2018-07-22, 20:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
En jävla skitsäsong. Som Salomonsson sade får vi en något billig straff men det har även vart mycket motvind denna säsong och däribland uteblivna straffar så han antydde att det ”jämnar ut sig”.

Då skulle Al-Hakim istället få för sig att blåsa två ännu sämre straffar. Ännu ett lågvattenmärke. Han gick från klarhet till klarhet förra säsongen men nu är måttet rågat.

Man får hoppas att Gren lyckas ro hem den tekniske Sargon Abraham, kanske han kan ge lite nytt liv till det fantasilösa anfallet, i synnerhet när Tobbe uppenbarligen inte håller, samma med Omarsson, fruktansvärt trött på hans dåliga fötter.

Någon ny innermitt hade inte heller suttit fel... ge Poya lite att jobba med. Har det framkommit om en klumpsumma försvann i samband med Dahlbergs transfer till Watford? Annars borde man ju kunna förvalta 35+ miljoner bättre än hittills.

Sluta försöka bortförklara det med billiga straffar och motvind och massa saker. Citerar mig själv om detta eviga snack om spelidé och otur som jag hört från många IFK:are. Passar ni er inte är ni på väg raka vägen mot superettan och visst skitkul och så men en klubb som IFK i Allsvenskan är positivt för svensk fotboll och svensk supporterkultur.

2018-04-24 - (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2018

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det här påståendet ser man titt som tätt (se även Nanne i bajen). Tränaren har någon anal idé som är helt magisk, något oklart dock vad målet med det är. När det fallererar så struntar man i sin idé och spelar på det där sättet som vi vet vinner mer poäng.

Ursäkta mitt språk men vad är det för kvalificerat skitsnack? Vinna poäng är #1. Vet man en magisk metod för det är det det enda som gäller från match #1
2018-07-22, 20:19
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fan vad tabellen haltar. När har vi en rättvisande tabell? Mitten av augusti?

Malmö (6 plats) ligger före Göteborg (12 plats) som har två matcher färre spelade. Göteborg ska möta Sirius och BP? Tar de två viktorior så har de samma poäng som Malmö.

Det är katastrof att tabellen haltar som den gör, det gör att man inte alls kan göra den allt för klyschiga "halvlekssammanfattningen" av Allsvenskan efter 15 spelade med skön kuriosa och trender.

Ex:

Sedan Hammarby tappade sin första poäng mot AIK 20:e maj har man inte vunnit en enda match i Allsvenskan.

Malmö är obesegrade sedan man bytte tränare och har bara en oavgjord på samma tid.

Senast Göteborg låg så lång ner efter halva allsvenskan spelad var år xxxx.

Osv.
2018-07-22, 20:23
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Sluta försöka bortförklara det med billiga straffar och motvind och massa saker. Citerar mig själv om detta eviga snack om spelidé och otur som jag hört från många IFK:are. Passar ni er inte är ni på väg raka vägen mot superettan och visst skitkul och så men en klubb som IFK i Allsvenskan är positivt för svensk fotboll och svensk supporterkultur.

2018-04-24 - (FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2018

Blåvitt spelade riktigt dåligt i andra halvlek och det ser stundtals ut som superettan-material men det gör inte att Al-Hakim inte bör kritiseras eller? Tre riktigt kontroversiella beslut idag. Annars håller jag med dig, jag är också en pragmatiker.
2018-07-22, 20:25
Medlem
0174Affes avatar
Sjukt viktig seger för Sirius i dag. När vi vinner mot Borlänge laget som spelar i Gävle nästa helg, börjar det ljusna. Kanske kan vi hålla oss kvar trots den usla starten på AS
2018-07-22, 20:28
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag som djurgårdare förstår inte varför JO ens får spela. Han har ett halvår kvar på kontraktet, skadebenägen, opolerad i sin spelstil osv. Idag borde han ju haft ett solklart rött kort. Kommer aldrig kalla en sådan grej för rutinerat eller dylikt, bara domarens inkompetens som gör att han inte åker ut där.

Danielsson har varit en av seriens bästa mittbackar denna säsong. Det är nog de flesta överens om, ändå bänkas han av JO. Trist.

JO är bra på huvudet och i duellspelet men tjångar alldeles för mycket och är alldeles för otrygg med boll för min smak.
Definitivt vår sämsta mittback. Idag får han väl spela så att Danielsson är pigg på torsdag. Samma sak med Une på högerbacken - Gunnarsson vilas.

Dock underbart att se motståndarna och ffa motståndarsupportrar hata Jonas. Fantastiskt provocerande, laaaav it.
2018-07-22, 20:29
Medlem
Citat:
Blåvitt spelade riktigt dåligt i andra halvlek och det ser stundtals ut som superettan-material men det gör inte att Al-Hakim inte bör kritiseras eller? Tre riktigt kontroversiella beslut idag. Annars håller jag med dig, jag är också en pragmatiker.
Jag är verkligen ingen domarkramare och självklart går det att vara kritisk mot domarna. Dock är jag så jävla trött på att det alltid mer eller mindre ska skyllas på domarna varje gång ett lag förlorar en match. Någonstans finns det något som kallas självrannsakan och att ha ett eget ansvar. Ett lag som IFK Göteborg som tokfloppat nu i 3 år eller vad det är borde verkligen se sig själva i spegeln och kritisera sig själva för att dom tappar flera matcher gång på gång istället för att leta efter ursäkter och klaga på allt annat.
2018-07-22, 20:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Exakt, är tjongboll och 1-0 konceptet för att vinna Allsvenskan så är jag i 10 fall av 10 för att AIK ska spela tjongboll och 1-0. Jag skiter i allt vad vackert och modern fotboll är. 3 poäng annars kan man pyssla med dans eller konståkning eller något annat där utseendet på vad man gör är det viktigaste.

Jag avskyr spelare, jag avskyr tränare, jag avskyr framförallt sportjournalister som pratar om vacker eller publikfriande fotboll. Jävla ikea-mentalitet påhetsad av någon form av evig barcelona-erektion som drabbat halva fotbollsvärlden. Det är vackert att vinna, det är vackert att stänga matcher, det är vackert att inte släppa till, det är vackert att lyfta en buckla.
Senast redigerad av Tlagnoj 2018-07-22 kl. 20:59.
2018-07-22, 20:58
Medlem
Citat:
...

Någon ny innermitt hade inte heller suttit fel... ge Poya lite att jobba med. Har det framkommit om en klumpsumma försvann i samband med Dahlbergs transfer till Watford? Annars borde man ju kunna förvalta 35+ miljoner bättre än hittills.
För en som inte följt med. Vad har Poya lyckats med som gör att du tror att han skulle få en allsvensk trupp att maxprestera och utvecklas?
2018-07-22, 21:05
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
För en som inte följt med. Vad har Poya lyckats med som gör att du tror att han skulle få en allsvensk trupp att maxprestera och utvecklas?

Inte jätte mycket, i början var det väl en hel del goda tendenser men det känns som att han har kört fast och det till stor del på grund av spelarmaterialet. Tobbe uträttar inte mycket på topp, samtidigt som vi saknar en playmaker på mitten, och jag vete fan om vi borde fortsätta spela med en 3-backs-linje, skulle vilja se ett riskminimerande 4-4-2 och det är bara för att säkra kontraktet. Gren får inhandla lite spets och sen får vi se.. jag tycker Poya har gjort det helt ok sett till spelarmaterialet.
2018-07-22, 21:09
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Det är katastrof att tabellen haltar som den gör, det gör att man inte alls kan göra den allt för klyschiga "halvlekssammanfattningen" av Allsvenskan efter 15 spelade med skön kuriosa och trender.

Ex:

Sedan Hammarby tappade sin första poäng mot AIK 20:e maj har man inte vunnit en enda match i Allsvenskan.

Malmö är obesegrade sedan man bytte tränare och har bara en oavgjord på samma tid.

Senast Göteborg låg så lång ner efter halva allsvenskan spelad var år xxxx.

Osv.
Ja tyvärr så tar nog Råttjävlarna guldet i år, Bajen kommer nog som bäst runt 5-6:e plats...
2018-07-22, 21:09
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Inte jätte mycket, i början var det väl en hel del goda tendenser men det känns som att han har kört fast och det till stor del på grund av spelarmaterialet. Tobbe uträttar inte mycket på topp, samtidigt som vi saknar en playmaker på mitten, och jag vete fan om vi borde fortsätta spela med en 3-backs-linje, skulle vilja se ett riskminimerande 4-4-2 och det är bara för att säkra kontraktet. Gren får inhandla lite spets och sen får vi se.. jag tycker Poya har gjort det helt ok sett till spelarmaterialet.

Finns stålarna för det?
2018-07-22, 21:15
Medlem
junazs avatar
Citat:
Exakt, är tjongboll och 1-0 konceptet för att vinna Allsvenskan så är jag i 10 fall av 10 för att AIK ska spela tjongboll och 1-0. Jag skiter i allt vad vackert och modern fotboll är. 3 poäng annars kan man pyssla med dans eller konståkning eller något annat där utseendet på vad man gör är det viktigaste.

Jag avskyr spelare, jag avskyr tränare, jag avskyr framförallt sportjournalister som pratar om vacker eller publikfriande fotboll. Jävla ikea-mentalitet påhetsad av någon form av evig barcelona-erektion som drabbat halva fotbollsvärlden. Det är vackert att vinna, det är vackert att stänga matcher, det är vackert att inte släppa till, det är vackert att lyfta en buckla.
Jag trodde aldrig jag skulle hålla med en Gnagare till 100%, men jag kunde inte sagt det bättre själv!

Resultat är allt som räknas i slutändan, inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in