2018-07-14, 10:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja exakt conte fick ett avtackande på hemsidan. Ingen jättegrej iförsig men han var ju ändå bara där i 2 säsonger, varav den senaste var ett halvt fiasko iallafall.

Nu är det iallafall officiellt klart att sarri tar över. Är extremt osäker på sarri. Visst har han gjort det bra i napoli men inte så där överdrivet bra, tycker man höjt dem väl mycket. Dem var väl med och utmanade redan innan han kom dit? Iallafall bland topp 4 i italien. Han är ju fortfarande ett ganska oprövat kort, inte minst utanför italien där han inte har så mycket erfarenhet, lägg därtill att hans facit i europacupspel inte direkt imponerat. Men han står för en riktigt härlig fotboll iallafall. Intressant och kul val är det hur som helst. Senast chelsea skaffade sig en renodlad offensiv tränare var ju godingen AVB. Och vi vet ju alla hur det slutade. Det som talar för mer lycka denna gång är att sarri har ett lag mer anpassat för att kunna spela den offensivare fotbollen. Inte lika trög backlinje och stationärt mittfält, lägg därtill att förstärkningar lär komma som är anpassade efter sarris fotboll.

Men positivt för underhållningen kommande säsong. Ut med dinosaurierna wenger och conte och in med fräschare och mordernare tränare i emery och sarri. Nu är det bara united som tvingas dras med fotbollsmördaren mourinho.
Citera
2018-07-14, 17:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Påtal om chelsea måste ju chelsea fansen gråta blod när dem ser lukaku, de bruyne och hazards länkspel. Tänk att man hade alla 3 i sitt lag. Oh what could have been. Mourinho masterclass. Förövrigt sjukt bra scoutat av de bruyne och courtouis. Iallafall vad jag kan minnas var dem inte jagade av massor av topplag, och kom billigt. Lukaku och hazard var ju dyrare och mer kända.
Citera
2018-07-18, 21:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Oxen Verkar bli borta en större del utav säsongen efter knäskadan han drog på sig mot (Roma)!
Citera
2018-07-19, 09:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Oxen Verkar bli borta en större del utav säsongen efter knäskadan han drog på sig mot (Roma)!
Jaha skadad. Igen. Ox kommer aldrig bli något. Om 2-3 säsonger spelar ox väl i west ham, everton eller något annat "mediokert" lag utanför topp 6. Precis som walcott. Precis som wilshere. Precis som welbeck. Ross barkley. Vad är det med dem engelska "talangerna". Ständigt går dem sönder.
Citera
2018-07-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Savjig back-/målvaktssituation i LFC? Nja, inte efter VvD inträde i laget. 17 hållna nollor, näst bäst i PL gångna säsongen talar emot en svajig back- och målvakssituation. Nu kommer Naby Keita in, en klar förstärkning på mittfältet, allt talar för att forwardsbesättningen är ograverad, dessutom ser Sturridge ut att kunna leverera igen efter sina skadebekymmer. Fabinho kommer in i laget, en spelare som fungerar såväl som back som mittfältare. Visst, det är troligen så att Salah inte kommer att leverera på samma höga nivå kommande säsong men det finns täckning för en ev. svagare leverans från honom i övriga forwards och offensiva mittfältare. Jag skulle bli förvånad om vi inte blir första utmanare till City om titeln, om nu City klarar av att leverera på samma nivå som föregående säsong.

Nu ännu starkare med Alisson i målvakt eller hur? Jag tror Liverpool är en riktig utmaning till City kommande säsongen.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-confirm-signing-alisson-becker-14930903
Citera
2018-07-21, 09:23
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompel
Nu ännu starkare med Alisson i målvakt eller hur? Jag tror Liverpool är en riktig utmaning till City kommande säsongen.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-confirm-signing-alisson-becker-14930903

Absolut, Alisson är en förstärkning på målvaktssidan. Nu återstår bara att vänta in Nabil Fekir, en övergång som troligen kommer att bli av sett till hur klubben hanterat media och övergångsrykten denna sommar.

Jag är inte alls säker på att City kommer vara lika bra denna säsong som den förra. Svårt att se dem göra en lika bra och stabil säsong till. Sett till de spelare som kommit in i truppen så håller jag för första gången på väldigt länge Reds som huvudfavorit till titeln.
Citera
2018-07-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Absolut, Alisson är en förstärkning på målvaktssidan. Nu återstår bara att vänta in Nabil Fekir, en övergång som troligen kommer att bli av sett till hur klubben hanterat media och övergångsrykten denna sommar.

Jag är inte alls säker på att City kommer vara lika bra denna säsong som den förra. Svårt att se dem göra en lika bra och stabil säsong till. Sett till de spelare som kommit in i truppen så håller jag för första gången på väldigt länge Reds som huvudfavorit till titeln.

Övergången till Fekir tror jag inte kommer att hända. Han var nog påtänkt som en ny nr. 10. Ett nummer som Mané har fått ta över.
Citera
2018-07-21, 09:46
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Vad ska man säga om köpet av Alisson? Dyr, naturligtvis. Men man får begrunda vad ett lag är i behov av och hur spelaren presterar. Att Liverpool behövde en ny målvakt var de flesta helt övertygade om så behovet var stort. Hur han kommer att prestera är ju svårare att sia om . En säsong som förstaval i Europa är ju inte jättemycket att göra en bedömning på. Dessutom ett nytt lag och liga att anpassa sig till. Hur reagerar till exempel han och fansen om han gör ett tidigt misstag eller osäkert intryck? Med det sagt så har han den gångna säsongen setts som en av världens bästa målvakter och då får man betala. Alisson ska inte anses vara på samma nivå som övriga målvakter som snart nämns, även om Liverpoolfans hoppas att ska närma sig, men något måste man ju jämföra med.

Dubbelt så dyr som Buffon. Går inte att argumentera emot men det var å andra sidan 17 år sedan den transfern gjordes. Har hänt lite sedan dess. På samma sätt kan man även jämföra VvD övergång med Uniteds köp av Rio Ferdinand. Med tanke vad han bidrog med finns det väl ingen som numera ser det som i närheten av ett överpris. Men det var även det transferrekord på sin tid.

Vad skulle de Gea, ter Stegen, Oblak, Neuer och övriga toppmålvakter säljas för i dagsläget om de över huvud taget kan köpas? Under en miljard? Courtois lär ju bli billigare om han lämnar nu men det beror ju på att han bara har ett år kvar på kontraktet.

På pappret har Liverpool nu ett riktigt bra lag om alla är tillgängliga. Riktigt så logiskt är ju saker inte men nog kan man förstå Liverpoolfansens optimism. Även om jag själv försöker hålla förväntningarna lite lägre. Manchester City är fortfarande favoriter men nog har man större krav/förhoppningar på laget jämfört med för ett år sedan.
Citera
2018-07-21, 09:51
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Övergången till Fekir tror jag inte kommer att hända. Han var nog påtänkt som en ny nr. 10. Ett nummer som Mané har fått ta över.
Nu är jag i och för sig osäker på om transfern blir av men har lite svårt att förstå den där logiken. Kan inte en nummer tio typ köpas om man inte kan ge spelaren tröja nummer 10?
Citera
2018-07-21, 09:57
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Tröjnummer lägger jag inte så stor vikt vid.

Intressantare är att se hur klubben agerat och uttryckt sig i förhållande till media. För 2-3 veckor sedan gick klubben ut och meddelade att det inte var aktuellt med en ny målvakt, att man skulle satsa på Karius och Ward, nu har Alisson värvats. Fabinho kom som en fullständig överraskning och i stort sett all info om Fekir-värvningen km från fransk media. Klubben verkar ha skaffat sig en ny mediapolicy där väldigt lite kommuniceras utåt jämfört med tidigare år. Jag utesluter inte att Fekir är en LFC-spelare innan fönstret stänger, särskilt inte som fransk media rapporterar att Lyon mycket väl kan släppa honom oh spelaren själv fortfarande verkar vilja komma till oss.
Citera
2018-07-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vad ska man säga om köpet av Alisson? Dyr, naturligtvis. Men man får begrunda vad ett lag är i behov av och hur spelaren presterar. Att Liverpool behövde en ny målvakt var de flesta helt övertygade om så behovet var stort. Hur han kommer att prestera är ju svårare att sia om . En säsong som förstaval i Europa är ju inte jättemycket att göra en bedömning på. Dessutom ett nytt lag och liga att anpassa sig till. Hur reagerar till exempel han och fansen om han gör ett tidigt misstag eller osäkert intryck? Med det sagt så har han den gångna säsongen setts som en av världens bästa målvakter och då får man betala. Alisson ska inte anses vara på samma nivå som övriga målvakter som snart nämns, även om Liverpoolfans hoppas att ska närma sig, men något måste man ju jämföra med.

Dubbelt så dyr som Buffon. Går inte att argumentera emot men det var å andra sidan 17 år sedan den transfern gjordes. Har hänt lite sedan dess. På samma sätt kan man även jämföra VvD övergång med Uniteds köp av Rio Ferdinand. Med tanke vad han bidrog med finns det väl ingen som numera ser det som i närheten av ett överpris. Men det var även det transferrekord på sin tid.

Vad skulle de Gea, ter Stegen, Oblak, Neuer och övriga toppmålvakter säljas för i dagsläget om de över huvud taget kan köpas? Under en miljard? Courtois lär ju bli billigare om han lämnar nu men det beror ju på att han bara har ett år kvar på kontraktet.

På pappret har Liverpool nu ett riktigt bra lag om alla är tillgängliga. Riktigt så logiskt är ju saker inte men nog kan man förstå Liverpoolfansens optimism. Även om jag själv försöker hålla förväntningarna lite lägre. Manchester City är fortfarande favoriter men nog har man större krav/förhoppningar på laget jämfört med för ett år sedan.

Kanske nu Arsenal fansen känner sig bra att köpa Bernd Leno för bara 22 milj. En potentiell bra målvakt i 26 år, kanske andra bäst efter Neuer i Bundesliga. Ja naturligtvis han var inte i Tysklands VM laget, men med målvakter som Ter Stegen och Trapp i laget det är svårt at ersätta dom.

Bra pris eller?
Senast redigerad av Tompel 2018-07-21 kl. 12:14.
Citera
2018-07-21, 12:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Med tanke på Oxlade-Chamberlains skada bör Fekir fortfarande vara en potentiell värvning. Ett mittfält bestående av Fekir, Fabinho och Keita skulle vara bland de bästa i världen.

Citat:
The estimated length of his lay-off was not revealed at the time at the request of Oxlade-Chamberlain, who did not want the news to distract from the Reds’ ongoing Champions League run and the excitement surrounding it.

---

“We have known this from pretty much the day after he got the injury and after the successful surgery, we were sure of it. I hope everyone treats this information responsibly. There has been no change, no setback – it’s exactly on the schedule we expected and planned for. The new information is that we’re now giving more detail publicly.

https://www.liverpoolfc.com/news/first-team/307548-oxlade-chamberlain-injury-update-jurgen-klopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in