2018-07-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
AfS har i dagsläget runt 3 %. Stödröstande från SD-anhängare och partiet kommer in i Riksdagen.

Jag tror också AfS ligger runt 3% idag så det är inte så långt kvar upp till spärren.

Förrförra mätningen så låg AfS "ganska exakt på 2%" enligt en representant på AfS. I den senaste mätningen så steg gruppen övriga med 1,3 pe till 4,7% och den mätningen gjordes efter Almedalen och efter Åkessons uppmärksammade tal om homoadoption och att SD inte har någon återvandringspolitik. Jag skulle tro att merparten av de 1,3 pe tillfaller AfS vilket skulle betyda att AfS ligger på omkring 3% idag.
Citera
2018-07-22, 23:39
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
En fråga som jag försökt hitta, har AFS någon narkotikapolitik och hur är den isåfall?

Självklart är det en knarkare som förstör tråden med sina idiotinlägg.

Du kan räkna med att AfS inte är drogliberala. Eftersom de inte lyfter upp frågan så kan man förutsätta att de är relativt nöjda med dagens politik, iaf i jämförelse med alla andra viktigare frågor.
Citera
2018-07-22, 23:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
AfS har i dagsläget runt 3 %. Stödröstande från SD-anhängare och partiet kommer in i Riksdagen.

Ja precis. Eftersom många SD-anhängare är så förståndiga att de inte vill att dessa röster ska bli bortkastade.
Citera
2018-07-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tror också AfS ligger runt 3% idag så det är inte så långt kvar upp till spärren.

Förrförra mätningen så låg AfS "ganska exakt på 2%" enligt en representant på AfS. I den senaste mätningen så steg gruppen övriga med 1,3 pe till 4,7% och den mätningen gjordes efter Almedalen och efter Åkessons uppmärksammade tal om homoadoption och att SD inte har någon återvandringspolitik. Jag skulle tro att merparten av de 1,3 pe tillfaller AfS vilket skulle betyda att AfS ligger på omkring 3% idag.

Om man är riktigt generös, kan man tänka sig att det även finns ett mörkertal, och att SD/Åkesson lär göra bort sig ännu mer fram till valet. Så AfS har faktiskt en realistisk möjlighet att ta sig in i riksdagen.

Någon som vet när nästa mätning kommer? Inte för att majoriteten av instituten är trovärdiga, men kanske man åtminstone kan skönja en tillväxt för övriga-kategorin. Men med tanke på att det kan skilja typ 10 procentenheter för SD från institut till institut kanske jag hoppas på för mycket.
Citera
2018-07-22, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein

Du kan räkna med att AfS inte är drogliberala. Eftersom de inte lyfter upp frågan så kan man förutsätta att de är relativt nöjda med dagens politik, iaf i jämförelse med alla andra viktigare frågor.
Kasselstrand har själv sagt på sin Twitter att han är öppen för diskussion i att förändra narkotikalagarna.
Citera
2018-07-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Kasselstrand har själv sagt på sin Twitter att han är öppen för diskussion i att förändra narkotikalagarna.

Det i sig säger dock inget, kan lika gärna handla om hårdare tag mot narkotika. Sedan säger han att han är öppen för en diskussion. Varför skulle han inte vara öppen för en diskussion?
Citera
2018-07-23, 00:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Kanske han har, men man får inga som helst resultat om man söker på Alternativ för Sverige och Narkotika på google, ej heller om man kollar på deras hemsida. Alltså är det ingen fråga de prioriterar.
Citera
2018-07-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein

Njae, nu är du nog ute och cyklar. Varför jag undrar är för att jag aldrig begripit hur det kommer sig att SD vill skärpa straffen för droger. Speciellt när man vet vad som ligger bakom narkotikalagarna. De är fantastiskt lönsamma för samma grupper som tjänar på migrationsvågor.

Inget land har lyckats förbättra något genom att straffa, det kostar tvärtom otroligt mycket pengar och orsakar mer drogproblem. SD's linje där är enligt mig något som gör att de heller inte är riktigt pålitliga.

Det vore därför intressant och veta hur Afs ställer sig i drogfrågan, vill de liberalisera eller rent av legalisera så kan det finnas viss äkthet i det. Det vill nämligen inte de som trixar med vårat val
Citera
2018-07-23, 00:13
Avslutad
Citat:

Kan tänka mig att det på sin höjd handlar om att ett selekt fåtal, i genuint behov, eventuellt kan få medicinsk marijuana utskriven på recept. Har för mig att marijuana kan vara positivt i vissa sammanhang. Det betyder isf bara att partiet har ett öppet sinne och inte binder sig vid gamla dogmatiska föreställningar när vetenskapen påvisar saker som inte går ihop med det gamla. Drogliberalt blir det aldrig.
Citera
2018-07-23, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kan tänka mig att det på sin höjd handlar om att ett selekt fåtal, i genuint behov, eventuellt kan få medicinsk marijuana utskriven på recept. Har för mig att marijuana kan vara positivt i vissa sammanhang. Det betyder isf bara att partiet har ett öppet sinne och inte binder sig vid gamla dogmatiska föreställningar när vetenskapen påvisar saker som inte går ihop med det gamla. Drogliberalt blir det aldrig.
Synd... Det första etablerade partiet som blir drogliberalt kommer att vara vinnaren.

Och ja, cannabis har enbart positiva effekter. Vissa tjatar om psykoser, förlorad kognitiv förmåga, beroende osv men det är självklart bara trams.
Citera
2018-07-23, 00:31
Avslutad
Citat:
Synd... Det första etablerade partiet som blir drogliberalt kommer att vara vinnaren.

Och ja, cannabis har enbart positiva effekter. Vissa tjatar om psykoser, förlorad kognitiv förmåga, beroende osv men det är självklart bara trams.

Nej det är verkligen inte synd, och du har helt fel om cannabis. Det finns en mängd negativa saker och endast få positiva, och då endast för en liten selekt grupp.
Citera
2018-07-23, 00:35
Medlem
Citat:

Om ett parti visar att de vill tänka om i drogfrågan visar de också tydligt att de inte är korrupta. Givetvis vet våra politiker om hur vansinnig vår narkotikapolitik är.

Har bara sett Medborgerlig Samling som vågar titta lite närmare på att avkriminalisera och se frågan utifrån ett vetenskapligt perspektiv.

Om Afs kör hårda straff finns knappt någon skillnad på dem och SD, exakt samma parti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in