Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 18:52
  #85
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Schyman tror nog inte ens själv på skiten, jag har alltid undrat varför hon gör det.
Efter alla interna konflikter, splittringar och folk som lämnat på dagen måste det hela vara av själviska skäl.
Det var ju mer eller mindre krig inom Fi ett tag, kaos var bara förnamnet. Media gjorde ju sitt bästa för att släta över det hela, men Schyman var ju mitt i det.
Att hon stod ut, eller var det spriten som "räddade" henne.
Utan henne rasar partiet och med tanke på den bitchslap Bard bjöd på här så är hon chanslös. Partiet har dessutom tappat mer än hälften av sina medlemmar efter metoo och diverse andra kampanjer som slutat i katastrof.
Citera
2018-07-11, 14:14
  #86
Medlem
Känner att folk måste bestämma sig, vi vänsterpartister har inte råd att slösa bort våra röster. Om fi får typ 3% hade vi istället kunna rösta på V. Själv tycker jag att vi behöver en mer feministisk regering (förutsatt att de bildar regering med MP och S) Det ser inte särskilt ljust ut enligt senaste opinionsundersökningen
Citera
2018-07-13, 07:01
  #87
Medlem
Som stark motståndare till F! så är jag på ett sätt glad över deras usla siffor. Dock skulle jag gärna se att de drog lite mer väljare från vänsterpartierna så längde de inte kommer över 4%.

Är dock lite förvånad att de inte har mer. Det där snömoset de kör med låter det ju som att det är väldigt populärt i media iallafall. Fast det kanske bara är ett tecken på att media lever allt mer i sin egen lilla ö och folkopinionen gått åt ett helt annat håll?
Citera
2018-07-13, 09:35
  #88
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feministenaggy
Känner att folk måste bestämma sig, vi vänsterpartister har inte råd att slösa bort våra röster. Om fi får typ 3% hade vi istället kunna rösta på V. Själv tycker jag att vi behöver en mer feministisk regering (förutsatt att de bildar regering med MP och S) Det ser inte särskilt ljust ut enligt senaste opinionsundersökningen
Varför vill du ha mer hedersvåld, klasskamper, fler våldtäkter, fler självmord, mer psykisk ohälsa, mer segregation, begå självmord på den svenska modellen för ett experiment fullt jämförbart med Stalins, Maos, Pol Pots?

Hatar du alla människor så mycket att du hellre ser alla människor i elände än att Sverige t.ex förblir "världens bästa land för kvinnor att leva och bo i"?

Du ser inte ditt eget manshat för att det är inlindat och dekorerat med en massa nyspråk, men för att du ska få fler kvinnor i samhällets toppskikt måste du tvinga bort män som är där för att de jobbat hårt i konkurrens för att nå dit. (Varför är du inte bekymrad för alla män i samhällets botten?) För att du ska ha lika löner måste du ge folk lön för jobb de INTE gjort. Män och kvinnor ska bli lika, men det är biologiskt helt omöjligt för det första. För det andra är utfallet i samhället mellan män och kvinnor resultatet av deras egna fria val.
Ska du ta ifrån dem det också, så förespråkar du en diktatur.

Du strävar efter en utopi. Något som går emot naturen och människans egna fria vilja och överallt där identitetspolitik fått fäste har det slutat med att man måste börja hjälpa revolutionen med lite våld. Man offrar några för "rörelsen".

#Överhundramiljonerdöda

De har dessutom mage att kalla detta för demokrati. Det rätta ordet är diktatur, för demokratin gäller bara för kvinnorna som har makt.
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-07-13 kl. 09:39.
Citera
2018-07-13, 09:37
  #89
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feministenaggy
Känner att folk måste bestämma sig, vi vänsterpartister har inte råd att slösa bort våra röster. Om fi får typ 3% hade vi istället kunna rösta på V. Själv tycker jag att vi behöver en mer feministisk regering (förutsatt att de bildar regering med MP och S) Det ser inte särskilt ljust ut enligt senaste opinionsundersökningen

På vilket sätt gynnar en mer feministisk regering än den vi har idag vårt samhälle?
Citera
2018-07-13, 09:41
  #90
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Varför vill du ha mer hedersvåld, klasskamper, fler våldtäkter, fler självmord, mer psykisk ohälsa, mer segregation, begå självmord på den svenska modellen för ett experiment fullt jämförbart med Stalins, Maos, Pol Pots?

Hatar du alla människor så mycket att du hellre ser alla människor i elände än att Sverige t.ex förblir "världens bästa land för kvinnor att leva och bo i"?

Du ser inte ditt eget manshat för att det är inlindat och dekorerat med en massa nyspråk, men för att du ska få fler kvinnor i samhällets toppskikt måste du tvinga bort män som är där för att de jobbat hårt i konkurrens för att nå dit. För att du ska ha lika löner måste du ge folk lön för jobb de INTE gjort. Män och kvinnor ska bli lika, men det är biologiskt helt omöjligt för det första. För det andra är utfallet i samhället mellan män och kvinnor resultatet av deras egna fria val.
Ska du ta ifrån dem det också, så förespråkar du en diktatur.

Du strävar efter en utopi. Något som går emot naturen och människans egna fria vilja och överallt där identitetspolitik fått fäste har det slutat med att man måste börja hjälpa revolutionen med lite våld. Man offrar några för "rörelsen".

#Överhundramiljonerdöda

De har dessutom mage att kalla detta för demokrati. Det rätta ordet är diktatur, för demokratin gäller bara för kvinnorna som har makt.

Håller med. Relevanta frågor.
Citera
2018-07-21, 09:14
  #91
Medlem
Brashears avatar
Jag har läst på lite om FI och de verkar vara ett störtskönt parti med en bra ledare. Jag har fått uppfattningen om att Gudrun schyman är ett ansikte att se upp till och att de är ett väldigt rättvist parti. Dock ogillar jag namnet som ger klangen att de bara kämpar för feminister och inte för jämställdhet vilket vid första glans kan få en att vända bort huvudet. Men vid förbiseende av det och vid mer djupgående läsning inom deras parti tror jag de kan skapa stor skillnad och göra Sverige rättvist igen.
Citera
2018-07-24, 11:18
  #92
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brashear
Jag har läst på lite om FI och de verkar vara ett störtskönt parti med en bra ledare. Jag har fått uppfattningen om att Gudrun schyman är ett ansikte att se upp till och att de är ett väldigt rättvist parti. Dock ogillar jag namnet som ger klangen att de bara kämpar för feminister och inte för jämställdhet vilket vid första glans kan få en att vända bort huvudet. Men vid förbiseende av det och vid mer djupgående läsning inom deras parti tror jag de kan skapa stor skillnad och göra Sverige rättvist igen.
Jo, menproblemet med F! är ju att de trotts att de har ett bra program så behövs de ju liksom inte. Vi har ju redan centerpartiet som ett ledande genusparti. Enda existensberättigandet jag ser är att det finns vänsterfeminister som tycker att Annie är för ekonomiskt liberal, men de ekonomiska frågorna har ju alltid vart underordnade i feministiskt politik. Hursomhelstm, om F! lyckas ta sig in är de ju självfallet välkomna i allianssamarbetet!
__________________
Senast redigerad av genushexan 2018-07-24 kl. 11:25.
Citera
2018-07-24, 13:00
  #93
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Jo, menproblemet med F! är ju att de trotts att de har ett bra program så behövs de ju liksom inte. Vi har ju redan centerpartiet som ett ledande genusparti. Enda existensberättigandet jag ser är att det finns vänsterfeminister som tycker att Annie är för ekonomiskt liberal, men de ekonomiska frågorna har ju alltid vart underordnade i feministiskt politik. Hursomhelstm, om F! lyckas ta sig in är de ju självfallet välkomna i allianssamarbetet!
Har du läst programmet?
Kan du säga några bra saker ur det och förklara varför de är bra?
Det du behöver är ett rött parti och ett rosa parti, erkänn.
Vi andra, som vet att det finns mer i världen än kvinnor, som får den att fungera kanske också har ett par frågor vi bryr oss om.
Vad du frågar efter är inte ett riksdagsparti som tar ansvar för nationen och medborgerliga rättigheter. Det du söker är trygga föräldrar så du kan fortsätta slippa ta eget ansvar.
Citera
2018-07-24, 17:33
  #94
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Har du läst programmet?
Kan du säga några bra saker ur det och förklara varför de är bra?
Det du behöver är ett rött parti och ett rosa parti, erkänn.
Vi andra, som vet att det finns mer i världen än kvinnor, som får den att fungera kanske också har ett par frågor vi bryr oss om.
Vad du frågar efter är inte ett riksdagsparti som tar ansvar för nationen och medborgerliga rättigheter. Det du söker är trygga föräldrar så du kan fortsätta slippa ta eget ansvar.
Obegripligt inlägg!
Vad såssar som du aldrig fattat är att den ekonomiska politiken, ja alla politikområden måste underordna sig de frågor som måste prioriteras - genusfrågorna. Kampen mot patriarkatet, mot den vite mannens som norm o.s.v. F! bildades för att manifestera de (genus)vetenskapliga rönen politiskt - så långt är det ju bra, men det finns ju t.o.m en vetenskaplig undersökning som visar att centerpartiet är minst lika bra på genusfrågorna.

Ekonomin är ju därför mindre viktig, men för mig blir det aldrig ett problem numer eftersom jag lutar "högerut" i ekonomiska frågor ( arbetslinjen, serviceekonomi, kamp mot bidragsparatisism o.s.v.), men det fanns en tid när jag stödde vänsterpartiet, eftersom de då hade den bästa genuspolitiken under GS:s ledning.

Så F! kan vara ett feministiskt allternativ för den som lutar åt vänster, men jag rekommenderar alla att i första hand rösta på centern.
Citera
2018-07-24, 21:44
  #95
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Obegripligt inlägg!
Vad såssar som du aldrig fattat är att den ekonomiska politiken, ja alla politikområden måste underordna sig de frågor som måste prioriteras - genusfrågorna. Kampen mot patriarkatet, mot den vite mannens som norm o.s.v. F! bildades för att manifestera de (genus)vetenskapliga rönen politiskt - så långt är det ju bra, men det finns ju t.o.m en vetenskaplig undersökning som visar att centerpartiet är minst lika bra på genusfrågorna.

Ekonomin är ju därför mindre viktig, men för mig blir det aldrig ett problem numer eftersom jag lutar "högerut" i ekonomiska frågor ( arbetslinjen, serviceekonomi, kamp mot bidragsparatisism o.s.v.), men det fanns en tid när jag stödde vänsterpartiet, eftersom de då hade den bästa genuspolitiken under GS:s ledning.

Så F! kan vara ett feministiskt allternativ för den som lutar åt vänster, men jag rekommenderar alla att i första hand rösta på centern.
Haha, obegripligt för dig, ska vi väl tillägga.
Du är inte klar i din personliga utveckling ännu, men jag är glad att du åtminstone ekonomiskt vaknat till lite grann.
När det gäller C och V, men även F! ideologiskt är det ingen större skillnad, men visst. Vill du ha månggifte, lagliga barnäktenskap, sharialagar i våra domstolar och rätten till tidelag och vid behov 30 miljoner invandrare så är C helt rätt parti för dig.
Det är vad de lovar och levererar.
Att de dessutom smyghånglar med S under täcket kanske du inte ser, men vi som är lite mer fjamåt, sej dijekt.
Ska C ha något, så är det ett lass med skor.
Citera
2018-07-25, 06:38
  #96
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, obegripligt för dig, ska vi väl tillägga.
Du är inte klar i din personliga utveckling ännu, men jag är glad att du åtminstone ekonomiskt vaknat till lite grann.
När det gäller C och V, men även F! ideologiskt är det ingen större skillnad, men visst. Vill du ha månggifte, lagliga barnäktenskap, sharialagar i våra domstolar och rätten till tidelag och vid behov 30 miljoner invandrare så är C helt rätt parti för dig.
Det är vad de lovar och levererar.
Att de dessutom smyghånglar med S under täcket kanske du inte ser, men vi som är lite mer fjamåt, sej dijekt.
Ska C ha något, så är det ett lass med skor.
Jag vet inte om du ljuger, är allmänt korkad, eller om du är ett såssetroll...
DET FINNS INTE PÅ KARTAN ATT CENTERN SKULLE SAMARBETA MED SVETSAREN OCH HENS ANHANG. ANNIE HAR T.O.M. SAGGT ATT HON HELRE ÄTER UPP SIN HÖGRA SKO ÄR SAMARBETAR MED S!!!!!!

Centern har den bästa politiken, inte minst när det gäller den viktiga invandringen - genom Löfvens politik har gått missta om över 100 000 nya svenskar. Men det blir det ändring på i höst när alliansen tar över regeringsmakten med eller utan F! Den ekonomiska politiken är som sagt underordnad, men jag tror att vi kan få med F! på tankarna om serviceekonomin - d.v.s. avveckla varuproduktionen i ett avancerat land som Sverige och gå över tilltjänster och intellektuell produktion. Regeringen Reinfeldt vr ju mycket duktiga där, men det har avstannat under den enfaldige Svetsaren, men här verkar vi ju vara överens. En ordnad avveckling av skogs och verkstadsindustri står högt på agendan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback