Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Du rör dig kanske mest i din filterbubbla där du får dina åsikter bekräftade. Jag träffar en större variation av människor och kan snabbt känna riktiga trender.
Det är helt rätt att jag rör mig mest inom min egen bubbla. Men även när jag går utanför bubblan känner jag en förändring.
Den stora förändringen utanför min bubbla är att folk är mer och mer osäkra, dom hittar inga bra alternativ. Det kan vara gamla klasskamrater och fd arbetskamrater. En del högborgerliga och en del till och med Vänster.
Ingen är nöjd. Många resonerar på det sättet att dom vill att media skall spegla verkligheten, behandla folk och partier likvärdigt. Som det är nu, en intervju på stan av SR-TV blir ofta: "så hemskt att man normaliserat fascister och rasister" eller "viktigast är att få ut fascisterna ur Riksdagen", sådana budskap släpps fram.
Folk utanför min bubbla ser att krafter är verksamma som vill förändra vårt eget omdöme, vi skall tänka som etablerad PK-MSM, detta retar folket och det gör att SD:s möjligheter ökar.
Så här kan det inte fortsätta. Och eftersom etablerade partier inte ifrågasätter indoktrineringen kommer SD förbli stora. Om det ger makt vet jag inte, men dom samlar proteströster.