2018-07-23, 13:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Inte undra på att man ledsnar....
Vad mer begär du? Hen bifogar ju länken till källan i sin text? Nä, drt duger inte, hen ska gräva fram reporterns källa med?

Eller ät det någon annan källa du menar?
Frågar, så man vet vilka spelregler du vill ha.

Hur står det till med läsförståelsen? Om du hade fortsatt läsa så hade du sett vilken källa som menades. Jag undrade över källan som visade att just polisen läckt uppgiften om de blodiga kläderna. Det visade sig vara en gissning från postarens sida.

Angående spelregler så bestäms inte de av mig. Att visa på varifrån uppgifter kommer hör till god ton. Det är av vikt att veta vad som är spekulation och inte.
Citera
2018-07-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kastar ur mig en fråga som jag funderar på:

AL är den person som LW tillbringar sin allra sista geocachetur med (10 maj), där hon hittar och loggar sammanlagt 8 cacher. Men varför loggar inte AL dessa cacher?

(Ett exempel på en av dessa 8 cacher: https://www.geocaching.com/geocache/GC13WMF_skaleklint )

AL har ju ett eget geocachekonto (Speedli*ka*), och har av logghistoriken att döma inte loggat dessa cacher vid något tidigare tillfälle. Och för geocachare brukar ju alla hittade cacher vara en fjäder i hatten som man gärna vill lägga till i sin logghistorik.

LW skriver dessutom "nu får vi signera".

Så varför loggade inte AL någon av de cacher han fann under just denna tur tillsammans med LW? Kan det finnas någon särskild anledning?
Precis! Tänk nytt och vänd på allt AL är nog mer intressant för utredning än vad man kan tro.
Citera
2018-07-23, 14:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIZZE98
Precis! Tänk nytt och vänd på allt AL är nog mer intressant för utredning än vad man kan tro.

Vet du om han är från Linköping?

Kan du berätta varför du tror att han
är intressant som GM?
Citera
2018-07-23, 14:26
Medlem
gloriouslifes avatar
AL = And*rs Lindst*öm

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6419680
Citera
2018-07-23, 14:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIZZE98

Kanske var AL i det läget mer intresserad av en annan kvinna. Denna andra kvinna verkar ha tillbringat en del tid med honom, och ännu mer regelbundet efter slutet av maj. Detta framgår inte av hans IG (som f.ö. har gjorts privat på sistone) men däremot av kvinnans. Hon är som en blond version av LW: aktiv, friluftsintressad, extremsportande.

Kanske ville AL bryta upp med LW den ödesdigra kvällen i maj för den "nya" kvinnans skull, men att LW som (enligt uppgift i tråden) har svårt att acceptera ett nej, ville fortsätta förhållandet med honom, bråk uppstod och situationen urartade?

Kan det ha varit därför som AL medvetet valde att inte logga de cacher som han tog på LW's sista burkletartur? Ville han inte visa (dvs. lämna spår på nätet) för en eventuellt annan ny kvinnlig bekantskap att han var ute med LW den 10/5? Vem vet.

Som sagt, jag vill inte lägga någon skuld på AL i dagsläget, men oavsett bör nog utredarna kolla upp honom då han enligt LW's loggar var hennes allra sista geocache-sällskap.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-23 kl. 14:35.
Citera
2018-07-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske var AL i det läget mer intresserad av en annan kvinna. Denna andra kvinna verkar ha tillbringat en del tid med honom, och ännu mer regelbundet efter slutet av maj. Detta framgår inte av hans IG (som f.ö. har gjorts privat på sistone) men däremot av kvinnans. Hon är som en blond version av LW: aktiv, friluftsintressad, extremsportande.

Kanske ville AL bryta upp med LW den ödesdigra kvällen i maj för den "nya" kvinnans skull, men att LW som (enligt uppgift i tråden) har svårt att acceptera ett nej, ville fortsätta förhållandet med honom, bråk uppstod och situationen urartade?

Kan det ha varit därför som AL medvetet valde att inte logga de cacher som han tog på LW's sista burkletartur? Ville han inte visa (dvs. lämna spår på nätet) för en eventuellt annan ny kvinnlig bekantskap att han var ute med LW den 10/5? Vem vet.

Som sagt, jag vill inte lägga någon skuld på AL i dagsläget, men oavsett bör nog utredarna kolla upp honom då han enligt LW's loggar var hennes allra sista geocache-sällskap.

LW har honom inte som vän på Facebook. Det säger ju ingenting men min känsla är att alla som kom i kontakt med henne hamnade där (om de inte blockerade pga av en anmälan). Jag hittar en AL i Örebro och denne verkar ha sambo och barn. Vet vi om det är en Örebroare? VAR geocacheade paret när de sågs?
Citera
2018-07-23, 14:49
Medlem
gloriouslifes avatar
12 Mar 18
Speed & Soft på äventyr:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f166b1-f07b-4dcc-b86f-0bb7aafd71ea_l.jpg

05 Aug 17 Cachade de tillsammans:
https://www.geocaching.com/geocache/GC5J0BR_ja-ma-han-leva?guid=f9658388-b0a9-41ef-a9e1-a5b7026c421a
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-23 kl. 14:58.
Citera
2018-07-23, 14:53
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du håller alltså det öppet att LW inte mördats. Vad tänker du har skett henne?

Någon form av hotbild.

Troligtvis var de tre som åkte till USA. "makarna" D eskorterade, och vände hem igen. LW togs omhand av FBI för skydd.

Detta förklarar varför det var så bråttom iväg. Samt varför fru D inte var sur på sin man. De är ju egentligen kollegor.
Det faktum att hon följde med "mördaren" har ägnats spaltmeter av vilda spekulationer i denna tråd.

Samma sak med att alla nu verka umgås med "mördaren" och lägga upp bilder p FB osv.

Förklarar också den underliga maskningen av halva LW på bilden. samt varföringen bryr sig om UW's konstiga alibi. Han var ju en av dem som fixad alltihop.

Skribenterna här har ju faktiskt undrat över hur kroppen kunde ligga i 4 dagar. Sam tatt brottsplatsundersökningen gick på en millisekund. Inga tält här inte. Istället bärs kladerna i famnen av en polis.

En vag privatperson hittade kroppen. Eftersom det inte blir någon rättegång så behöver denne inte vittna. Om det istället hade varit en polis som hittade kroppen så hade det behövts skrivas rapport.

Ni har haft det framför er hela tiden. Bra att ni tror att jag är en galning, då kanske de som vill åt henne också tror det. (Vilket jag inte tror nu efter mitt inlägg)
Citera
2018-07-23, 15:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW har honom inte som vän på Facebook. Det säger ju ingenting men min känsla är att alla som kom i kontakt med henne hamnade där (om de inte blockerade pga av en anmälan). Jag hittar en AL i Örebro och denne verkar ha sambo och barn. Vet vi om det är en Örebroare? VAR geocacheade paret när de sågs?

Tarstaborg.
Citera
2018-07-23, 15:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Någon form av hotbild.

Troligtvis var de tre som åkte till USA. "makarna" D eskorterade, och vände hem igen. LW togs omhand av FBI för skydd.

Detta förklarar varför det var så bråttom iväg. Samt varför fru D inte var sur på sin man. De är ju egentligen kollegor.
Det faktum att hon följde med "mördaren" har ägnats spaltmeter av vilda spekulationer i denna tråd.

Samma sak med att alla nu verka umgås med "mördaren" och lägga upp bilder p FB osv.

Förklarar också den underliga maskningen av halva LW på bilden. samt varföringen bryr sig om UW's konstiga alibi. Han var ju en av dem som fixad alltihop.

Skribenterna här har ju faktiskt undrat över hur kroppen kunde ligga i 4 dagar. Sam tatt brottsplatsundersökningen gick på en millisekund. Inga tält här inte. Istället bärs kladerna i famnen av en polis.

En vag privatperson hittade kroppen. Eftersom det inte blir någon rättegång så behöver denne inte vittna. Om det istället hade varit en polis som hittade kroppen så hade det behövts skrivas rapport.

Ni har haft det framför er hela tiden. Bra att ni tror att jag är en galning, då kanske de som vill åt henne också tror det. (Vilket jag inte tror nu efter mitt inlägg)

Imponerande att du lyckas skriva ett långt inlägg utan att samtidigt svara på min enda fråga. Jag frågar igen: Om LW inte mördades, vad tror du har hänt henne då? Dvs hur dog hon, tror du?
Citera
2018-07-23, 15:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Imponerande att du lyckas skriva ett långt inlägg utan att samtidigt svara på min enda fråga. Jag frågar igen: Om LW inte mördades, vad tror du har hänt henne då? Dvs hur dog hon, tror du?

;

Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Citera
2018-07-23, 15:19
Medlem
gloriouslifes avatar
AL och LW har känt varandra ett tag:

15 Feb 17
LW: "En liten geotur såklart! Speedlinkan har just kvidit att han vill ut och hänger med på inget varsel."

https://www.geocaching.com/geocache/GC362Y5_vagen-till-mantorpsskogen?guid=7f200ce5-ca6f-42f4-ae32-4e22b20223f1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in