2018-07-22, 21:33
  #72013
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Kom med någon bättre förklaring till varför det kan skilja 12%e mellan instituten.

Dåliga mätverktyg. Nya politiska strömningar som varit svåra att fånga upp. Större misstro mot opinionsundersökningar. En mer mobil väljarbas osv osv.
2018-07-22, 21:35
  #72014
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Om man tror att jorden är platt trots att alla vet att den är rund så skulle jag vilja påstå att bevisbördan ligger hos den som påstår att den är platt inte tvärtom.

Kloka ord, du tror på SCB trots att verkligheten visar upp helt andra siffror.
2018-07-22, 21:37
  #72015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Dåliga mätverktyg.
Så kan det också vara.
Men att inte rätta till detta anser jag vara av ren illvilja.
2018-07-22, 21:39
  #72016
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Nu blir jag offtopic men jag tycker ändå att vi kan uppmärksamma en sverigedemokrat som lär påverka opinionen i rätt riktning framöver.

Jag följer Paula Bieler på tvitter. Förstått att del är tveksamma till henne men personligen tror jag min skäl människan har möjlighet att bli folkkär.
Bieler är för tillfället i gröntjänst, uppe i Gävleborg som utbildad stabsassistent och hjälper således till att släcka bränder. Hennes rapporter gör en varm i själen.

Heja Paula!!

Ja hon gör sig och SD populära bland de som följer SD men jag tror inte det påverkar SD i OU för tyvärr kommer det inte nå sådana som inte redan stödjer SD. MSM kommer hellre visa en förvirrad Annie Lööf som står och gör handsignaler till brandsläckare som undrar varför hon är där och slösar bort deras tid.
2018-07-22, 21:43
  #72017
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja hon gör sig och SD populära bland de som följer SD men jag tror inte det påverkar SD i OU för tyvärr kommer det inte nå sådana som inte redan stödjer SD. MSM kommer hellre visa en förvirrad Annie Lööf som står och gör handsignaler till brandsläckare som undrar varför hon är där och slösar bort deras tid.

Tror faktiskt Bielers insats kommer ge eko även i andra läger..

https://twitter.com/widarandersson/status/1020637257181597697?s=19
2018-07-22, 21:47
  #72018
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Finns ingen agenda, ta av dig foliehatten.

Och det vet du? Pellejöns!
__________________
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-07-22 kl. 21:50.
2018-07-22, 21:48
  #72019
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tror faktiskt Bielers insats kommer ge eko även i andra läger..

https://twitter.com/widarandersson/status/1020637257181597697?s=19
Vem är Widar? Tidningsman?
2018-07-22, 21:50
  #72020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du rör dig kanske mest i din filterbubbla där du får dina åsikter bekräftade. Jag träffar en större variation av människor och kan snabbt känna riktiga trender.

Det är helt rätt att jag rör mig mest inom min egen bubbla. Men även när jag går utanför bubblan känner jag en förändring.

Den stora förändringen utanför min bubbla är att folk är mer och mer osäkra, dom hittar inga bra alternativ. Det kan vara gamla klasskamrater och fd arbetskamrater. En del högborgerliga och en del till och med Vänster.
Ingen är nöjd. Många resonerar på det sättet att dom vill att media skall spegla verkligheten, behandla folk och partier likvärdigt. Som det är nu, en intervju på stan av SR-TV blir ofta: "så hemskt att man normaliserat fascister och rasister" eller "viktigast är att få ut fascisterna ur Riksdagen", sådana budskap släpps fram.
Folk utanför min bubbla ser att krafter är verksamma som vill förändra vårt eget omdöme, vi skall tänka som etablerad PK-MSM, detta retar folket och det gör att SD:s möjligheter ökar.

Så här kan det inte fortsätta. Och eftersom etablerade partier inte ifrågasätter indoktrineringen kommer SD förbli stora. Om det ger makt vet jag inte, men dom samlar proteströster.
2018-07-22, 22:16
  #72021
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Och det vet du? Pellejöns!

Bevisbördan ligger hos dig. Visa den stora konspirationen nu!
2018-07-22, 22:19
  #72022
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Bevisbördan ligger hos dig. Visa den stora konspirationen nu!

Agenda är inte samma sak som konspiration.
2018-07-22, 22:22
  #72023
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Bevisbördan ligger hos dig. Visa den stora konspirationen nu!
Att det skiljer 12 procentenheter mellan instituten är fakta. Att påstå att detta inte är medvetet är att betrakta som en konspirationsteori. Bevisbördan ligger hos den som påstår att sunda vetenskapliga principer ligger bakom diskrepansen.
2018-07-22, 22:23
  #72024
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Vem är Widar? Tidningsman?
Före detta riksdagsman för sossarna numera ledarskribent.

En av de få riktiga och vettiga sossarna som finns kvar tillsammans med Johan Westerholm och Stig-Björn Ljunggren och faktiskt otroligt nog Magdalena Andersson som får ta mycket skit för att alla omkring henne är bindgalna och vägrar acceptera verkligheten.

Här är en bra artikel som analyserar kontrasten mellan Paula Bieler som verkligen handgripligen gör nytta och vår sk statsminister som glassar med familjen Kennedy istället.

https://kvartal.se/kommentar/0kna6ujjfosb86k4aj37clkieucfug

Edit: såg nu att Widar refererar till artikeln som jag länkar till, rekommenderas som sagt.
__________________
Senast redigerad av orrtupp 2018-07-22 kl. 22:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in