2018-07-21, 19:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tycker inte ”fakta” som presenterats stämmer riktigt med dom åtgärder som vidtagits.
Bland annat blodspåren som dom sägs ha hittat inne och utanför hennes lägenhet.
Varför spärras inte gatan av och hundarna spårar därifrån? Sannolikheten att om blodet är från den kvällen, så skulle det leda till planket?!
Vad missar jag?

Det har avhandlats i tråden rörande hur svårt det är för hundar att följa hårda spår. Bla. här:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-21, 19:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du la orden i min mun, just så tänkte jag också.
Vad i herrans namn fick utredarna att så snabbt negligera det som för alla borde vara prio No:1 försvunnen person skadad av geocaching sent på kvällen eller natten. Tiden för försvinnandet var dessutom inte klarlagd så tidigt i utredningen.
Något får mig att tro att det snarare är någon och inte något som tidigt påverkat till rubriceringen människorov. .

Läs mitt svar på vad som gjorde att polisen rubricerade det till människor har. Där får du info om det du söker.
Citera
2018-07-21, 19:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Misstänker också det är privatpersoner.
Håller tummarna att NOA inte bara ger sig i kast med dom andra morden i Örebro utan tar också ett rejält grepp om fallet Wesström

Skrattretande att skylla på blodspår.

Uppenbart är att vilken lekman som helst hade hittat kroppen tidigare kanske just pga, blodspår (vilket också gjordes till slut av en privatperson med hund)

Hade med nöje följt med upp på på det inavlade polishuset Örebro och sparkat samtliga inblandade inkl, Åk.

Det fetade: Kan du utveckla? Har polisen skyllt något på blodspåret. Vad för något då?
Citera
2018-07-21, 19:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men om man nu leker med tanken att SD faktiskt kan vara oskyldig... så framstår JG som en synnerligen trofast vän. För att skifta perspektivet en smula...

Självklart, så trogen att han till och med tog bort LW som vän på Facebook fast hon var hans vän också.

Undrar vad JG tycker om att SD träffat LW under våren som nu Engodtanke tror.

Om jag hade sagt upp bekantskapen med någon pga att min bästa vän är osams med denne och sen får veta att han träffat henne bakom ryggen så vet jag inte om jag blivit så glad.
Senast redigerad av Cocinella 2018-07-21 kl. 19:15.
Citera
2018-07-21, 19:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Självklart, så trogen att han till och med tog bort LW som vän på Facebook fast hon var hans vän också.

Undrar vad han tycker om att SD träffat LW under våren som nu Engodtanke tror.

Om jag hade sagt upp bekantskapen med någon pga att min bästa vän är osams med denne och sen får veta att han träffat henne bakom ryggen så vet jag inte om jag blivit så glad.
Kanske inte jag heller men om jag känner att jag hamnat i en valsituation så faller alltid valet på "min bäste vän" (nej, inte hunden).
Citera
2018-07-21, 19:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Kanske inte jag heller men om jag känner att jag hamnat i en valsituation så faller alltid valet på "min bäste vän" (nej, inte hunden).

Jo men om du valt bort någon för hunden, förlåt, din bäste vän menar jag och sen visar det sig att vännen träffar den du valt bort i smyg. Hur skulle det kännas?
Citera
2018-07-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tycker inte ”fakta” som presenterats stämmer riktigt med dom åtgärder som vidtagits.
Bland annat blodspåren som dom sägs ha hittat inne och utanför hennes lägenhet.
Varför spärras inte gatan av och hundarna spårar därifrån? Sannolikheten att om blodet är från den kvällen, så skulle det leda till planket?!
Vad missar jag?

Blodspår? Är det inte bara en trådsanning?
Citera
2018-07-21, 19:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo men om du valt bort någon för hunden, förlåt, din bäste vän menar jag och sen visar det sig att vännen träffar den du valt bort i smyg. Hur skulle det kännas?
Illa för att jag valde bort någon, kanske... men den personen tillhörde kanske inte den innersta kretsen?
Inte tillräckligt illa för att svika bästa vännen iaf, i nöden prövas vännen och jag har valt bort vänner som inte lever upp till det.

Det är inte så viktigt egentligen, försöker bara sätta mig in i hur det är för JG
Citera
2018-07-21, 19:28
Medlem
JG kanske tog bort henne av egna skäl
ex ville ej bli för inblandad
rädd bli anmäld själv etc etc
Citera
2018-07-21, 19:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var "Missing people" ens ute och letade efter henne?

I så fall borde hon väl ha hittats tidigare?

OM de ändrade till misstänkt människorov pga
att de inte trodde att hon skulle försvinna frivilligt
på sonens födelsedag så är det ju också konstigt.
Hon kunde ju ha stuckit iväg och GeoCachat på natten
och skadat sig så hon inte kunde ta sig hem.
De borde väl ha satt igång ett stort sök efter
henne istället?
Det kan ju bero på vad som fanns i hennes digitala kontakter.
Citera
2018-07-21, 19:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Illa för att jag valde bort någon, kanske... men den personen tillhörde kanske inte den innersta kretsen?
Inte tillräckligt illa för att svika bästa vännen iaf, i nöden prövas vännen och jag har valt bort vänner som inte lever upp till det.

Det är inte så viktigt egentligen, försöker bara sätta mig in i hur det är för JG

Tror hon tillhörde innersta kretsen, har för mig att någon nyligen skrev att de hon cachat mest med var just SD, JG samt någon mer som jag inte kommer ihåg.

Du är väldigt lojal, dumsnäll? 😉

Jag hade blivit rejält arg på min vän, då jag tvingats välja sida och sen går vännen bakom ryggen på en och träffar fienden i alla fall.
Citera
2018-07-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det har avhandlats i tråden rörande hur svårt det är för hundar att följa hårda spår. Bla. här:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Är det inte ganska stor skillnad på spår och blodspårhund? Nu har kanske inte Örebro någon blodspårhund?
Är det inte skillnad på spåra en som går (torra avtryck) och en som blöder?
Ovanstående är spekulation!

Jag tycker det är konstigt oavsett vad, att dom inte ens verkar provat?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in