto. (andra sidan gatan) Men det får nog bli ngn butik åt andra hållet ett tag framöver!
Jag stod några ggr vid platsen intill gångbanan där man iordningställt en minnesplats till Elin strax efter mordet. Trots att man då stod bara några meter ifrån mordplatsen så kunde man inte i sin vildaste fantasi tro att det var så grovt och hänsynslöst våld negerjäveln använt sig av! Hur f*n är han funtad egentligen?

Jag hade tänkt att åka fram till stan och se om man kunde vara med under rättegången. Men nu tror jag inte jag kommer att orka det? Det är risk att det slår slint och man hoppar fram och slår ihjäl negerjäveln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in