2018-07-22, 22:26
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att det skiljer 12 procentenheter mellan instituten är fakta. Att påstå att detta inte är medvetet är att betrakta som en konspirationsteori. Bevisbördan ligger hos den som påstår att sunda vetenskapliga principer ligger bakom diskrepansen.

Nej för jag har lagt korten på bordet medan fler användare hävdar att det är en medveten strategi från OU:s att underskatta SD. Finns inte ett enda belägg för det.
2018-07-22, 22:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Nej för jag har lagt korten på bordet medan fler användare hävdar att det är en medveten strategi från OU:s att underskatta SD. Finns inte ett enda belägg för det.
Men det finns inte en enda vetenskaplig teori som kan förklara skillnaden utifrån slumpmässiga faktorer.

Men visst, det kan vara Sentio & Yougov som (plötsligt det här valet) har fel. Svaret har vi på valnatten. Men att alla inblandade skulle använda sig av sunda vetenskapliga metoder & ändå få så olika svar är definitivt att betrakta som en konspirationsteori.
2018-07-22, 22:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Att misslyckas så grovt kräver att det är medvetet eller en extrem inkompetens. Personligen vet jag att det i Sifos fall inte handlar om inkompetens då jag har jobbat åt dem.
2018-07-22, 22:37
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:

För oss som har lite statistik utbildning på universitetsnivå är det naturligtvis enkelt att identifiera medverna statistiska skojare!
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-07-22 kl. 22:39.
2018-07-22, 22:39
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
För oss som har lite statistik utbildning på universitetsnivå är det enkelt att identifiera medverna statistiska skojare!

Då får du ge prov på att du gått en sådan utbildning och bevisa att de har en agenda som är att sänka SD i OU:s. Annars är det mest "min pappa är starkare än dig"-argumentation..
2018-07-22, 22:40
Medlem
Myhr1s avatar
OI:s fick fel med Brexit, OI:s fick fel med Trump. Dom kommer få fel med SD också.
Så det enda man kan säga är väl att dom borde få sin skit i ordning om så möjligt.
2018-07-22, 22:41
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det finns inte en enda vetenskaplig teori som kan förklara skillnaden utifrån slumpmässiga faktorer.

Men visst, det kan vara Sentio & Yougov som (plötsligt det här valet) har fel. Svaret har vi på valnatten. Men att alla inblandade skulle använda sig av sunda vetenskapliga metoder & ändå få så olika svar är definitivt att betrakta som en konspirationsteori.

Problemet är främst att vi inte får någon inblick i hur deras studier går till eller hur de räknar ut sina resultat. Det är de stora problemet. Men jag kan lova dig att de sitter folk och försöker komma så nära "verkligheten" så bra som möjligt på samtliga dessa institut.
2018-07-22, 22:42
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
OU:s fick fel med Brexit, OU:s fick fel med Trump. Dom kommer få fel med SD också.
Så det enda man kan säga är väl att dom borde få sin skit i ordning om så möjligt.

I Frankrike pricka dom in helt korrekt i stort sätt. Det är klart det är svårt att mäta dels väldigt jämna val dels nya politiska förändringar. Tar tid att ställa in mätinstrumenten
2018-07-22, 22:42
Medlem
Citat:
Problemet är främst att vi inte får någon inblick i hur deras studier går till eller hur de räknar ut sina resultat. Det är de stora problemet. Men jag kan lova dig att de sitter folk och försöker komma så nära "verkligheten" så bra som möjligt på samtliga dessa institut.
Gör dig inte mer löjlig nu, du ska få en chans att tyst smyga iväg, så glömmer vi hela saken
2018-07-22, 22:43
Medlem
Citat:
I Frankrike pricka dom in helt korrekt i stort sätt. Det är klart det är svårt att mäta dels väldigt jämna val dels nya politiska förändringar. Tar tid att ställa in mätinstrumenten
Ja, ett sekel eller så, uppenbarligen.
2018-07-22, 22:43
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Då får du ge prov på att du gått en sådan utbildning och bevisa att de har en agenda som är att sänka SD i OU:s. Annars är det mest "min pappa är starkare än dig"-argumentation..

Du verkar sakna sina varje förutsättning att förstå statistisk teori och skojarnas hantering av SD!
2018-07-22, 22:51
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:

Facit har vi dagarna efter valet, glöm inte rösta SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in