2018-07-21, 09:32
Medlem
Conams avatar
Rättshaverist eller ej, tråkigt för de anhöriga när en människas liv släcks
Men grattis till övriga vanliga hyggliga människor som slipper möta denna varelse!
Citera
2018-07-21, 09:40
Medlem
Jag gissar att de flesta som positionerar sig mot polisen är folk som själva ser sig själv i en situation där de håller kniven eller har en anhörig som är i riskzonen.

Om jag får en psykos som får mig att ta till kniv mot andra så hoppas jag att polisen gör exakt vad som krävs, varken mer eller mindre, för att stoppa mig från att skada någon annan.
Citera
2018-07-21, 09:42
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Jag gissar att de flesta som positionerar sig mot polisen är folk som själva ser sig själv i en situation där de håller kniven eller har en anhörig som är i riskzonen.

Om jag får en psykos som får mig att ta till kniv mot andra så hoppas jag att polisen gör exakt vad som krävs, varken mer eller mindre, för att stoppa mig från att skada någon annan.

Jag har skrivit på en papperslapp nu att jag är polis. Jag anser att du är psykiskt störd. Ge mig din adress så hjälper jag dig.

Väx upp för fan. Vuxna människor som springer omkring och leker superman.

ALLA VET ATT POLISENS FRÄMSTA FUNKTION ÄR ATT SKYDDA DE HORUNGAR SOM STYR.

Utan polisen hade vi inte accepterat detta efterblivna samhälle.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-07-21 kl. 09:46.
Citera
2018-07-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farjaglov
Ja det är från media. Och? Det står för tillfället att han inte är misstänkt för nåt brott.
Tror du på riktigt att han sitter där nu o tänker:
”Yes, fan vad jag är bra! Äntligen fick jag skjuta ihjäl nån och det är ju precis vad jag väntat på. Känns jättebra det här. Längtar tills jag får skjuta igen”.

Eller kan du möjligtvis tänka på att han, precis som du och jag, gör sitt jobb. Men hans jobb är som en bergochdalbana. Ena dagen står han med en liten bebis och tröstar för att mamman har blivit misshandlad av pappan, andra dagen får han åka på en olycka där han blir tvungen att titta på en sargad kropp, kanske av ett barn. Tredje dagen åker han på en handräckning av en starkt psykotisk man som gör utfall mot en läkare i syfte om att mörda denne. Tror du han då står och tittar på, eller gör han vad som krävs av situationen för att rädda läkaren?

Det är rätt att man ej kan ha orealistiska krav på en polis med en 2 årig teoretisk utbildning.

Då man sökt sig till polisutbildningen så får man nog räkna med att se mycket lidande inom sin utövning.

Men den berömda polisledningen borde inse att sända uniformerad beväpnad personal utan utbildning till en psykotisk person ej är lämpligt,framför allt då detta är en återkommande händelse att folk avlider.

Polisen är ej kompetent till denna typ av händelse då de saknar utbildning,verktyg till denna händelse.

Att en psykotisk person ej skall bemötas av personal som ser ut att ha klätt sig för att invadera Polen borde vara självskrivet.

Det är små saker som vore enkelt att justera om intresse och kompetens fanns inom polisen.
Senast redigerad av Pibesill 2018-07-21 kl. 09:58.
Citera
2018-07-21, 10:07
Medlem
Det är väl tur då att det är du som skrivit lappen. Något säger mig att du skulle bli bortsorterad i lämplighetsprövningen.

Jag har varit tvivlande inför att legalisera cannabis. Den här tråden undanröjer alla tvivel till förmån för ett nej.

Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Jag har skrivit på en papperslapp nu att jag är polis. Jag anser att du är psykiskt störd. Ge mig din adress så hjälper jag dig.

Väx upp för fan. Vuxna människor som springer omkring och leker superman.

ALLA VET ATT POLISENS FRÄMSTA FUNKTION ÄR ATT SKYDDA DE HORUNGAR SOM STYR.

Utan polisen hade vi inte accepterat detta efterblivna samhälle.
Citera
2018-07-21, 10:09
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Det är väl tur då att det är du som skrivit lappen. Något säger mig att du skulle bli bortsorterad i lämplighetsprövningen.

Jag har varit tvivlande inför att legalisera cannabis. Den här tråden undanröjer alla tvivel till förmån för ett nej.

Jag skiter i om "något" säger dig saker. Jag skiter i din lämplighetsprövning. Jag VET vem jag är och vad jag går för.

Jag skiter i din efterblivna uppfattning om cannabis.. Denna tråd har inte med det att göra. Hur du kunnat göra denna tankevurpa precis som de andra statliga hororna. Samtidigt på kommando attackerar ni cannabis!?

Patetiskt. Ni kan inte vara något annat än korkade poliser, politiker eller annat efterblivet pack till tjänstemän.
Ni är HOROR. Ni har sålt er. Det är staten mot folket. Sanna mina ord.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-07-21 kl. 10:31.
Citera
2018-07-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Det är rätt att man ej kan ha orealistiska krav på en polis med en 2 årig teoretisk utbildning.

Då man sökt sig till polisutbildningen så får man nog räkna med att se mycket lidande inom sin utövning.

Men den berömda polisledningen borde inse att sända uniformerad beväpnad personal utan utbildning till en psykotisk person ej är lämpligt,framför allt då detta är en återkommande händelse att folk avlider.

Polisen är ej kompetent till denna typ av händelse då de saknar utbildning,verktyg till denna händelse.

Att en psykotisk person ej skall bemötas av personal som ser ut att ha klätt sig för att invadera Polen borde vara självskrivet.

Det är små saker som vore enkelt att justera om intresse och kompetens fanns inom polisen.
Och hur många vill ge sig i lag med dessa personer utan assistans av polis tror du? "Vi har psykotisk galning som viftar med kniv i ett bostadsområde, kan du inte åka dit och tala förstånd med honom Kalle?"
Dessutom är polisens främsta uppgift att skydda allmänheten från dessa dårar. Det skulle vara helt oacceptabelt att riskera andras liv för att man inte vill riskera att skada idioten.
Citera
2018-07-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
En man blir mördad i sitt egna hem. Finns horungar som försvarar detta mord.

Hur löser vi detta. Hur skyddar vi oss från polisen och staten.

Ska alla psykiskt sjuka behöva beväpna sig? Om man tänker lite på detta med psykiskt sjuka, är inte alla psykiskt sjuka? Jag påstår det. En jävla masspsykos. Endast fegisar och efterblivna ställer sig på samma sida som staten. Staten knullar dig. Varför fattar ni inte det?

En man mördad i sitt egna hem.

Det finns en lösning, men den är väldigt kontroversiell. Ska det behövas? Vill staten ha ett krig mot folket. För ni tigger fan om det.

Mördad? dra ner lite på gräset... Tror du han satt snällt i en stol och rullade tummarna och polisen gick in och gav honom ett nackskott eller?
Citera
2018-07-21, 10:49
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Mördad? dra ner lite på gräset... Tror du han satt snällt i en stol och rullade tummarna och polisen gick in och gav honom ett nackskott eller?

Jag säger mördad. Du vet inte hur "vård" fungerar. Dessa människor är ställda mot ett hörn.
Det som sker är äckligt.
Citera
2018-07-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordI
Problemet är väl kanske att de inte behövs så mycket tankekraft för att hugga någon med kniv?

Psykotisk man med adrenalin är inte samma sak som att ”smakat det själv”.

Har du blivit sprayad någon gång? Problemet är väl kanske... Problemet är att det inte krävs mycket tankekraft för såna som dig att kommentera, du har inte en aning vad du pratar om. Tro Mig, det är bra tryck i sprayen så du kan lätt träffa någon på flera meters avstånd och det krävs inte mycket alls. Blev sprayad av 2 poliser under en sprit och tjackfylla för ett par år sen. Från att jag haft "full koll" på läget ena sekunden till att bli träffad av sprayen nästa och börja yra omkring, snurra runt i panik med armarna utslagna för att hitta väggar eller nåt att stödja emot, och sedan ramla omkull och känna batongslagen hagla. Noll koll noll kontroll, du kan inte ens tänka. Ögonen rinner näsan rinner, munnen rinner, ansiktet fucking brinner och du kan inte öppna ögonen. Lyckas du mot alla odds öppna ögonen ser du ändå inget för tårarna sprutar och rinner som Niagarafallen. Testa spraya vatten i ögat, det svider till. Sprayen är lite starkare än vatten. Det finns en anledning till att polisen har sprayen. Idiot. I en trapp dessutom som kanske är max 2-3 meter bred är det bara spraya rakt fram och backa bakåt för polisen. Samma procedur som att trycka av en pistol. Oavsätt om personen då har årets metapsykos och en kniv i handen som hen vevar med blir personen blind och kommer förr eller senare dundra ner för trappen eller löpa in i en vägg, förhoppningsvis tappa kniven. Som sagt, spraya - backa - vänta ut. Typ.
Citera
2018-07-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och hur många vill ge sig i lag med dessa personer utan assistans av polis tror du? "Vi har psykotisk galning som viftar med kniv i ett bostadsområde, kan du inte åka dit och tala förstånd med honom Kalle?"
Dessutom är polisens främsta uppgift att skydda allmänheten från dessa dårar. Det skulle vara helt oacceptabelt att riskera andras liv för att man inte vill riskera att skada idioten.

Nu gällde fallet en hämtning i hemmet av en dokumenterad sjuk person i sitt hem så har svårt att se hur ditt exempel är relevant.

Om en person befinner sig ensam i sitt hem och skall hämtas för vård så är risken för allmänheten minimal, att polisen ej har utbildning och kompetens,verktyg inom detta område borde vi kunna komma överens om.

Att bemöta en person med psykos iförd uniform och pistol känns ganska upplagt för konfrontation speciellt om de agerar som auktoritet och tar kommando i situationen.

Då detta är en återkommande händelse så bör man kanske se över sitt agerande.

Att polisens jobb framställs som väldigt farligt är väl en lätt överdrift om man ser till statistik.
Citera
2018-07-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Vilket jävla pajasinlägg. Du gissar och tror en jävla massa utan att ha någon som helst aning om hur ingripandet gick till. Hur många paranoida schizofrena med kniv har du mött där du snabbt måste ta ett beslut hur du ska hantera situationen? Polisers säkerhet kommer i första hand med det har du så klart ingen som helst jävla aning om.

Varför ens tycka till om något när du inte har någon som helst kunskap? Jävla tomte.

Gissar och gissar. Det va bara en reflektion och lite spekulationer på inlägget jag citerade. Som det mesta är här, teorier osv. Jag har inte en aning, men jag har garanterat mött flera sjuka personer än vad du gör i din lilla bubbla. Sålänge du inte jpbbar inom psykvården då kanske. Men du som verkar sitta på svaren då kan ju informera mig snälla. Sålänge du inte kan bevisa att jag har fel eller komma med fakta kan du krypa tillbaka till skithålet du kom ifrån din pajas.
Senast redigerad av Beardeerwall 2018-07-21 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in