2018-07-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Några belägg att det skulle bli bra presterar du naturligtvis inte.

När blev knark läkemedel?

Finns flertalet studier som styrker dess effekt. Det är jävligt trubbiga verktyg ja men i dagsläget finns inte så många andra vägar att gå rent medicinskt. Knark och knark. Det är inte metamfetamin, kokain och andra nasty drugs direkt. Väldigt låga doser dessutom. Har visat sig att behandlad ADHD minskar risken för att fastna i andra beroenden som tunga droger, spelberoende, sex mm.
Obehandlad adhd och depression som följd är jävligt farligt det också. Man får väga för och nackdelar med behandling.
Metylfenidat, strattera mm är troligtvis mindre ofarligt än SSRI och funkar på samma sätt bara att återupptaget av dopamin och noradrenalin påverkas istället.
Skribenten i din länkade artikel är en välkänd scientolog som snackar mycket skit. Scientologi hör inte hemma i modern vetenskap.
Citera
2018-07-22, 18:33
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-nu
Jag är extremt verbalt hyperaktiv. Blir man lugnare av ADHD medicin?

Ja, en del blir såpass lugna av rätt dos att man märker att dom börjar tala mindre.

I början kan en del till och med bli såpass lugnade av stimulanterna att dom blir väldigt sömniga rent av - finns dom som beskrivit hur dom nästan kört av vägen för att ögonen börjar falla ihop på morgonen.
(jag känner en sådan hyperaktiv)

Såpass starka reaktioner är dock ovanliga, vanligtvis så är det mer att ett plötsligt inre lugn sänker sig över den ADHD-drabbade, snarare än ren sömnighet.
Citera
2018-07-22, 18:41
Medlem
Citat:
Några belägg att det skulle bli bra presterar du naturligtvis inte.

När blev knark läkemedel?

Det har det väl alltid varit?
bensodiazepiner, morfin, sömntabletter osv.

Är du verkligen såhär dum eller låtsas du bara?
Citera
2018-07-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-nu
Jag är extremt verbalt hyperaktiv. Blir man lugnare av ADHD medicin?

Jag ät likadan. Ja, det blir du.

I början kändes det väldigt konstigt. Känner ett lugn i huvudet och undrar vad jag förut hela tiden pratade om. Mig hjälper det mycket.
Citera
2018-07-22, 21:05
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Det har det väl alltid varit?
bensodiazepiner, morfin, sömntabletter osv.

Är du verkligen såhär dum eller låtsas du bara?

Knark har aldrig varit läkemedel, vad läker knark menar du?

Bensodiazepiner, morfin, sömntabletter osv läker mig veterligen ingenting!
Citera
2018-07-22, 21:38
Medlem
Citat:
Lite info om bluffen med dessa s.k. läkemedel mot adhd.
http://jannel.se/LV.ADHD.droger.pdf
Men vad är det för källa du använder? Kollade lite på hemsidan där och det verkar nästan som någon som har en personlig vendetta mot ADHD. Kanske t.om våra kära KMR som ligger bakom?

Det är ganska svårt att påstå att läkemedel mot ADHD i sig själv är en bluff, när dom faktiskt för det mesta hjälper folk med ADHD.

Dock kan jag också ställa mig kritisk till hur mycket som skrivs ut egentligen, kanske inte i Sverige där vi verkar ha ganska bra ordning på torpet, men däremot i USA är det ju tydligare hur dessa mediciner skrivs ut till små barn utan att man ens ger det ett försök att anpassa t.ex skolmiljön till barnet istället.

Nu har jag ingen aning om hur skolan ser ut i Sverige idag, men när jag gick i skolan fanns det massor av olika resurser folk med ADHD och andra NPF kunde få.
Citera
2018-07-22, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Men vad är det för källa du använder? Kollade lite på hemsidan där och det verkar nästan som någon som har en personlig vendetta mot ADHD. Kanske t.om våra kära KMR som ligger bakom?

Exakt, det är scientologen Janne Larsson som ligger bakom.
Citera
2018-07-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Exakt, det är scientologen Janne Larsson som ligger bakom.
Se där ja. Hade ingen aning på rak arm att han var det, men det räcker med att läsa hans dokument så får man känsla av hur han använder terminologi på samma sätt som KMR gör.

Ja då kan jag ju verkligen inte ta personen i fråga på något allvar.
Citera
2018-07-22, 22:34
Medlem
Citat:
Knark har aldrig varit läkemedel, vad läker knark menar du?

Bensodiazepiner, morfin, sömntabletter osv läker mig veterligen ingenting!

Då får du gärna definiera läkemedel för mig och resten av världen.

Läkemedel, farmaka, eller i dagligt tal "medicin", definieras av läkemedelslagen som varor med syfte "att förebygga, påvisa, lindra eller bota sjukdom eller symtom på sjukdom eller att användas i likartat syfte" (SFS 1992:859).

Sluta bara tramsa, du gör bort dig.
Senast redigerad av Ziver 2018-07-22 kl. 22:37.
Citera
2018-07-22, 22:36
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Se där ja. Hade ingen aning på rak arm att han var det, men det räcker med att läsa hans dokument så får man känsla av hur han använder terminologi på samma sätt som KMR gör.

Ja då kan jag ju verkligen inte ta personen i fråga på något allvar.

Det finns många källor till trovärdig information.

"Flera personer som har behandlats med Strattera har tagit sina liv. En av dem är Adrian, 12.
– Min sons självmord kom som en blixt från klar himmel, säger en av föräldrarna."

Fallet beskrivs på hemsidan ritalindeath.com vars grundare Lawrence Smith har prisats för sitt engagemang kring ADHD-mediciner.

2003 mottog han en utmärkelse av Priscilla Presleys organisation för mänskliga rättigheter.
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/P3pJPb/at-strattera-tog-sitt-liv

Självmord & Psykofarmaka. En rapport baserad på Socialstyrelsens Lex Maria-anmälningar för 2007.

Det här är en unik rapport om självmord och psykofarmaka. Aldrig tidigare har
uppgifter av detta slag redovisats för allmänhet och politiker i Sverige.
I 338 av de 393 självmordsfallen, 86 % av fallen, hade personerna fått behandling med
psykofarmaka inom ett år före självmordet.
http://jannel.se/suicidpsykofarmaka.pdf
Citera
2018-07-22, 22:39
Medlem
Citat:

"Flera personer som har behandlats med Strattera har tagit sina liv. En av dem är Adrian, 12.
– Min sons självmord kom som en blixt från klar himmel, säger en av föräldrarna."

Fallet beskrivs på hemsidan ritalindeath.com vars grundare Lawrence Smith har prisats för sitt engagemang kring ADHD-mediciner.

2003 mottog han en utmärkelse av Priscilla Presleys organisation för mänskliga rättigheter.

Självmord & Psykofarmaka. En rapport baserad på Socialstyrelsens Lex Maria-anmälningar för 2007.

I 338 av de 393 självmordsfallen, 86 % av fallen, hade personerna fått behandling med

Inget konstigt, dessa personer hade tagit sina liv även utan läkemedel.

Vore mer intressant med en studie över hur många liv de räddat. Detta går naturligtvis tyvärr inte.
Citera
2018-07-22, 23:38
Medlem
Citat:

Jag är ledsen men inget av det du länkar känns särskilt trovärdigt. Det verkar fortfarande bara vara samma KMR-trams...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in