Citat:
Ursprungligen postat av
Farjaglov
Ja det är från media. Och? Det står för tillfället att han inte är misstänkt för nåt brott.
Tror du på riktigt att han sitter där nu o tänker:
”Yes, fan vad jag är bra! Äntligen fick jag skjuta ihjäl nån och det är ju precis vad jag väntat på. Känns jättebra det här. Längtar tills jag får skjuta igen”.
Eller kan du möjligtvis tänka på att han, precis som du och jag, gör sitt jobb. Men hans jobb är som en bergochdalbana. Ena dagen står han med en liten bebis och tröstar för att mamman har blivit misshandlad av pappan, andra dagen får han åka på en olycka där han blir tvungen att titta på en sargad kropp, kanske av ett barn. Tredje dagen åker han på en handräckning av en starkt psykotisk man som gör utfall mot en läkare i syfte om att mörda denne. Tror du han då står och tittar på, eller gör han vad som krävs av situationen för att rädda läkaren?
Det är rätt att man ej kan ha orealistiska krav på en polis med en 2 årig teoretisk utbildning.
Då man sökt sig till polisutbildningen så får man nog räkna med att se mycket lidande inom sin utövning.
Men den berömda polisledningen borde inse att sända uniformerad beväpnad personal utan utbildning till en psykotisk person ej är lämpligt,framför allt då detta är en återkommande händelse att folk avlider.
Polisen är ej kompetent till denna typ av händelse då de saknar utbildning,verktyg till denna händelse.
Att en psykotisk person ej skall bemötas av personal som ser ut att ha klätt sig för att invadera Polen borde vara självskrivet.
Det är små saker som vore enkelt att justera om intresse och kompetens fanns inom polisen.