Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorPest
Återvandringen är en ödesfråga. Utan den blir alla andra frågor helt meningslösa. Även om invandringen stoppas totalt (vilket inte SD vill) så talar nativitetssiffrorna för de stora migrantgrupperna sitt tydliga språk. Svenskarna kommer bli en minoritet i sitt eget land ...
Folk har väldigt svårt för att ta in vad exponentiell tillväxt innebär. T.ex. att något som växer med 7% per år, kommer att ha fördubblats på 10 år. Men när man har fattat, då vet man att de tre främsta politiska prioriteringarna är
återvandring, återvandring och ännu mer återvandring. Utan detta är Sverige slut, och allt annat blir meningslöst.
2002 pågick "ordkriget" mellan Sverige och Danmark. Så jag började att dagligen läsa danska tidningar, och jag besökte Danmark flitigt för att diskutera politik med dem. Jag lärde mig mycket av detta. Eyvind Vesselbos undersökning i Ishöj hade sänt en chockvåg genom Danmark. 145 turkiska män, som kommit 1969/1970, hade vuxit till 1.824 stycken turkar år 1990. Det blir över 1200% ökning på 20 år.
https://nordjyske.dk/nyheder/vesselbo-hvaesser-kloeer/0c368ab0-fd1a-4874-97e6-ddf3cb84f1b6
Hur kan det bli sådana här siffror? För det första hämtar man sin maka/make från Turkiet. Även i tredje generationen gör man det till 95%. Sedan födde man i snitt 4-5 barn per familj. Och sedan ytterligare familjesammanföringar ovan på det.
I Danmark var det en nationell debatt om detta redan för 20 år sedan. Den allmänbildade dansken förstår alltså den enorma kraften i exponentiell tillväxt. I Sverige har vi aldrig haft en sådan debatt.
Ett räkneexempel:
En turkisk man kommer hit (exemplet fungerar lika bra för pakistanier

). Han hämtar hit en fru från sitt hemland. De föder fram 4 barn. Som också hämtar hit sina äkta hälfter från sitt hemland (typiskt en kusin från hembyn), och skaffar 4 barn per familj. Och deras barn i sin tur...
Så 1 blir 2 blir 6 blir 10 blir 26 blir 42 blir 106 blir 170 (på fyra generationer).
2 st i 1:a generationen. 8 st i 2:a generationen. 32 st i 3:e generationen. 128 st i 4:e generationen. Varje gång en fyrdubbling alltså. Om man hindrar dem att ta hit sina makar/makor från sitt hemland så blir det "bara" en fördubbling per generation (vilket alltså fortfarande är en exponentiell tillväxt!)
Turkarna är snart i majoritet i Ishöj.
Så det här är hela motivet till AfS' politik. Det handlar inte om huruvida det kanske är okej med 20% utlänningar i Sverige. Det handlar om att de kommer att växa till 30%, och sen 40% o.s.v., även om vi skulle köra SD:s politik. Och då kommer Sverige att försvinna och dö under detta århundrade.