2018-07-20, 21:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja inte fan kan man gnälla på spelar-kvalité iaf. Där är dom nog 1a i ligan än. Följt av Peking imo.
Så vart placerar du AIK på den listan?
2018-07-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
3a.

Detta är dock min lista så inte direkt hugget i sten men just nu, speciellt om MFF signar Molins med. Så är de MFF>Peking>AIK i mina ögon.
2018-07-20, 21:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
3a.

Detta är dock min lista så inte direkt hugget i sten men just nu, speciellt om MFF signar Molins med. Så är de MFF>Peking>AIK i mina ögon.
Tycker nog vi är tvåa bakom MFF. Innermittfältet i Kris Olsson-Adu-Seb Larsson är ju fantastiskt på alla nivåer.
2018-07-20, 21:59
Medlem
Citat:
Jag vill se mer av Stefanelli, men hur ska man spela? Norling kör 3-5-2 (5-3-2 när motståndarna har boll). Med en match mer spelad leder vi serien, har gjort många mål och släppt in få.

Jag gissar att ordinarie är

Mållis
Linnér

Backlinje
Jansson (årets värvning),
Karlsson/Odjuret (i gnaget sedan '98),
Milosevic (skjut!)

"Wingar"
Sundgren och Lindkvist

Innermitt
Adu - Olsson - Larsson

Anfall
Goitom - Tarik

Bänk: Stefanelli, Yasin, Hauksson, Silva, Rashidi,

...borde kanske över väga 4-2-3-1?

Edit: stryk ovan - helgkväll
2018-07-20, 22:23
Medlem
Citat:
Tycker nog vi är tvåa bakom MFF. Innermittfältet i Kris Olsson-Adu-Seb Larsson är ju fantastiskt på alla nivåer.
Håller absolut med om ert innermittfält.

Men låt säga Peking.. deras svar är Thern, Fransson & Smith. Det skojjar man inte bort. Samtidigt som jag föredrar deras offensiv med hästlängder i DMK, Holmberg,Larsson, Skrabb och Sigurdsson.

Och bakåt har man Pettersson som jag tycker är väldigt bra och dagerstål mfl.

Overall tycker jag Peking kneper 2a plattsen över AIK men det är som sagt väldigt diskutabelt och det är nog mer personligt, vilka spelare man föredrar däremellan som avgör.

Jag har nog personligen mer parti till Peking än AIK, även ifall jag inte håller på något allsvenskt lag specifikt själv

Förövrigt ska de bli intressant att se var Koffe går, och när han går. Som han spelar på sistone är han riktigt fin och jag hoppas verkligen han får till ett en bra flytt.
2018-07-21, 18:03
Medlem
Östersund låg alltså sist i tabellen i början av april och gick mot sin tyngsta säsong någonsin men är nu 6 poäng bakom AIK och i allra högsta grad med i guldstriden. Det såg man inte riktigt komma efter den svaga inledningen.
2018-07-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Östersund låg alltså sist i tabellen i början av april och gick mot sin tyngsta säsong någonsin men är nu 6 poäng bakom AIK och i allra högsta grad med i guldstriden. Det såg man inte riktigt komma efter den svaga inledningen.
Både Burchnall och Rösler verkar haft positiva effekter.

Intressanta tränare båda två.
2018-07-21, 18:12
Medlem
Citat:
Både Burchnall och Rösler verkar haft positiva effekter.

Intressanta tränare båda två.
Helt klart. Dock har ju ÖFK inte sparkat tränaren så din jämförelse haltar en aning. Dessutom hade Östersund bra form redan innan Potter drog. Däremot kan vi nog ta död på snacket om att Östersunds tid skulle vara förbi när Potter lämnade.
2018-07-21, 18:43
Medlem
Citat:
Helt klart. Dock har ju ÖFK inte sparkat tränaren så din jämförelse haltar en aning. Dessutom hade Östersund bra form redan innan Potter drog. Däremot kan vi nog ta död på snacket om att Östersunds tid skulle vara förbi när Potter lämnade.

Ja det har du såklart rätt i. Menar inte att Burchnall kommer in för att rädda från tidigare kaos utan mer att båda verkar ha haft en positiv effekt och transition så att säga
2018-07-21, 19:13
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Har aldrig hävdat att Östersund är borta från guldstrid. Däremot är deras supportrar inte överens om det. Märkligt tycker jag. De kör över varenda lag och lär ta sex poäng mot Elfsborg oxå. De är i högsta grad med om guldet.
2018-07-21, 19:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Har aldrig hävdat att Östersund är borta från guldstrid. Däremot är deras supportrar inte överens om det. Märkligt tycker jag. De kör över varenda lag och lär ta sex poäng mot Elfsborg oxå. De är i högsta grad med om guldet.
"Kör över varenda lag" var ju en enorm överdrift men lyckas man bli mer cyniska efter Potter så kan det ju bli toppstrid i alla fall.

Väldigt skönt att få in Larsson, Panos och Rashidi till matchen mot BP för annars hade det nog varit upplagt för fiasko.
2018-07-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Kör över varenda lag" var ju en enorm överdrift men lyckas man bli mer cyniska efter Potter så kan det ju bli toppstrid i alla fall.

Väldigt skönt att få in Larsson, Panos och Rashidi till matchen mot BP för annars hade det nog varit upplagt för fiasko.
Fan vad tabellen haltar. När har vi en rättvisande tabell? Mitten av augusti?

Malmö (6 plats) ligger före Göteborg (12 plats) som har två matcher färre spelade. Göteborg ska möta Sirius och BP? Tar de två viktorior så har de samma poäng som Malmö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in