2018-07-21, 08:32
Medlem
Precis som jag trodde. Alla tankar går till den polismannen som tvingades ta beslutet att skjuta. Han mår nog inte så bra nu.

Polisen inte misstänkt för brott efter dödsskjutning i Norrköping

En man i 30-årsåldern sköts till döds i centrala Norrköping under natten mellan torsdag och fredag. En polisman uppges ha avlossat skott i nödvärn mot mannen.

En handräckning av polis hade begärts för att bistå en läkare vid en läkarundersökning hos en man i 30-årsåldern, något som mannen motsatt sig. Mannen ska då, i anslutning till lägenhet och trapphus, ha gått till attack varpå en av polismännen avlossat skott. Polismannen uppges ha handlat i nödvärn.

– Polismännen upplever ju att de har hamnat i en situation som är en nödvärnssituation. En förundersökning om mordförsök mot läkare och tjänstefel hos polismän är inledd. Åklagare i särskilda åklagarkammaren har nu tagit över fortsatt utredning, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesperson i Region Öst.

Förundersökningen gällande försök till mord har att göra med mannens agerande innan polisen avlossade sitt vapen.
Citera
2018-07-21, 08:37
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farjaglov
Precis som jag trodde. Alla tankar går till den polismannen som tvingades ta beslutet att skjuta. Han mår nog inte så bra nu.

En man i 30-årsåldern sköts till döds i centrala Norrköping under natten mellan torsdag och fredag. En polisman uppges ha avlossat skott i nödvärn mot mannen.

En handräckning av polis hade begärts för att bistå en läkare vid en läkarundersökning hos en man i 30-årsåldern, något som mannen motsatt sig. Mannen ska då, i anslutning till lägenhet och trapphus, ha gått till attack varpå en av polismännen avlossat skott. Polismannen uppges ha handlat i nödvärn.

– Polismännen upplever ju att de har hamnat i en situation som är en nödvärnssituation. En förundersökning om mordförsök mot läkare och tjänstefel hos polismän är inledd. Åklagare i särskilda åklagarkammaren har nu tagit över fortsatt utredning, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesperson i Region Öst.

Förundersökningen gällande försök till mord har att göra med mannens agerande innan polisen avlossade sitt vapen.

Ja men då är det lugnt. För vi alla har ju sånt jävla förtroende för era utredningar. Ni kom fram till att det var okey att döda honom så då är det lungt.

Herregud.
Citera
2018-07-21, 08:44
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farjaglov

Det är ju från media. Det har inget bevisvärde alls. Återkom när du har utredningsmaterial, filminspelning eller liknande.
Citera
2018-07-21, 08:45
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Ja men då är det lugnt. För vi alla har ju sånt jävla förtroende för era utredningar. Ni kom fram till att det var okey att döda honom så då är det lungt.

Herregud.

Du tror alltså polismannen sköt för att döda ?

Läkaren som var med har säkert lämnat sådana uppgifter som påvisar polisens insats gick rätt till.

Räcker med att titta på din avatar så inser man att dina ena hjärncell fortfarande letar efter den andra .

Sluta rök , kamma till dig och välkommen till verkligheten
Citera
2018-07-21, 08:50
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Du tror alltså polismannen sköt för att döda ?

Läkaren som var med har säkert lämnat sådana uppgifter som påvisar polisens insats gick rätt till.

Räcker med att titta på din avatar så inser man att dina ena hjärncell fortfarande letar efter den andra .

Sluta rök , kamma till dig och välkommen till verkligheten

Det spelar ingen roll vad jag tror. ÄNNU EN UNG MAN ÄR MÖRDAD AV POLISEN.

Din fråga är efterbliven. Allt tyder på att polisen sköt för att döda. Annars hade man använt andra vapen och annan ammunition.

Det räcker som bevis i den nya verkligheten som kommer. Han kommer dömas för mord.
Du kommer få kompanistryk.. men detta av folket.
Citera
2018-07-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Hade du brottats med en bindgalen och psyksjuk angripare med kniven i högsta hugg? Det är lågt att avfärda polisen som "hen-polis". Det säger en hel del om dig. Sluta kolla på porr med fiktiva poliser. Det är enkelt att publicera efterblivna kommentarer likt din kommentar i datorstolens komfort med den referensramen och toarullen på en armlängds avstånd.

Svenska poliser skjuter alldeles för lite med tanke på vad de dagligen får stå ut med.
I gamla dagar inom psyket hanterades sådana på annat sätt. Man stack i dem lugnande spruta genom kläderna.
Citera
2018-07-21, 09:05
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det spelar ingen roll vad jag tror. ÄNNU EN UNG MAN ÄR MÖRDAD AV POLISEN.

Din fråga är efterbliven. Allt tyder på att polisen sköt för att döda. Annars hade man använt andra vapen och annan ammunition.

Det räcker som bevis i den nya verkligheten som kommer. Han kommer dömas för mord.
Du kommer få kompanistryk.. men detta av folket.

hahaha.
Du skriver att han kommer dömas för mord , när artikeln ovan säger precis tvärtom.
Vad tyder på att han sköt för att döda?

Du måste rökt på hårt under natten.

Om gärningsmannen springer med en kniv eller hammare mot polisen , menar du att hans typ av tillhygge/vapen spelar roll. Om han hade kniv ville han döda , men om han hade hammare ville han bara skada .

Du borde fan sätta upp dig själv på din Wall of retards.
Jävla pundare
Citera
2018-07-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoMantis
Tragisk händelse som borde kunnat undvikas. Oavsett om polisen sköt i nördvärn eller ej så anser jag att svenska folket har rätt att få reda på hur händelseförloppet verkligen gått till. Just nu är det en pågående utredning men därefter bör ju en presskonferens hållas. Vi har knappt ingen insyn i hur polis- och rättsväsende jobbar och plötsligt sker en dödskjutning som denna. Vi har rätt till insyn och sanning, vi är medborgare som betalar deras lön.
Men så fort det gäller en polis så sker allt bakom stängda dörrar och folket lämnas utanför och får istället gissa vad som skett på diverse forum. Är det rättssäkerhet i ett demokratiskt land som Sverige?

Du sätter huvudet på spiken här.

Anledningen till att det finns folk som tvivlar på
polisens agerande är att polisen aldrig tycks göra något fel.

Alla utredningar där polisen är inblandad kommer
fram till samma slutsats - polisen gjorde ett oklanderligt jobb.

Men nu är det så poliser är vanliga människor och alla vet att vanliga
människor begår misstag.

Hade polisen varit mer öppen och till och med erkänt när
de gjorde fel, hade det inte behövt uppstå såna här disskusioner.
Citera
2018-07-21, 09:08
Medlem
Min gissning; 2 svenska polisbrudar på 50-55kg har åkt ut på detta till synes ofarliga uppdrag. Dessa 2 naiva brudar som blivit poliser för att man vill hjälpa människor o blablabla är inte förberedda på en våldsam konfrontation och eftersom man är helt inkompetenta får man panik och istället för att spreja honom eller skadeskjuta honom tar man livet av honom. GG
Citera
2018-07-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoMantis
Det är ju från media. Det har inget bevisvärde alls. Återkom när du har utredningsmaterial, filminspelning eller liknande.

Ja det är från media. Och? Det står för tillfället att han inte är misstänkt för nåt brott.
Tror du på riktigt att han sitter där nu o tänker:
”Yes, fan vad jag är bra! Äntligen fick jag skjuta ihjäl nån och det är ju precis vad jag väntat på. Känns jättebra det här. Längtar tills jag får skjuta igen”.

Eller kan du möjligtvis tänka på att han, precis som du och jag, gör sitt jobb. Men hans jobb är som en bergochdalbana. Ena dagen står han med en liten bebis och tröstar för att mamman har blivit misshandlad av pappan, andra dagen får han åka på en olycka där han blir tvungen att titta på en sargad kropp, kanske av ett barn. Tredje dagen åker han på en handräckning av en starkt psykotisk man som gör utfall mot en läkare i syfte om att mörda denne. Tror du han då står och tittar på, eller gör han vad som krävs av situationen för att rädda läkaren?
Citera
2018-07-21, 09:22
Medlem
Man kan bara gapskratta åt alla rättshaverister i denna tråd som på fullt allvar sitter med sin foliehattar och tror att polisen har nån sorts hemlig agenda att skjuta ihjäl folk så fort de får chansen.

Hahahaha...nej, vänta...HAHAHAHAHAHA.
Citera
2018-07-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Min gissning; 2 svenska polisbrudar på 50-55kg har åkt ut på detta till synes ofarliga uppdrag. Dessa 2 naiva brudar som blivit poliser för att man vill hjälpa människor o blablabla är inte förberedda på en våldsam konfrontation och eftersom man är helt inkompetenta får man panik och istället för att spreja honom eller skadeskjuta honom tar man livet av honom. GG

snacka om trångsynt. Jag skulle vilja se dig i en sån situation du otroligt kompetenta människa som alltid gör rätt i alla situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in