2018-07-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Men herrejävlar, hur inkompetent kan man vara?

Aktiv återvandring

Slopat bistånd

Tredjelands-avtal

Höjda krav för medborgarskap

Det där är inte politiska förslag, det är visioner, vad de önskar men en önskan har långt kvar innan det blir fungerande politik
Citera
2018-07-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det där är inte politiska förslag, det är visioner, vad de önskar men en önskan har långt kvar innan det blir fungerande politik

Nej, det är konkreta jävla förslag. Du vet uppenbarligen inte vad ordet konkret innebär. Snälla steppa upp din nivå lite för just nu känns det som att jag pratar med ett dagisbarn.
Citera
2018-07-22, 21:53
Medlem
Citat:
Nej, det är konkreta jävla förslag. Du vet uppenbarligen inte vad ordet konkret innebär. Snälla steppa upp din nivå lite för just nu känns det som att jag pratar med ett dagisbarn.

Jag ser inte en enda siffra i deras text om kostnader respektive vinster. Man kan minst kräva att de räknat på deras förslag för att de skall räknas som seriösa
Citera
2018-07-22, 21:55
Medlem
Citat:

En fråga som jag försökt hitta, har AFS någon narkotikapolitik och hur är den isåfall?
Citera
2018-07-22, 21:57
Medlem
Citat:
Jag ser inte en enda siffra i deras text om kostnader respektive vinster. Man kan minst kräva att de räknat på deras förslag för att de skall räknas som seriösa

Varför skulle de redovisa offentligt exakt hur mycket de skulle tjäna på respektive förslag? Det gör ju inga andra partier. Varken sjuklövern eller SD. Men här har du ett exempel:

Förslag: Slopa biståndet
Pengar som sparas via förslaget: 49 Miljarder kronor.

Nöjd nu??

Citat:
En fråga som jag försökt hitta, har AFS någon narkotikapolitik och hur är den isåfall?

Nej, AfS har i nuläget ingen narkotikapolitik. Jag gissar att de vill ha kvar dagens narkotikapolitik.
Citera
2018-07-22, 22:03
Medlem
Citat:
Varför skulle de redovisa offentligt exakt hur mycket de skulle tjäna på respektive förslag? Det gör ju inga andra partier. Varken sjuklövern eller SD. Men här har du ett exempel:

Förslag: Slopa biståndet
Pengar som sparas via förslaget: 49 Miljarder kronor.

Nöjd nu??

Nej, AfS har i nuläget ingen narkotikapolitik. Jag gissar att de vill ha kvar dagens narkotikapolitik.

Det är just det jag menar, du gissar vad de vill. Det enda man kan läsa lite mer detaljer om även om det är långt ifrån tillräckligt är just återvandringen.
När de intervjuar Afs är det oftast Kasselstrand och det han säger är från hans huvud, inte vad partiet demokratiskt beslutat.
Citera
2018-07-22, 22:10
Avstängd
AfS har i dagsläget runt 3 %. Stödröstande från SD-anhängare och partiet kommer in i Riksdagen.
Citera
2018-07-22, 22:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Återvandringen är en ödesfråga. Utan den blir alla andra frågor helt meningslösa. Även om invandringen stoppas totalt (vilket inte SD vill) så talar nativitetssiffrorna för de stora migrantgrupperna sitt tydliga språk. Svenskarna kommer bli en minoritet i sitt eget land ...

Folk har väldigt svårt för att ta in vad exponentiell tillväxt innebär. T.ex. att något som växer med 7% per år, kommer att ha fördubblats på 10 år. Men när man har fattat, då vet man att de tre främsta politiska prioriteringarna är återvandring, återvandring och ännu mer återvandring. Utan detta är Sverige slut, och allt annat blir meningslöst.

2002 pågick "ordkriget" mellan Sverige och Danmark. Så jag började att dagligen läsa danska tidningar, och jag besökte Danmark flitigt för att diskutera politik med dem. Jag lärde mig mycket av detta. Eyvind Vesselbos undersökning i Ishöj hade sänt en chockvåg genom Danmark. 145 turkiska män, som kommit 1969/1970, hade vuxit till 1.824 stycken turkar år 1990. Det blir över 1200% ökning på 20 år.

https://nordjyske.dk/nyheder/vesselbo-hvaesser-kloeer/0c368ab0-fd1a-4874-97e6-ddf3cb84f1b6

Hur kan det bli sådana här siffror? För det första hämtar man sin maka/make från Turkiet. Även i tredje generationen gör man det till 95%. Sedan födde man i snitt 4-5 barn per familj. Och sedan ytterligare familjesammanföringar ovan på det.

I Danmark var det en nationell debatt om detta redan för 20 år sedan. Den allmänbildade dansken förstår alltså den enorma kraften i exponentiell tillväxt. I Sverige har vi aldrig haft en sådan debatt.

Ett räkneexempel: En turkisk man kommer hit (exemplet fungerar lika bra för pakistanier ). Han hämtar hit en fru från sitt hemland. De föder fram 4 barn. Som också hämtar hit sina äkta hälfter från sitt hemland (typiskt en kusin från hembyn), och skaffar 4 barn per familj. Och deras barn i sin tur...

Så 1 blir 2 blir 6 blir 10 blir 26 blir 42 blir 106 blir 170 (på fyra generationer).

2 st i 1:a generationen. 8 st i 2:a generationen. 32 st i 3:e generationen. 128 st i 4:e generationen. Varje gång en fyrdubbling alltså. Om man hindrar dem att ta hit sina makar/makor från sitt hemland så blir det "bara" en fördubbling per generation (vilket alltså fortfarande är en exponentiell tillväxt!)

Turkarna är snart i majoritet i Ishöj.

Så det här är hela motivet till AfS' politik. Det handlar inte om huruvida det kanske är okej med 20% utlänningar i Sverige. Det handlar om att de kommer att växa till 30%, och sen 40% o.s.v., även om vi skulle köra SD:s politik. Och då kommer Sverige att försvinna och dö under detta århundrade.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-07-22 kl. 22:25.
Citera
2018-07-22, 22:15
Medlem
Citat:
Det är just det jag menar, du gissar vad de vill. Det enda man kan läsa lite mer detaljer om även om det är långt ifrån tillräckligt är just återvandringen.
När de intervjuar Afs är det oftast Kasselstrand och det han säger är från hans huvud, inte vad partiet demokratiskt beslutat.

Jo men vissa förslag behöver man ju inte förklara mer. Slopa biståndet innebär ju just att slopa biståndet. Det är inte särskilt svårt. Återvandringen står det mer om eftersom det är en större fråga. Det är fortfarande konkret förslag.

Givetvis säger Kasselstrand vad partiet, därmed inräknat partistyrelsen, vad de tycker. Du tror att han bara talar för sig själv. Det gör han givetvis inte. Att vara partiledare innebär ju just att man talar för partiets talan. Om han skulle säga saker som AfS inte kommit överens om så skulle ju givetvis de andra i partiledningen protestera mot honom och ta upp detta.

Det är du som spekulerar, inte jag.
Citera
2018-07-22, 22:27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Som de gjorde när de låtsades släcka eld? Så lätt är det inte att lura väljare
Vad tror du att du uppnår med dina inbillade lögner?
Citera
2018-07-22, 22:31
Medlem
Citat:
Det du efterfrågar är en budget. Vad jag har hört arbetar man på den just nu.
Inga partier har ”konkreta” siffror på sina respektive sidor angående deras politik heller. Om du däremot vill ha lite siffror och statistik skulle jag förespråka att du läser deras ”återvandrings” broschyr som du hittar på nätet.
Citera
2018-07-22, 23:14
Medlem
Citat:
Varför tror du inte partier kan köpas?

Enda sättet att vaccinera ett parti mot korruption är att partiet inför regler som inte ledningen kan ändra på och som blockerar sådana möjligheter.

Titta på Miljöpartiet, vem trodde att det partiet helt skulle kunna korrumperas? De har helt vänt och blivit ett anti miljöparti
Miljöpartiet tillsammans med flera andra partier saknar något som heter moral och etik, och vänder kappan efter vinden allför lättvindigt, enligt min mening.
Bland vänstern och liberalerna är det faktiskt endast Vänsterpartiet i min mening som har något som kan kallas för principer och ryggrad.
Och ett parti som står fast vid sina principer kan jag respektera, även om jag inte delar deras politiska åsikter.
Ett parti i Afs storlek har fördelen att det är väldigt litet(än så länge) och borde således vara förskonade från påträngande krafter i form av infiltration från liberaler..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in