2018-07-21, 22:16
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Har aldrig hävdat att Östersund är borta från guldstrid. Däremot är deras supportrar inte överens om det. Märkligt tycker jag. De kör över varenda lag och lär ta sex poäng mot Elfsborg oxå. De är i högsta grad med om guldet.

Tycker inte alls det är märkligt. Lämnar Ghoddos som man är väldigt beroende av kommer det bli väldigt svårt att hänga med toppen. Ponera nu att man även värvar en ersättare så är det dessutom föga troligt att denne kommer prestera lika galet som Ghoddos gjort. Man ska vara väldigt nöjda om man kniper en fjärde/femteplats men den truppen man har. Finns ju ingen större bredd heller.
2018-07-21, 22:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fan vad tabellen haltar. När har vi en rättvisande tabell? Mitten av augusti?

Malmö (6 plats) ligger före Göteborg (12 plats) som har två matcher färre spelade. Göteborg ska möta Sirius och BP? Tar de två viktorior så har de samma poäng som Malmö.

Första helgen i augusti efter omg. 16.
2018-07-22, 00:04
Medlem
Någon som vet varför Norling valt att sätta Stefanelli i frysboxen?
Helt obegripligt tycker jag.
2018-07-22, 00:38
Medlem
Dra ballen i gruset! Här kommer man hem efter en blöt kväll och får se att Giffarna slagit Kalmar borta, och därmed blott våran andra seger genom tiderna mot Kalmar. Fy fan så viktigt!
2018-07-22, 09:36
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Kör över varenda lag" var ju en enorm överdrift men lyckas man bli mer cyniska efter Potter så kan det ju bli toppstrid i alla fall.

Väldigt skönt att få in Larsson, Panos och Rashidi till matchen mot BP för annars hade det nog varit upplagt för fiasko.

Då menar jag spelmässigt på hemmaplan, för att förtydliga. Helt sjukt att Östersund förlorade så mycket i början - måste ha berott på något särskilt.
Har de inte fem segrar på sex nu? Det kommer att fortsätta rulla in segrar, tro mig.
2018-07-22, 09:38
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tycker inte alls det är märkligt. Lämnar Ghoddos som man är väldigt beroende av kommer det bli väldigt svårt att hänga med toppen. Ponera nu att man även värvar en ersättare så är det dessutom föga troligt att denne kommer prestera lika galet som Ghoddos gjort. Man ska vara väldigt nöjda om man kniper en fjärde/femteplats men den truppen man har. Finns ju ingen större bredd heller.

Bredd finns det inget av i ÖFK, det har du rätt i. Inga ungdomar att slänga in heller men tänk om Ghoddos stannar då? Han är ju fortfarande kvar och sen har du även Aiesh, Gero som är löjligt bra spelare.
2018-07-22, 09:57
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Då menar jag spelmässigt på hemmaplan, för att förtydliga. Helt sjukt att Östersund förlorade så mycket i början - måste ha berott på något särskilt.
Har de inte fem segrar på sex nu? Det kommer att fortsätta rulla in segrar, tro mig.

Inte alls särskitl märkligt. Det var sannolikt både baksmälla från EL-spelet och den turbulens som polisutredning och mediegranskningen av Kindbergs ljusskygga förehavanden som påverkade laget och spelarna.

Som laget uppträder nu är det inte omöjligt att de trots sin start kan utmana om seriesegern, något jag absolut inte trodde var möjligt efter deras säsonginledning och den turbulens som drabbat klubben. Tydligen har det senare snarare verkat som sammanhållande mer än splittrande.
2018-07-22, 12:08
Medlem
Pallestroms avatar
Kan inte ryssarna köpa Brorsson snart...?
2018-07-22, 13:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Bredd finns det inget av i ÖFK, det har du rätt i. Inga ungdomar att slänga in heller men tänk om Ghoddos stannar då? Han är ju fortfarande kvar och sen har du även Aiesh, Gero som är löjligt bra spelare.

Jag skulle bli väldigt förvånad om Ghoddos inte lämnar i sommar. Klubbar från England, Frankrike och Kina är ute efter honom och någon får nog napp.

Kindberg har en givande dialog med Simon Kroon.
2018-07-22, 17:01
Medlem
junazs avatar
Fyfan, tre pinnar är det enda som gäller imorgon. AIK ser ju ruggiga ut...
2018-07-22, 17:43
Medlem
Jonas Olsson är verkligen en perfekt representant för dif.

Aldrig har jag önskat en människa en smärtsam karriäravslutande skada så mycket som för honom.

Jag har inte ens sett situationen men läste att han tog strypgrepp utan att få rött och helvete vad han triggar mig.

Tidsfråga innan han vänder sig till media igen för att förklara hur han egentligen får allt emot sig.
2018-07-22, 18:17
Medlem
Såg stryptaget alldeles nyss och klarare rött kort kan det knappast bli. Kanske lite överdrivet av Alm att kalla det mordförsök, men nog borde Olsson fått rött . Men som vanligt kommer Stockholmslagen billigt undan för att dom är just från Stockholm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in