2018-07-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
You seem to know a bit more about Tim's family. Do you know if their grew up all together in the same household: Tim, Anton, David and Linda. I couldn't find anything about that. Or were Linda and David with their mother?

I really do not know much myself. If you google you may find a lot: David and Linda have the same father as Avicii. But they are 15-20 years older than Avicii and grew up with their mother. So there it might be just seeing each other once in a while.
About Anton. He grew up with his mother mostly, although moved out from family home very early. The age difference to Avicii is 12 years. So if I add it up, they probably grew up together until Avicii was aged between 6-8 years old? Probably not longer as Avicii and his parents moved to Skåne (south of Sweden) where Avicii attended school for a year (about 11 years old).

I read on-line an article about the fact that Avicii announced his stop of touring and the reaction from Anton (Aftonbladet 29 mars 2016) Anton said he never talk to Avicii, yet he know Avicii talks frequently to his parents. Anton also said about Avicii: He never answers as I call, the little prick (free translation from "Han svarar aldrig när jag ringer, det lilla aset!". On Antons instagram (akorberg) he does not have even one picture of his half brother Avicii or the mother Anki. He do have close connection with his father though.

I also heard thru the grapewine from friends of him, that they was hanging out in Tims own little rental one-room apartment in the city from the beginning as he went to the gymnasium, playing computer games and making music 24/7. That means that Tim moved out already when he was a teenager, that is very unusual in Stockholm/Sweden.

With this said. I do think Avicii was too young to have a close relationship with his half brothers and sisters growing up due to the age difference and that most of them grew up in another household. It do seem though that Avicii and halfsister Linda talked and cared about each others. About Anton, also a huge age difference and by the like of it with Antons interviews and so forth, very bad connection even for halfbrothers.
I do think Avicii did have contact with his parents. His father is head of Avicii all companies too!

RIP
Citera
2018-07-22, 20:45
Medlem
Ännu en hyllning från Tomorrowland.

https://live.tomorrowland.com/posts/hoisting-the-flag-for-avicii
Citera
2018-07-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit
Hur tänker ni kring de tre bilderna Tim publicerade på Instagram den 19/4 kl 17 och sedan raderar efter en stund (oklart hur länge de låg där)?! Bilderna finns dock kvar på Facebook i mappen för Instagram-bilder.. Vad jag förstått är det bara Sean och Tim som hade lösenordet..

Jag vet att Sean Eriksson har alla Avicii OCH Tims privata lösenord till både mail och sociala media. Nu såga jag att på Tims privata FB med bara 300 vänner, så har väldigt många bilder raderats efter hans död. Med all sannolikhet har Sean raderat dessa. Jag tror inte familjen eller PRkvinnan raderat obetydliga bilder och privata kommentarer. Även om familj/PR byrå tagit över konton, så kan ju Sean gå in fortfarande även om de byter lösenord. (Är han fortfarande anställd såsom Avicii Social Media Manager efter Aviciis död, det verkar verkligen så?) Någon som har någon susning?
Citera
2018-07-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
I really do not know much myself. If you google you may find a lot: David and Linda have the same father as Avicii. But they are 15-20 years older than Avicii and grew up with their mother. So there it might be just seeing each other once in a while.
About Anton. He grew up with his mother mostly, although moved out from family home very early. The age difference to Avicii is 12 years. So if I add it up, they probably grew up together until Avicii was aged between 6-8 years old? Probably not longer as Avicii and his parents moved to Skåne (south of Sweden) where Avicii attended school for a year (about 11 years old).

I read on-line an article about the fact that Avicii announced his stop of touring and the reaction from Anton (Aftonbladet 29 mars 2016) Anton said he never talk to Avicii, yet he know Avicii talks frequently to his parents. Anton also said about Avicii: He never answers as I call, the little prick (free translation from "Han svarar aldrig när jag ringer, det lilla aset!". On Antons instagram (akorberg) he does not have even one picture of his half brother Avicii or the mother Anki. He do have close connection with his father though.

I also heard thru the grapewine from friends of him, that they was hanging out in Tims own little rental one-room apartment in the city from the beginning as he went to the gymnasium, playing computer games and making music 24/7. That means that Tim moved out already when he was a teenager, that is very unusual in Stockholm/Sweden.

With this said. I do think Avicii was too young to have a close relationship with his half brothers and sisters growing up due to the age difference and that most of them grew up in another household. It do seem though that Avicii and halfsister Linda talked and cared about each others. About Anton, also a huge age difference and by the like of it with Antons interviews and so forth, very bad connection even for halfbrothers.
I do think Avicii did have contact with his parents. His father is head of Avicii all companies too!

RIP
Thank you very much for the infos.
What you tell about his siblings is very interesting, I didn't know most of the details you mentioned.
The big age difference is perhaps one of the reasons, why Tim built up this close connection to his friends. When he was 18 they became more and more his family.

I know, that Tim had an apartment of his own very early, it was to see in the documentary. It's perhaps understandable when you think that his parents where over 60, when Tim was 18.
At that time he was already constantly working on music (often til late in the night) and surrounded himself with his friends.
I suspect, his parents let him go, because it was better for their relationship, when they did not live together all the time. (I only speculate of course) So they could have a good relationship to Tim without being nerved by his lifestyle.
Citera
2018-07-22, 22:20
Medlem
Citat:

RIP
I also read this... it's hard to have a relationship when siblings are alot older.. I also read that anton's father tommy had addiction issues I think someone mentioned in this thread that it was alcohol and cocaine and that anton also had addiction issues... I wonder if that's why tim and anton didn't have a very close relationship? Also anton is a musician too.. maybe there is some jealousy of Tim's success? Pure speculation though.
It's sad it seemed that Tim's entourage was very toxic and that he really needed his mom.. but she was too busy with her career and tim lived in LA.
If I had a child that was having a rough time mentally like tim. My career would be on hold and id make sure I was there.
Tim did seem to have a close relationship with david and linda
Citera
2018-07-22, 22:25
Medlem
Guzs avatar
Citat:

I read on-line an article about the fact that Avicii announced his stop of touring and the reaction from Anton (Aftonbladet 29 mars 2016) Anton said he never talk to Avicii, yet he know Avicii talks frequently to his parents. Anton also said about Avicii: He never answers as I call, the little prick (free translation from "Han svarar aldrig när jag ringer, det lilla aset!".
RIP

Well, according to Expressen - https://www.expressen.se/noje/brodern-om-avicii-har-tart-pa-honom/ - Anton said:

"Han pratar ofta med sin mor och sin far men vi pratar tyvärr väldigt sällan. Han svarar aldrig när man ringer, det lilla aset, säger Anton Körberg och skrattar."

Meaning they (Anton and Avicii) rarely talk to each other, and Anton says that thing about Avicii being a prick jokingly (with a laugh).
Citera
2018-07-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigt01
Som jag förstod av den information jag fått så var sällskapet inte på godset. Han sade att han skulle iväg på någonting.
" Sällskapet" eller umgänget bestod inte enbart av kompisar utan också av höga internationella höjdare ( vänner till Tim) och andra uppsatta personer samt kompisar.
Utan att veta detaljer så behöver det inte vara en motsats att familj känner till att han mår dåligt och är skör med ALLT vad det innebär med vännernas insikt om detsamma även om det säkert är på olika plan.
Ingen kunde veta att Tim skulle avsluta sitt liv. Ingen vet när detta beslut tas av Tim. Vi har heller ingen information om det var psykosutlöst. Alltså en tillfällig psykos.
Tror oron från Tims familj var kontinuerlig och att de hade löpande omsorg om honom men inte kunde gissa sig till att han skulle ta sitt liv. Detta kom givetvis som en fullständig chock för dem.
Tror inte sammanslutning eller gruppen
( vänner,kompisar och kontakter) i sin helhet var invigda eller inbegripna i Tims skörhet.

Osäker på om det är Oscars eller Hedvig Eleonora som är församlingen då gatan han bodde på är lång och omfattar båda församlingarna.
Min information grundar sig på 2 olika personer. Den ena berättar bl a om att mamman varit i LA hos Tim och varit en månad hos honom. Den andra var under en fika dagen efter den 20 april med en person som är initierad som pratat med folk på plats. Alla var vi i chock... Ingen förstod då av oss att det var självmord och vi gjorde allt för att inte spekulera i det.
Han som pratade sade " Tim sade att han ska iväg på dn grej några timmar och skulle tillbaka sedan... och konstigt att han ringt sin bror och bett honom komma.
Omgivningen har bara uppfattat att brodern var på väg...

Citat:
När jag fick informationen om att Tim lämnat sällskapet och skulle iväg på " något" hade det knappt gått ett dygn. Och då hade Media ännu inte gått ut med info om var han hittades. Det var först någon vecka senare den informationen kom fram via media. Så omständigheterna om " hur gruppen " sällskapet" kunde släppa honom själv för att bege sig någonstans kan ju inte jag veta eller redogöra för.
Jag har fragment av information.
Omgivningen = gruppen han befann sig med .

att sällskapet bara uppfattat att Tims bror var på väg kan betyda att de inte hade info om familjens oro och bara trodde att brodern kom dit för att ansluta till umgänget. Det är ju ganska uppenbart att Tim inte marknadsförde att han skulle avsluta sitt liv . I vilken stund han tog beslutet kan ingen veta.
Familjens oro och omsorg om Tim var löpande.
Jag tror anledningen till den " mediala tystnaden" dels bottnar i att att man är rädd för att detta väcker liv i och triggar individer som är självmordsbenägna.

Citat:
Detta är en korrigering av tidigare inlägg som jag skrivit. Har fått ny uppgift. Jag kommer INTE skriva hur Tim avslutade sitt liv då detta inte är viktigt och i respekt till de som valt att vara tysta ( familj, vänner mm). Jag förstår nu ännu mer varför familjen väljer att uttrycka sig att Tim nu fått frid. Jag förstår nu också varför Oman så tidigt kunde gå ut med att inget brottsligt låg bakom.
Vad jag förstått så här Tim varit aktiv i att söka själavård i olika former ( meditation mm),ta hand om sin fysiska aktivitet och förhållit sig relativt vit vad avser alkohol.

Den uppgift jag fick om att Tim lämnat sällskapet för att åka själv till godset stämmer inte. Så här var det : Det skulle hållas en en konferens på godset där mycket högt uppsatta personer närvarade bl a googlechefen ( dessa var också vänner till Tim). Godset ägare som är nära släkt till sultanens i Oman var också vän till Tim och värd för konferensen.
Tim hade suttit och mediterar i 7 timmar. Sultanens släkting går då fram och tar tag i Tim och säger att han måste dricka och äta och säger att det inte är bra i ett varmt land och liknande. Han uttrycker sin oro helt enkelt. Medan han pratar upptäcker han att Tim skadat sig själv och det blir självklart ett stort pådrag med vård och människor i känslor som vi alla kan förstå hur det ser ut i en sådan situation. Tim vårdas för sina skador . Hans liv räddas.Familjen i Sverige kontaktas och beger sig till Oman. Brodern är den första att resa.
Självklart är alla inblandade i en enorm affekt och månar om Tim och håller sig nära honom och gör sitt yttersta.
Senare ( osäker på om det var ett dygn senare) när de sitter tillsammans ( fortfarande på godset) så reser sig Tim och säger något liknande " kommer strax" ... ungefär som när man bara ska gå på toaletten. Då gör Tim det igen . Avslutar sitt liv och det gick inte att rädda. Han hann alltså med på en mycket kort stund att avsluta sitt liv. Brodern landar några timmar försent.

Detta skriver jag till alla er här inne som på riktigt bryr er om vad som hände och som vill få saker på plats och som känner respekt för Tims familj och till Tims vänner och sist men inte minst för Tim/ Avicii själv.

...Och också till er som kommit med mest avskyvärda påståenden där ni projicerar alla möjliga teorier.
Jag känner också att det tilldelats stor orättvisa till sultanens släkting som var värd och vän till Tim. Han är givetvis förkrossad. Alla är det. Finns INGET syfte för de som var med att läcka information till pressen. De behöver nog varandra och har nog större behov att läka.
Att söka svar på hur Tim valde att avsluta sitt liv är att gå över gränsen. Anser mig vara ganska jordnära men känner instinktivt att det kommer ge dålig karma att gå ut med något sådant eller sprida rykten om detta då Tim nu är en själ... och den ska vi vårda.

Egna reflektioner:
Att gå in i meditation när man redan är skör och under så många timmar kan utlösa psykos och av denna utlösa handling till självmord. Detta kan förklara att Tim inte visade så mycket av dåligt mående dagarna innan. Tim mediterade självklart som ett led i att hitta sinnesro men denna gången utlöste det något annat. Därav familjens uttryck "Han ville få frid ".
Jag hoppas att alla ni som bakom anonymiteten bara går ut med en massa fruktansvärda inlägg backar och tänker om.
Jag hoppas att ni som ändå försökt att bringa" sund" klarhet vårdar Tims/ Aviciis minne och nu fått svar genom detta inlägg.

Och också visa respekt till hans vänner och familj.
Tims bortgång har berört oss många djupt.
Inte läst något enda ont ord om hans livsföring och detta om något gör att Tim nu har frid.

Citat:
Nej. Har ingen information om avskedsbrev. Min gissning är att detta inte var planerat. Att 7 timmars meditation utlöst något tillstånd som orsakat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Kan någon länka Viktigt01 inlägg om hens teori om TBs död.

Googla på flashback och Viktigt01 så får du träff
Citera
2018-07-22, 23:07
Medlem
Citat:
Jag har funtat ganska länge på om Avicii gick samma väg som andra musiker på det sättet att när man inte är i spotlight kan man göra det man behöver för att klara dagen. (Michael Jackson, Whitney Houston m.fl). De backade ur sina offentliga framträdanden och isolerade sig från offentligheten, under den tiden drogade de sönder sig (De var inte HELT ur rampljuset utan skapade lite musik, spelade in lite material, men inte turneer och intervjuer i någon omfattning) Nu förtiden finns ju social media och det ger ett nytt läge för Avicii och vilken insyn vi faktiskt haft i hans liv. Hur vet vi hur han mått och vad han gjort alla de år som har varit ur rampljuset (vi får ju bara se vissa bilder från resor och studio, men det är ju bara några dagar/veckor ur en persons liv). Kan det vara så att Avicii gick samma väg som många andra superstjärnor, avtrappningen från scenlivet blev en upptrappning av droger? (Han har ju sett bra sliten och tunn ut på bilder det senaste året)

Tänk om det skulle vara så att det jag skriver stämmer. Även om han förberett bra nytt material och precis skulle lägga på det sista på nya låtar tillsammans med kollegor under några månader, skulle inte det innebära att han var tvungen att visa sitt skick under lång tid och efter det ,synas mycket mer inför releaser? Är inte det ett motiv för självmord? Att hans kollegor och fans skulle upptäcka vilket skick han egentligen var i, och senare alla fans? Jag googlade lite idag och Whitney Houstons tillfälliga comeback var ett skräckexempel!

Någon annan som funderat kring detta?

RIP

Så kan det absolut vara och som sagt vad vet vi egentligen.. men det är mycket svårare att försöka se en positiv trend i whitneys sista år. MJ var ju verkligen(!) skruvad. MB verkade kämpa mer och utvecklades, han levde inte med en junky heller, men du har en poäng. Finns ju ett rykte om att hans mamma stannade ett längre tag hos honom under våren för att han var dålig, steget till självmedicinering är ju inte långt. Får iaf inte ihop hur det gick till. Några här envisas med att ifrågasätta självmord för att han i telefon verkade “må bra”. Det är ju ganska klassiskt. Först mår man skit och vill ta livet av sig men orkar inte. Sen kommer man tillbaka, får ny kraft, orkar ta tag i att avsluta. Planerar och mår plötsligt väldigt bra för man vet att allt är fixt och färdigt. Tabletterna eller repet är kirrat, tid och plats med. Finns massor med tragiska vittnesmål om detta: ”han verkade så uppåt och mådde bättre än på länge”, varför då? Jo för att allt var planerat. Men det stämmer inte med TB, något annat måste ha hänt. Han kan inte ha planerat sättet han skulle ta livet av sig på. Det skedde just i stunden, men varför?
Citera
2018-07-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Så kan det absolut vara och som sagt vad vet vi egentligen.. men det är mycket svårare att försöka se en positiv trend i whitneys sista år. MJ var ju verkligen(!) skruvad. MB verkade kämpa mer och utvecklades, han levde inte med en junky heller, men du har en poäng. Finns ju ett rykte om att hans mamma stannade ett längre tag hos honom under våren för att han var dålig, steget till självmedicinering är ju inte långt. Får iaf inte ihop hur det gick till. Några här envisas med att ifrågasätta självmord för att han i telefon verkade “må bra”. Det är ju ganska klassiskt. Först mår man skit och vill ta livet av sig men orkar inte. Sen kommer man tillbaka, får ny kraft, orkar ta tag i att avsluta. Planerar och mår plötsligt väldigt bra för man vet att allt är fixt och färdigt. Tabletterna eller repet är kirrat, tid och plats med. Finns massor med tragiska vittnesmål om detta: ”han verkade så uppåt och mådde bättre än på länge”, varför då? Jo för att allt var planerat. Men det stämmer inte med TB, något annat måste ha hänt. Han kan inte ha planerat sättet han skulle ta livet av sig på. Det skedde just i stunden, men varför?
There was a rumor that his mother stayed with him for a month in spring because he felt bad. But another person in this forum wrote that this was perhaps a mistake, the source where the information came from said that his mother stayed with him a few years earlier after his operations.

And if you think of what Tim did in spring, so it cannot be true. In February he was in Sweden, were he met Ash on the 17th. And at the 7th or 8th of april he travelled to Oman. There are only around six or seven weeks in between:
-one month he worked with Neil Jacobson, Neil said about that time:
"He was so inspired. He was so psyched. We had done a month of grinder sessions. We had to actually put end times on the sessions because Tim would just work for 16 hours straight, which was his nature. You had to pull him out. Like, “Tim, come on. Go to bed. Get some rest.”

-and then before he travelled to Oman he invited Joe Janiak in his house and they worked on new songs for a few weeks.
Janiak said:
"You could tell he had spent a long time figuring out the puzzle. and he was trying to take charge of his life. He seemed pumped. That’s the shocking thing.
He didn’t seem like a guy at the end of his days."

So I think Tim worked hard in spring after his visit to Sweden, but he seemed to be ok, he liked, what he did. This does not fit with the rumor, that his mom was with him because he felt bad. so i think this rumor is not true.

I agree with you so far; if it really was suicide it must have been a very sudden decision.

Concerning the phone call, I agree with Carolina1993, when she wrote #8143:
"What he (Neil) says shows me that Tim's thoughts, at the time of their call, were directed towards the future. I don't think (a little bit of speculation is allowed) he meant that Neil should finish the album without him. When you look at videos, where Tim is working in the studio, you will see that he was a perfectionist, who leaves nothing to chance."

She concludes, that at the time of the interview, Tim had no plan to kill himself.
Senast redigerad av av.fan2012 2018-07-22 kl. 23:59.
Citera
2018-07-23, 07:54
Medlem
Citat:
Googla på flashback och Viktigt01 så får du träff
I read again through, what viktigt01 wrote.
He doesn't mention that Tim was there with some of his close friends, or did I misunderstand the translation?
So if Tim was there without some of these friends, where then comes the information from?

And (second possibility) if he was there with some of his closest friends, why then didn't they take Tim home to Stockholm, why was his brother called to take him?

What do you think about these questions?
Citera
2018-07-23, 08:13
Medlem
Citat:
Som jag förstod av den information jag fått så var sällskapet inte på godset. Han sade att han skulle iväg på någonting.
" Sällskapet" eller umgänget bestod inte enbart av kompisar utan också av höga internationella höjdare ( vänner till Tim) och andra uppsatta personer samt kompisar.
Utan att veta detaljer så behöver det inte vara en motsats att familj känner till att han mår dåligt och är skör med ALLT vad det innebär med vännernas insikt om detsamma även om det säkert är på olika plan.
Ingen kunde veta att Tim skulle avsluta sitt liv. Ingen vet när detta beslut tas av Tim. Vi har heller ingen information om det var psykosutlöst. Alltså en tillfällig psykos.
Tror oron från Tims familj var kontinuerlig och att de hade löpande omsorg om honom men inte kunde gissa sig till att han skulle ta sitt liv. Detta kom givetvis som en fullständig chock för dem.
Tror inte sammanslutning eller gruppen
( vänner,kompisar och kontakter) i sin helhet var invigda eller inbegripna i Tims skörhet.

Osäker på om det är Oscars eller Hedvig Eleonora som är församlingen då gatan han bodde på är lång och omfattar båda församlingarna.
Min information grundar sig på 2 olika personer. Den ena berättar bl a om att mamman varit i LA hos Tim och varit en månad hos honom. Den andra var under en fika dagen efter den 20 april med en person som är initierad som pratat med folk på plats. Alla var vi i chock... Ingen förstod då av oss att det var självmord och vi gjorde allt för att inte spekulera i det.
Han som pratade sade " Tim sade att han ska iväg på dn grej några timmar och skulle tillbaka sedan... och konstigt att han ringt sin bror och bett honom komma.
Omgivningen har bara uppfattat att brodern var på väg...

Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
I read again through, what viktigt01 wrote.
He doesn't mention that Tim was there with some of his close friends, or did I misunderstand the translation?
So if Tim was there without some of these friends, where then comes the information from?

And (second possibility) if he was there with some of his closest friends, why then didn't they take Tim home to Stockholm, why was his brother called to take him?

What do you think about these questions?

Viltigt01 är ganska tydlig med att hans närmaste vänner “kompisar” var med men att han även kände en del av de andra på eventet sedan tidigare. Jag tolkar det som att alla av entourage som var kvar i landet var med honom den 20e. Jag hade ställt samma fråga tidigare i tråden flera gånger och svaret var ett förtydligande b la om vilka som var där.

Din andra fråga har jag också ställt i tråden men när infon från Vigtigt01 kom fram fick jag sån ångest över hur de måste ha mått när de ställt samma fråga till sig själva, att jag släppte den.. 😢
Citera
2018-07-23, 09:18
Medlem
Citat:
Viltigt01 är ganska tydlig med att hans närmaste vänner “kompisar” var med men att han även kände en del av de andra på eventet sedan tidigare. Jag tolkar det som att alla av entourage som var kvar i landet var med honom den 20e. Jag hade ställt samma fråga tidigare i tråden flera gånger och svaret var ett förtydligande b la om vilka som var där.

Din andra fråga har jag också ställt i tråden men när infon från Vigtigt01 kom fram fick jag sån ångest över hur de måste ha mått när de ställt samma fråga till sig själva, att jag släppte den.. 😢
Thank you, You are right. I only read through the second part with the corrections. So you can forget, what I wrote.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in